Thomasine Skrevet 14. september 2004 #1 Skrevet 14. september 2004 Uff... :oops: Plutselig står det helt stille... :oops: :-? Hva er forskjellen på disse ordene - altså betydningen?! Meningsfullt: Meningsfylt: Takker for hjelpen på forhånd, jeg... :-)
LilleBille Skrevet 14. september 2004 #3 Skrevet 14. september 2004 Det ene er et ikke eksisterende ord...: TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA meningsfylt ~fylt a2 . ~fylt a2 som har mening, interessant, med verdifullt innhold et m- arbeid, liv . Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'Meningsfullt' i bokmålsdatabasen. Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'Meningsfullt' i nynorskdatabasen
Gjest TomKrus Skrevet 14. september 2004 #4 Skrevet 14. september 2004 Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'Meningsfullt' i nynorskdatabasen Meningsfull derimot, fant jeg.
Thomasine Skrevet 14. september 2004 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2004 Okaj! Kanskje det skal være meningsfull og meningsfylt?! ... :-? ikke helt overbevist... :-?
Gjest TomKrus Skrevet 14. september 2004 #6 Skrevet 14. september 2004 Okaj! Kanskje det skal være meningsfull og meningsfylt?! ... :-? ikke helt overbevist... :-? Velg meningsfylt (fylt opp av mening), da er du iallfall sikker
Timian Skrevet 14. september 2004 #7 Skrevet 14. september 2004 Synes det høres ut som tidsforskjell... Altså meningsfull i nåtid og meningsfylt i (hva heter det? Preteritum??) fortid...!? Makes sense?
Gjest TomKrus Skrevet 14. september 2004 #8 Skrevet 14. september 2004 Synes det høres ut som tidsforskjell... Altså meningsfull i nåtid og meningsfylt i (hva heter det? Preteritum??) fortid...!? Makes sense? Jeg er full i dag, men ikke så fylt som i går..?
Timian Skrevet 14. september 2004 #9 Skrevet 14. september 2004 Jeg er meningsfull idag, men ikke så meningsfylt som igår!!
Thomasine Skrevet 14. september 2004 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2004 Jeg er full i dag' date=' men ikke så fylt som i går..?[/quote'] Jeg trenger svar, jeg da... :o Er nok enig i det med tiden, jeg...
Arkana Skrevet 14. september 2004 #11 Skrevet 14. september 2004 Man sier "jeg gjør noe meningsfylt", men "jobben min er meningsfull". Det betyr det samme, men brukes på forskjellige måter.
nyibyen Skrevet 15. september 2004 #12 Skrevet 15. september 2004 Meningsfull er et adjektiv Meningsfylt er et adverb Det er bare grammatikken (og altså bruken og plasseringen i setningen) som skiller ordene ad!
Thomasine Skrevet 16. september 2004 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2004 Meningsfull er et adjektiv Meningsfylt er et adverb Det er bare grammatikken (og altså bruken og plasseringen i setningen) som skiller ordene ad! Da var vi inne på det rette sporet!! Takk for hjelpen!! :bukke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå