loffen Skrevet 18. oktober 2015 #41 Del Skrevet 18. oktober 2015 Herregud, jeg kom over den greia i VG via Facebook. http://sponset.vg.no/familieliv/rema1000/90-anja-johansen-betaler-for-nannyhjelp-jeg-er-ingen-typisk-husmor Dette er bare helt utenfor min forstand, og nå leste jeg i tillegg det blogginnlegget det var linket til over her, om at hun gikk i butikken med hår som ikke var vasket på to dager.. Altså. Er dette på ekte? Er det bare tull? Åh, som jeg håper at begge disse greiene bare er tull!! *sjokkert* 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 19. oktober 2015 #42 Del Skrevet 19. oktober 2015 Klarte ikke lese ferdig, ble kvalm på halv veien. Umoden mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. oktober 2015 #43 Del Skrevet 19. oktober 2015 "Mammautfordringer" 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 19. oktober 2015 #44 Del Skrevet 19. oktober 2015 Og i forhold til det hun sier til VG om at folk er forskjellige, og at noen velger å gå tilbake på jobb etter ett år mens andre velger å ha hjelp i hjemmet, "hvert om sitt" Men de som går tilbake på jobb etter ett år må jo faktisk ha hjelp, enten via dagmamma eller barnehageansatte, til å ta seg av barnet, nettopp fordi de vil/må tilbake på jobb etter endt permisjon, og ikke fordi de skal ut på shopping. Herreminhatt... Ja, det skal nok bli deilig for henne når barnet begynner i barnehagen, slik at hun kan slippe å spørre nanny eller mannen om hjelp når hun skal ut å bedrive hobbiene sine (spise lunsj med venninner, shopping og trening, jfv. artikkelen). 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiji Skrevet 19. oktober 2015 #45 Del Skrevet 19. oktober 2015 Beinhard jobbing m å finne gode teasers på insta for å få flere klikk på bloggen. Les mer om den "Sjokkerende nyheten" på bloggen. Not!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shai Skrevet 19. oktober 2015 #46 Del Skrevet 19. oktober 2015 Herregud, jeg kom over den greia i VG via Facebook. http://sponset.vg.no/familieliv/rema1000/90-anja-johansen-betaler-for-nannyhjelp-jeg-er-ingen-typisk-husmor Dette er bare helt utenfor min forstand, og nå leste jeg i tillegg det blogginnlegget det var linket til over her, om at hun gikk i butikken med hår som ikke var vasket på to dager.. Altså. Er dette på ekte? Er det bare tull? Åh, som jeg håper at begge disse greiene bare er tull!! *sjokkert* ÅH, jeg blir så irritert. Hun lurer på hvorfor hun ikke tørr legge ut at hun prioriterer å betale andre for å passe ettåringen sin når hun selv er ute og drikker mojitos. Hm, ja, skjønner ikke jeg heller. Det virker på meg som hun forventer å kunne leve det samme livet etter hun fikk barn som før hun fikk barn. Det største offeret hun gjør for datteren er å ikke vaske håret på to dager. Altså, unnskyld meg, men hun kan vel ikke forvente å bare plotte inn datter-tid innimellom festing og venninnetreff når det selv passer henne? Det er vel strengt tatt prioriteringer de fleste hadde skjemtes over. Og det utsagnet om at det er så trist med folk som blir mindre sosiale av å få barn. Altså, ikke alle har råd til "nanny"! Og ikke alle prioriterer drinkedrikking og frisørbesøk over eget barn. Kall meg moralistisk, men dette synes jeg faktisk bli for dumt av henne. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. oktober 2015 #47 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hun er kanskje litt umoden, hva vet jeg, men hun skriver i et innlegg om at hun står opp halv 8 og da er allerede barnet "sur" fordi hun er sulten og så har hun skrekkelig dårlig tid fordi hun skal rekke fysio kl halv 10. Men så stå opp halv 7 slik vanlige folk gjør når de skal på jobb! (Og kanskje tidligere). Uff, det innlegget var kleint. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 19. oktober 2015 #48 Del Skrevet 19. oktober 2015 ÅH, jeg blir så irritert. Hun lurer på hvorfor hun ikke tørr legge ut at hun prioriterer å betale andre for å passe ettåringen sin når hun selv er ute og drikker mojitos. Hm, ja, skjønner ikke jeg heller. Det virker på meg som hun forventer å kunne leve det samme livet etter hun fikk barn som før hun fikk barn. Det største offeret hun gjør for datteren er å ikke vaske håret på to dager. Altså, unnskyld meg, men hun kan vel ikke forvente å bare plotte inn datter-tid innimellom festing og venninnetreff når det selv passer henne? Det er vel strengt tatt prioriteringer de fleste hadde skjemtes over. Og det utsagnet om at det er så trist med folk som blir mindre sosiale av å få barn. Altså, ikke alle har råd til "nanny"! Og ikke alle prioriterer drinkedrikking og frisørbesøk over eget barn. Kall meg moralistisk, men dette synes jeg faktisk bli for dumt av henne. Helt enig med deg. Vanlige folk er på jobb mens barna er i barnehagen, og må skvise inn alle de tingene hun gjør hele dagen i løpet av sin begrensede fritid. Helt greit for min del at barnet er prematurt, og at hun følte hun trengte litt ekstra hjelp og råd i begynnelsen, men nå som alt tydeligvis står bra til og hun er hjemmeværende, synes jeg at det er litt søkt å måtte anskaffe fast barnepike for at hun skal få kunne gå på shopping og dra på kafé med venninnene. Kan hun ikke ta med seg barnet dit, da? Det er da drøssevis av damer (den såkalte barnevognsmafiaen) på alle butikker og kafeer i Oslo til enhver tid. Og jeg kan ikke skjønne at en hjemmeværende mor som ikke er i arbeid kan ha en såpass hektisk hverdag at hun trenger avlastning, og at en barnevakt må ta seg av, ikke bare barnet, men i tillegg å "hjelpe litt i hjemmet" (hva må egentlig gjøres i hjemmet? Rydde og vaske?). Dvs. en barnevakt tar seg av alle de pliktene som en hjemmeværende mor vanligvis tar seg av. Hva gjør egentlig Anja, forutenom å "heie på" samboeren? Eller er det å "heie på" samboeren en fulltidsjobb? Nei, hun får prise seg lykkelig over at hun fant nok en toppidrettsutøver, for vanlige folk har ikke råd til å leve slik, som hjemmeværende mor helt fritt for husmorslige "plikter" som barnepass og generelt vedlikehold. Og ja, det å konsekvent kalle en dagmamma/barnepike for "nanny" er og forblir snobbete i mitt hode, i og med at vi har norske ord for det som forbindes med en annen "samfunnsklasse" enn det ordet "nanny" gjør. Skjønner ikke helt hva hun prøver på når hun innrømmer at hun bruker ordet konsekvent, samtidig som hun erkjenner at mange synes det er snobbete, noe hun synes er "synd". Hvorfor i all verden ikke bare bruke det ordet du selv foreslår, da, "dagmamma"? Høres det kanskje ikke snobbete nok ut? Gud, den dama går meg på nervene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 19. oktober 2015 #49 Del Skrevet 19. oktober 2015 En stund vaklet jeg mellom å le høyt og gråte. Endte opp med å bli ganske trist og det er jeg fortsatt 😞 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Malene Skrevet 20. oktober 2015 #50 Del Skrevet 20. oktober 2015 Helt enig med deg. Vanlige folk er på jobb mens barna er i barnehagen, og må skvise inn alle de tingene hun gjør hele dagen i løpet av sin begrensede fritid. Helt greit for min del at barnet er prematurt, og at hun følte hun trengte litt ekstra hjelp og råd i begynnelsen, men nå som alt tydeligvis står bra til og hun er hjemmeværende, synes jeg at det er litt søkt å måtte anskaffe fast barnepike for at hun skal få kunne gå på shopping og dra på kafé med venninnene. Kan hun ikke ta med seg barnet dit, da? Det er da drøssevis av damer (den såkalte barnevognsmafiaen) på alle butikker og kafeer i Oslo til enhver tid. Og jeg kan ikke skjønne at en hjemmeværende mor som ikke er i arbeid kan ha en såpass hektisk hverdag at hun trenger avlastning, og at en barnevakt må ta seg av, ikke bare barnet, men i tillegg å "hjelpe litt i hjemmet" (hva må egentlig gjøres i hjemmet? Rydde og vaske?). Dvs. en barnevakt tar seg av alle de pliktene som en hjemmeværende mor vanligvis tar seg av. Hva gjør egentlig Anja, forutenom å "heie på" samboeren? Eller er det å "heie på" samboeren en fulltidsjobb? Nei, hun får prise seg lykkelig over at hun fant nok en toppidrettsutøver, for vanlige folk har ikke råd til å leve slik, som hjemmeværende mor helt fritt for husmorslige "plikter" som barnepass og generelt vedlikehold. Og ja, det å konsekvent kalle en dagmamma/barnepike for "nanny" er og forblir snobbete i mitt hode, i og med at vi har norske ord for det som forbindes med en annen "samfunnsklasse" enn det ordet "nanny" gjør. Skjønner ikke helt hva hun prøver på når hun innrømmer at hun bruker ordet konsekvent, samtidig som hun erkjenner at mange synes det er snobbete, noe hun synes er "synd". Hvorfor i all verden ikke bare bruke det ordet du selv foreslår, da, "dagmamma"? Høres det kanskje ikke snobbete nok ut? Gud, den dama går meg på nervene. Helt enig med det du skriver. Hun er rett og slett utrolig bortskjemt og lat. Skjønner heller ikke hvorfor hun må ha "nanny" til å passe Frøya mens hun er på cafè o.l. Jeg har dratt med meg begge barna i øst og vest fra de var babyer, vent meg til å tilpasse alt til deres rutiner, og vent meg til at ting ikke alltid går etter planen når man har barn med. Men sånn er det å være mamma, livet endrer seg, og man må gjøre ting på en annen måte. Ting går også mye lettere når både en selv og barna er vant til å være rundt forbi. En annen ting jeg synes er trist, er måten hun skriver på hvis Frøya har vært "vanskelig". Da er det klaging og sutring, og hun skriver at Frøya har gitt henne en dårlig dag osv. Med en gang ting ikke går helt på skinner, så er det en dårlig dag, og det er barnets skyld? Beklager, men barn er ikke programmerbare dukker. Hun kan jo bare glede seg til ungen begynner å løpe rundt... Lurer på hvordan hun kommer til å takle en sta og trassig to- treåring? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 20. oktober 2015 #51 Del Skrevet 20. oktober 2015 Få deg en jobb, slutt og syt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L´issi Skrevet 21. oktober 2015 #52 Del Skrevet 21. oktober 2015 Folk er forskjellige, jobb eller ei. Har hun ressurser nok til å ansette ei "nanny" så hu kan pleie "hobbyene" sine (som vanlige folk får presset inn mellom å levere i bhg, gå på jobb, planlegge ettermiddagen, planlegge middag, planlegge fritidsaktiviteter for ungene, hente i bhg for så å starte på ettermiddagen) så hu om det. Lukter clickbait lang vei. Ønsker vel egen "karriere" ved siden av L's.. Burde såfall ta et skrivekurs- for de "teaserne" på IG lurer ingen. Meningsløst å trykke seg inn på smålige bilder og verre tekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #53 Del Skrevet 21. oktober 2015 Helt enig med det du skriver. Hun er rett og slett utrolig bortskjemt og lat. Skjønner heller ikke hvorfor hun må ha "nanny" til å passe Frøya mens hun er på cafè o.l. Jeg har dratt med meg begge barna i øst og vest fra de var babyer, vent meg til å tilpasse alt til deres rutiner, og vent meg til at ting ikke alltid går etter planen når man har barn med. Men sånn er det å være mamma, livet endrer seg, og man må gjøre ting på en annen måte. Ting går også mye lettere når både en selv og barna er vant til å være rundt forbi. En annen ting jeg synes er trist, er måten hun skriver på hvis Frøya har vært "vanskelig". Da er det klaging og sutring, og hun skriver at Frøya har gitt henne en dårlig dag osv. Med en gang ting ikke går helt på skinner, så er det en dårlig dag, og det er barnets skyld? Beklager, men barn er ikke programmerbare dukker. Hun kan jo bare glede seg til ungen begynner å løpe rundt... Lurer på hvordan hun kommer til å takle en sta og trassig to- treåring? Stygt skrevet at barnet gir henne en dårlig dag! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 21. oktober 2015 #54 Del Skrevet 21. oktober 2015 Vondt å lese. Ikke normalt å gi barnet skylden for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ashanti Skrevet 21. oktober 2015 #55 Del Skrevet 21. oktober 2015 En annen ting jeg synes er trist, er måten hun skriver på hvis Frøya har vært "vanskelig". Da er det klaging og sutring, og hun skriver at Frøya har gitt henne en dårlig dag osv. Med en gang ting ikke går helt på skinner, så er det en dårlig dag, og det er barnets skyld? Beklager, men barn er ikke programmerbare dukker. Hun kan jo bare glede seg til ungen begynner å løpe rundt... Lurer på hvordan hun kommer til å takle en sta og trassig to- treåring? Har tittet litt på bloggen og kan ikke finne noe sted hvor det står direkte at "Frøya er vanskelig og gir meg en dårlig dag".. Jeg leste et innlegg om at hun pleier å stå opp 07.30 og at da er Frøya sur fordi hun er sulten og at hun ikke fikk blogget før på ettermiddag/kveld fordi Frøya ville ha oppmerksomheten på dagen. Og sånn er det jo? Akkurat her oppfatter jeg det bare som at hun sier ting som de er. Når dét er sagt, så kan jeg til tider kjenner meg litt igjen i måten hun omtaler barnet på og dette med behov for fritid/alenetid, men jeg hadde en kraftig fødelsdepresjon som varte i et par år. Jeg prøver ikke å antyde at Anja har en fødelsdepresjon, men alle takler det å få barn forskjellig. Husker jeg var ganske krass mot henne når hun gikk gravid og skrev et innlegg om at hun hadde lagt på seg én hel kilo (og da var hun vel mange måneder på vei, husker ikke helt detaljene). Og dette med at Lavrans prioriterte karriere foran sitt prematurfødte barn var også helt sprøtt i mine øyne. Men nå vil jeg være litt mer forsiktig fordi vi vet jo ikke hva som foregår og hva hun/de eventuelt sliter med.. å få barn er ikke enkelt uansett hvor forbredt man måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vindmølle Skrevet 22. oktober 2015 #56 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg klarer ikke helt å delta i dette hylekoret mor Anja. Joda, språket på bloggen er elendig. At hun er journalistutdanning er bare komisk. Enkelte av innleggene er også i overkant sutrete, og resten er sjelden spesielt interessante de heller. Men, mye av det hun får pes for i denne tråden er i overkant synes jeg. Hennes rolle som mor vet jeg alt for lite om til å kritisere henne. Hun er tilnærmet alenemor store deler av året. Hva så om hun har en nanny til å passe Frøya på halvannet år? Det kan da ikke forventes at noen mor skal være med barnet sitt 24 timer i døgnet. De fleste andre mødre får avlastning når mannen kommer hjem fra jobb. Der gjør ikke en som har en mann på reise konstant. Mange bruker barnepass på treningssenter, har besteforeldre som stiller opp rett som det er, har au pair, dagmamma, barnehage osv. Hvis hun bruker nannyen mange timer daglig så er jeg enig i at det er drøyt. Men omfanget av babybildene skriver hun jo ikke så mye om. Men å ha barnepass noen timer i uken for å kunne trene og ha er visst sosialt liv ser jeg virkelig ikke at er et problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg