Gå til innhold

Keisersnitt vs vanlig fødsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det kan være vanskeligere å bli gravid igjen etter keisersnitt, mest derfor jeg håper fødselen min går greit på "gamlemåten". Men ser jo fordelen med å slippe selve fødselen, og risikoen for å revne osv.

Men jeg vil ha flere barn senere, så har litt angst for at det blir hastesnitt (har noe muskelknuter i livmoren, som jeg vet kan gjøre fødsel vanskeligere...).

Men noen som vet om det stemmer det med keisersnitt og mulighet for barn senere...? Ser jo at flere her har blitt gravide etterpå...

Anonymous poster hash: fb64c...92c

Jeg fikk planlagt keisersnitt pga muskelknuter, og jeg ble fulgt opp med hyppige ultralydundersøkelser for å avgjøre om vanlig fødsel gikk. Har du fått dette også? Ikke så gøy å grue for noe hvis det ikke er nødvendig:) Mitt ks gikk kjempebra, baby har sovet natta gjennom fra dag en, melka kom etter 1 og 1/2 døgn, rolig baby. Så tror nok det er litt sånn hipp som happ om babyene blir roligere etter vf/ks :)

Anonymous poster hash: 43135...ddb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det kan være vanskeligere å bli gravid igjen etter keisersnitt, mest derfor jeg håper fødselen min går greit på "gamlemåten". Men ser jo fordelen med å slippe selve fødselen, og risikoen for å revne osv.

Men jeg vil ha flere barn senere, så har litt angst for at det blir hastesnitt (har noe muskelknuter i livmoren, som jeg vet kan gjøre fødsel vanskeligere...).

Men noen som vet om det stemmer det med keisersnitt og mulighet for barn senere...? Ser jo at flere her har blitt gravide etterpå...

Keisersnitt 1 barn så gravid på første forsøk ;)

Anonymous poster hash: 80e7e...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være bittelitt vanskeligere å bli gravid etter keisersnitt. Jeg tror dette har med at egget kan ha problemer med å feste seg der arret er. Nå er det jo mange andre steder det kan feste seg da :)

Andre (veldig små) risikoer ved neste svangerskap er at morkaka blir liggende foran åpningen, evt gror fast i arret eller løsner. Så er det en mikro sjanse for at livmor revner.

Så er det litt risiko for blodpropp og infeksjoner hos mor, og pusteproblemer for den nyfødte. Melka kommer gjerne litt senere.

Risikoen for at noe alvorlig skal skje, enten under keisersnittet eller ved neste svangerskap og fødsel er heldigvis svært liten.

Hilsen en som har tatt 3 keisersnitt. Har hatt muskelknuter (de fjerner man under et evt ks), endometriosecyster, unger på tvers og på skrått og morkaka foran åpningen. Alt gikk veldig bra, og det gjør det som regel :D

Anonymous poster hash: c85c0...1b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...