Gå til innhold

Vil være "sub", men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først, fakta

Vi er et gift par som har hatt det fint sammen i mange år. Vi er fortsatt unge, men sexlivet har gjennomgått en reise de siste åra. Fra avdabbende til ingen sex, og så plutselig masse! Nå har vi plutselig dialog, og har begynt å utforske! Kjempespennende.

Saken er den at han har lært at jeg liker en fast hånd. Jeg prøvde så vidt å forklare at jeg gjerne vil være sub, noe han forstod som slå meg, tvangspul meg både forran og bak, og kast meg gjennom rommet til jeg er gul og blå. Altså, det høres dramatisk ut, noe det for så vidt var, men jeg likte det til en viss grad.

Nå er ikke jeg supererfaren, men jeg skjønner jo at det å være sub/dominant betyr så mye med enn lakk, lær og pisk. Jeg ønsker jo ikke at sexen vår skal bli konstant hardhendt fordi han tror det er det jeg ønsker.

Har noen tips til hvordan jeg skal få forklart han konseptet? Kilder jeg kan vise han? Måter å kommunisere på? Erfaringer?

Anonymous poster hash: cf7cd...d5f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er kanskje å komme i kontakt med noen som er erfaren og som kan fungere som mentor for dere begge. Her tenker jeg på mer mental veiledning og erfaringsdeling enn noen å utøve akten med, om du skjønner hva jeg mener. Jeg har både hatt mentor, og vært mentor. Har vært veldig fine og viktige opplevelser. Du kan jo sjekke ut smil-Norge.no, men husk nå å bruk sunn fornuft å ta ting med en klype salt. :). Lykke til :k)

Anonymous poster hash: d66aa...ece

• Liker 1
Skrevet

Det beste er kanskje å komme i kontakt med noen som er erfaren og som kan fungere som mentor for dere begge. Her tenker jeg på mer mental veiledning og erfaringsdeling enn noen å utøve akten med, om du skjønner hva jeg mener. Jeg har både hatt mentor, og vært mentor. Har vært veldig fine og viktige opplevelser. Du kan jo sjekke ut smil-Norge.no, men husk nå å bruk sunn fornuft å ta ting med en klype salt. :). Lykke til :k)

Anonymous poster hash: d66aa...ece

Melder du deg frivillig?;)

Anonymous poster hash: f7b03...51d

Skrevet

Jeg vil anbefale å ta kontakt med en lokalforening. Der kan du treffe mennesker med mye erfaring som du kan prate med og få tips og råd av. Om du besøker SMil Norges hjemmeside kan du finne informasjon om hvilken forening som holder til nærmest dere.

I tillegg vil jeg anbefale å gå sakte frem. Vær tålmodig, selv om det kan være vanskelig. Dere må lære hverandre å kjenne på en ny måte, og det er spesielt viktig å være forsiktig når man tester grenser. Plutselig trår man over en grense man ikke burde ha gått over, og da må man vite hvordan man kan håndtere dette på best mulig måte.. «Slå meg, tvangspul meg både forran og bak, og kast meg gjennom rommet til jeg er gul og blå» høres svært risikabelt ut om man ikke vet hva man gjør.

Skrevet

Er ikke det en legning man har? Som man ikke trenge noen "undervisning" i? Er den ene sub og den andre dom så gjør man vel det man liker? Han er vel ikke helt der, da.

Anonymous poster hash: 69cfd...d12
Skrevet

Først, fakta

Vi er et gift par som har hatt det fint sammen i mange år. Vi er fortsatt unge, men sexlivet har gjennomgått en reise de siste åra. Fra avdabbende til ingen sex, og så plutselig masse! Nå har vi plutselig dialog, og har begynt å utforske! Kjempespennende.

Saken er den at han har lært at jeg liker en fast hånd. Jeg prøvde så vidt å forklare at jeg gjerne vil være sub, noe han forstod som slå meg, tvangspul meg både forran og bak, og kast meg gjennom rommet til jeg er gul og blå. Altså, det høres dramatisk ut, noe det for så vidt var, men jeg likte det til en viss grad.

Nå er ikke jeg supererfaren, men jeg skjønner jo at det å være sub/dominant betyr så mye med enn lakk, lær og pisk. Jeg ønsker jo ikke at sexen vår skal bli konstant hardhendt fordi han tror det er det jeg ønsker.

Har noen tips til hvordan jeg skal få forklart han konseptet? Kilder jeg kan vise han? Måter å kommunisere på? Erfaringer?

Pm :)

Skrevet

Jeg ville lagt vekt på at det er en lek for deg, og selv om du liker det er det alt til sin tid. Jeg liker å spille kort, men noen ganger er det gøy med brettspill også! Si hva du liker, og hva du ikke vil være med på. Og for all del avtal et stoppord du kan bruke om han er uheldig og gjør noe du ikke liker eller du er litt ekstra følsom en dag. 

Og man trenger jo ikke å være utkledd og bruke pisk bare fordi man er sub. 

Anonymous poster hash: 6f022...049
Skrevet

Er ikke det en legning man har? Som man ikke trenge noen "undervisning" i? Er den ene sub og den andre dom så gjør man vel det man liker? Han er vel ikke helt der, da.

Anonymous poster hash: 69cfd...d12

BDSM er et samspill. At den ene parten liker noe, betyr ikke automatisk at den andre parten liker det samme. Derfor har både en sub og en dom et stort ansvar for å kommunisere slik at de begge vet hvor grensene går, og at begge parter kan stoppe lek når som helst om det skulle bli nødvendig.

I tillegg er det en risiko forbundet med BDSM, spesielt for de som driver med fysisk smerte som en del av leken. Om man for eksempel slår feil eller binder noen slik at blodtilførselen kuttes, kan man i verste fall risikere permanente skader. Da er det ikke moro lenger.

Gjest Underdanie
Skrevet

Først, fakta

Det å få utleve å være sub aktivt, er en enorm opplevelse. Sub er ikke direkte forent med smerte og pinsler, du blir den passive og din dominante tar styringen og bestemmer over deg, ingenting handler om smerte og ting du avslutte ikke ønsker. Jeg er sub selv og lever det fult ut. For meg er sub forbundet med å overgi meg til min domina og som gir meg enorm nytelse å helt ubeskrivelige orgasmer. Det er helt fantastisk å må skje helt i fortrolighet med partner. Ingenting skal skje direkte mot din vilje. Submissive er ikke noe enn vanligvis bare kan gjøre sånn av og til, men er nok litt medfødt. Du må også ha en partner som er villig til å gjøre det mulig for deg og som vet hva det går ut på. Du skal ikke slås gul å blå ei heller være med på ting du ikke ønsker. Du skal være den underdanige som er den som ledes og mottar.

Skrevet

Jeg er enig med brukeren som skriver at det kan være fint å ha en mentor innen dette - og selv om der er en seksuell legning, er det ikke slik at med det kommer all kunnskap rekende på en fjøl.

Jeg har også vert / er mentor for en annen yngre Dom - som ble ekstremt overrasket første gang han var med. Men han har tatt konseptet. Og han har også prøvd ut den andre "siden". Altså hvor jeg har dominert han. Både med Bondage, kommandoer og han har lekt sammen med meg og min Sub.

Alt i alt handler det om å kommunisere, lære, gjøre feil, og lære mer.

Lokale foreninger av SMiL eller eks SMB i Bergen er gode arenaer for å komme i kontakt med andre som utøver det samme :D

Skrevet

Er ikke lett å forklare andre hva man ønsker når man ikke vet det selv.

Les deg opp litt mer, finn ut hva du ønsker og hvordan, la han gjøre det samme, så møtes dere på midten.

Skrevet

OsloBDSM arrangerer i nær fremtid en subkveld, antageligvis mest primært for damer. Intet medlemskap kreves. Dette er jo dog best om du  bor i nærheten av Oslo. For kontakt med en lokalforening, ta kontakt, jeg har endel kjente rundtom. :)

Gjest Servicetekniker
Skrevet

Ikke lett dette når han ikke er naturlig dominant. Mvh Dom

Skrevet

Ikke lett dette når han ikke er naturlig dominant. Mvh Dom

Å være dominant handler like mye om å "øyne det" som at man skal være naturlig dominant. Og om man ikke ser egenverdien i det, og kun vil gjøre det for partner, så kan veldig mye læres. Det handler egentlig mest om kommunikasjon, innlevelse, oppfattelse av grenser og signaler og noe teknikk.

Skrevet

Tanken tenner meg så sykt at jeg blir litt deppa av å tenke på et liv uten!

Har såvidt opplevd å være med en veldig dominant mann, både seksuelt og ellers, og det var fantastisk!

TS

Anonymous poster hash: f7b03...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...