Paeonia Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Hei! Jeg og min samboer ser på mulighetene for å kjøpe bolig. Per i dag har jeg en fast stilling med 350 k i året, og han en lav deltidsstilling. Vi har med disse betingelsene fått innvilget boliglån, på 1 mill + EK = 1300 000. Nå har han i begynt å studere, men har fortsatt sin deltidsstilling. Vil banken se på pengene fra Lånekassen som inntekt? Eller bør man la vær å nevne at han studerer? Fikk beskjed av en som jobber i banken at penger fra lånekassen ikke blir betraktet som inntekt, men ser andre får lån med bare studiepenger og ingen deltidsjobb - så det kan da ikke stemme. Det skal nevnes at vi IKKE har kausjonister, men EK på ca 300 000.
derie Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Da jeg og min samboer fikk boliglån ble mine penger fra Lånekassen betraktet som inntekt når de beregnet hvor mye vi kunne betale pr mnd
Paeonia Skrevet 17. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2015 Kan jeg spørre årstall og hvilken bank?
Paeonia Skrevet 17. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2015 Supert! Noen flere som har opplevd det samme? / noe annet?
Gjest Valmuen Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 De så på studielån som inntekt her og. Her var banken mest opptatt av betalingsevne og budsjettet vårt, og det var et krav om at vi hadde bsu, selv om vi ikke tok noen penger derfra. Siden jeg studerte var det veldig sannsynlig at jeg kom til å få en grei inntekt innen rimelig tid, så synes absolutt dere burde nevne at han studerer. Men vi hadde kausjonist istedenfor egenkapital.
Pottah Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Jeg tror de så på lånekassa som inntekt for meg også. Mener de beregnet at jeg tjente 150 000 kr i fjor, og det stemmer med deltidsjobb +stipend. Vi kjøpte i oktober, i DNB
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Jeg tok opp lån i DNB nå nylig, og de regnet pengene fra Lånekassen som inntekt. Anonymous poster hash: 10a5d...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå