AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Jeg har tatt dette og fikk beskjed om å bruke en sjampo uten sulfater og parabener. Stemmer dette? Jeg fikk litt følelse at det ble prakka på meg "kjøp mer, kjøp mer".Anonymous poster hash: a05bf...791
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 SLS, eller da sulfater åpner skjell-laget i hårstråene ved sjamponering. Dette er dyprens men kan føre til at kuren din ikke vil holde like lenge. Det samme anbefales også for farget hår. Åpnes ikke skjell-laget i håret varer fargen også lenger. Men når man ikke bruker sulfater har du en utfordring. Silikoner og diverse andre emner man tilfører håret (hårspray, noen typer olje etc) er ikke vannløselige og krever da sulfat og såpestoff for å forsvinne. Derfor er det mange som opplever at håret blir klissete, tungt og fett selv etter shampobruk som er fri for sulfat. Anonymous poster hash: 63323...87d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 SLS, eller da sulfater åpner skjell-laget i hårstråene ved sjamponering. Dette er dyprens men kan føre til at kuren din ikke vil holde like lenge. Det samme anbefales også for farget hår. Åpnes ikke skjell-laget i håret varer fargen også lenger. Men når man ikke bruker sulfater har du en utfordring. Silikoner og diverse andre emner man tilfører håret (hårspray, noen typer olje etc) er ikke vannløselige og krever da sulfat og såpestoff for å forsvinne. Derfor er det mange som opplever at håret blir klissete, tungt og fett selv etter shampobruk som er fri for sulfat.Anonymous poster hash: 63323...87d Takk for et flott svar! Det er noe å tenke på... Bruker litt hårspay. Problemet er søt jeg ikke finner en sjampo uten de to ingrediensene i!Anonymous poster hash: a05bf...791
Mona26 Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Har selv tatt denne behandlingen mange ganger ta en tur på Blivakker.no. Er godt utvalg av sjampo uten sulfater. Mange shampooer som er sånne "straightening" ( er helt håpløs i engelsk.) er uten sulfater. Har aldri hørt om man ikke skal ha parabener i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå