AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg fødte vanlig sist. Var lang og tøff fødsel hvor jeg var veldig preget psykisk i lang tid. Men fysisk syns jeg jeg kom meg ganske raskt. Magen trakk seg raskt sammen, ammingen kom greit og raskt igang osv. Hadde vondt og ekkel følelse i underlivet en god stund, men gikk jo gradvis over. Nå denne gangen skal jeg ha keisersnitt, og jeg lurer litt på hvordan tiden etterpå blir. Ønsker gjerne litt info fra dere som har gjort begge deler:) Tok det lengre tid før melken kom? Hvordan ble magen på sikt? Regner med jeg blir hemmet av snittet den første tiden, og at det blir en belastning sånn sett. Hvor lang tid tok det før dere fungerte normalt? Jeg tenker på å klare å stelle med babyen, gå ute med vogn, ikke ha store smerter osv.Anonymous poster hash: 22034...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Del Skrevet 17. august 2015 Hadde samme opplevelse som deg med vaginal fødsel. Etter KS kom ikke melken før etter en god uke og vi fikk aldri til ammingen. Arret er fremdeles stygt 3 år etter og gjør vondt når jeg løfter. Håper du får en bedre opplevelse:)Anonymous poster hash: 41fa9...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har kun hatt hastekeisersnitt. Var da innlagt noen dager ekstra. Melka kom veldig fort og ammingen gikk greit etterhvert, babyen hadde ikke rett sugeteknikk noe som ga oss utfordring. Men med ammeskjold gikk det bra Hadde ikke så store smerter i forbindelse med snitt. Klart de første dagene var verst, men fikk lov til å bære babyen hele tiden, men ikke tyngre de 6 første ukene. Arret er helt greit, bare ett lite snitt rett under bikinilinjen. Ikke hatt noe problemer med det. Anonymous poster hash: cf93f...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondie1 Skrevet 17. august 2015 #4 Del Skrevet 17. august 2015 Kan man velge om man kan få keisersnitt? Har hørt at når babyen blir presset ut på vanlig måte, aktiveres noe som gjør at immunsvaret blir bedre...? Noen som har hørt om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 17. august 2015 #5 Del Skrevet 17. august 2015 Kan man velge om man kan få keisersnitt? Har hørt at når babyen blir presset ut på vanlig måte, aktiveres noe som gjør at immunsvaret blir bedre...? Noen som har hørt om det? Nei, det er legen som bestemmer om man får keisersnitt eller ikke Ikke fastlegen, men han/hun på føden! Med meg gikk keisersnittet veldig greit, men jeg var veldig susete i hodet av medisinen, husker også veldig lite ifra det. Jeg var egentlig oppe og hoppet igjen etter to dager Føler ikke at det var en belastning på noen måte, da du får lov til å bære og ordne babyen, men ikke gjøre ting som belaster bl.a magemusklene. Dytte en vogn i oppoverbakke for eksempel, skal du helst ikke gjøre. Melka kom egentlig med en gang her, men det er variabelt fra person til person. Magen min forsvant ganske fort, det er fem uker siden for meg i dag. Jeg er tynnere nå, enn jeg var før jeg ble gravid. Og vi var på sykehuset i tre uker, så jeg satt egentlig bare ved sengen hans! Men de spørsmålene du stiller er egentlig erfaring du må gjøre deg selv, da det er veldig individuelt fra person til person 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #6 Del Skrevet 17. august 2015 Hadde hastekeisersnitt for ti år siden. Melka kom med det samme jeg så ungen, og jeg var oppe og gikk samme dag. Kom som et "sjokk" at man ikke gikk glipp av renselsen tross KS, men sånn er det bare Arret kan knapt sees nå. Veldig individuelt det der. Hun jeg delte rom med fødte vaginalt, og orket verken å gå eller amme babyenAnonymous poster hash: aaf39...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Del Skrevet 17. august 2015 Alle opplever forskjellige ..., Jeg tok planlagt keisersnitt og aldri mer! Ble helt ødelagt ! Skal ha vaginalt fødsel denne gangen ... Håper du er heldig Anonymous poster hash: 80e7e...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Del Skrevet 17. august 2015 Alle opplever forskjellige ..., Jeg tok planlagt keisersnitt og aldri mer! Ble helt ødelagt ! Skal ha vaginalt fødsel denne gangen ... Håper du er heldig Anonymous poster hash: 80e7e...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #9 Del Skrevet 17. august 2015 Alle opplever forskjellige ..., Jeg tok planlagt keisersnitt og aldri mer! Ble helt ødelagt ! Skal ha vaginalt fødsel denne gangen ... Håper du er heldig Anonymous poster hash: 80e7e...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 17. august 2015 #10 Del Skrevet 17. august 2015 Vanlig fødsel uten smertestillende første gang og endte med keisersnitt andre gang. For meg var det helt forferdelig, kunne ikke røre meg på lenge, mannen måtte ta 3 ukers ferie/hjemmekontor, datter var 14 mnd på det tidspunktet og hun gikk ikke i barnehage så det var mye. Men utenom at keisersnitt var dritt og ekstremt vondt.. Hadde aldri tatt ks valgfritt! Jeg gledet meg også til å føde igjen og synes det er trist at det sannsynligvis ikke vil skje igjen. Da kunne jeg i det minste bevege meg som normalt etter 5-7 dager (pga blodtap), mens ks var vondt i flere uker. Noen har jo ikke mye vondt så jeg var vel uheldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #11 Del Skrevet 17. august 2015 Alle opplever forskjellige ..., Jeg tok planlagt keisersnitt og aldri mer! Ble helt ødelagt ! Skal ha vaginalt fødsel denne gangen ... Håper du er heldig Anonymous poster hash: 80e7e...cd3 Men da har du ikke prøvd begge deler. Man kan bli helt ødelagt av vaginal fødsel og.. Håper du er heldig;)Anonymous poster hash: 22034...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #12 Del Skrevet 17. august 2015 Keisersnitt et i seg selv gikk helt greit, var oppe og gikk etter få timer, og gikk turer så snart vi var hjemme fra sykehuset. Men ungen var mye mer stressa enn den som er født vaginalt, sov nesten ikke de første dagene, og skreik veldig mye. Tok puppen, men tok veeeeldig lang tid før melka kom for fullt. Fullammer først etter to mnd. Etter vaginal fødsel var ungen rolig og tilfreds, og melka kom fort. Det strakk og var sårt i arret lenge etterpå, og det har vært spesielt plagsomt i de neste to graviditetene. Synes også det var ille å ikke kunne løfte noe tyngre enn babyen de første ukene. Anonymous poster hash: 004a3...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #13 Del Skrevet 17. august 2015 Keisersnitt et i seg selv gikk helt greit, var oppe og gikk etter få timer, og gikk turer så snart vi var hjemme fra sykehuset. Men ungen var mye mer stressa enn den som er født vaginalt, sov nesten ikke de første dagene, og skreik veldig mye. Tok puppen, men tok veeeeldig lang tid før melka kom for fullt. Fullammer først etter to mnd. Etter vaginal fødsel var ungen rolig og tilfreds, og melka kom fort. Det strakk og var sårt i arret lenge etterpå, og det har vært spesielt plagsomt i de neste to graviditetene. Synes også det var ille å ikke kunne løfte noe tyngre enn babyen de første ukene. Anonymous poster hash: 004a3...68f Det med stresset baby, kan ikke årsaken til mer skriking også være at babyen ikke er utslitt av fødsel, samt at din ikke fikk tilfredsstilt sulten de første dagene? Bare lurer altså.Anonymous poster hash: 22034...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 17. august 2015 #14 Del Skrevet 17. august 2015 Keisersnitt et i seg selv gikk helt greit, var oppe og gikk etter få timer, og gikk turer så snart vi var hjemme fra sykehuset. Men ungen var mye mer stressa enn den som er født vaginalt, sov nesten ikke de første dagene, og skreik veldig mye. Tok puppen, men tok veeeeldig lang tid før melka kom for fullt. Fullammer først etter to mnd. Etter vaginal fødsel var ungen rolig og tilfreds, og melka kom fort. Det strakk og var sårt i arret lenge etterpå, og det har vært spesielt plagsomt i de neste to graviditetene. Synes også det var ille å ikke kunne løfte noe tyngre enn babyen de første ukene. Anonymous poster hash: 004a3...68f Blir jo veldig individuelt alt sammen. Min KS-baby skrek aldri (helt sant), og var veldig rolig og enkel å ha med å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. august 2015 #15 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Jeg har hatt begge deler. Planlagt snitt med første. Det gikk veldig rolig for seg, jeg kom meg fort og var oppe og gikk samme dag. Gikk tur med vogna ei uke etter, løftet babyen uten problemer. Veldig lite vondt, ingen plager i ettertid. Jeg var nok veldig heldig. Babyen hadde en løsning i nakken og var generelt veldig urolig, noe som sannsynligvis kan linkes til snittet. Det som var svært negativt, var at melka ikke kom før på fjerde døgnet etter fødsel, og babyen ble nektet mme, så vi hadde en tøff ammestart. Andre kom vaginalt. Fødselen var veldig tøff (i følge jordmødrene og legene) og babyen ble tatt med tang. Jeg ble klippet, revnet ikke og sydde kun et par sting i klippet. Hadde veldig vondt de første dagene. Slet noe innmari med å gå på do, stingene var veldig vonde og rumpa mi fikk også hard medfart under en lang pressfase. Jeg har fortsatt vondt der jeg var sydd nå, snart åtte uker etter. Melka kom dagen etter. Babyen er rolig og tilfreds, gråter svært lite, helt annerledes enn første. Jeg skal ikke ha flere, men om jeg skulle fått flere hadde det blitt snitt på meg. Jeg vil ikke risikere en ny fæl fødsel. Allikevel har jeg inntrykk av at jeg er i mindretall som ville valgt nytt ks over ny vaginal fødsel. Jeg kjenner flere som har gjort begge deler, og alle de ville valgt vaginal på nytt. Jeg var nok veldig heldig med snittet, og veldig uheldig med fødselen. Endret 17. august 2015 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #16 Del Skrevet 17. august 2015 Men da har du ikke prøvd begge deler. Man kan bli helt ødelagt av vaginal fødsel og.. Håper du er heldig;)Anonymous poster hash: 22034...676 Hihi takk kunne ikke gå på nesten 2 uker, og tok mange mange uker før jeg gikk utendørs. Mistet masse følelser i magen , kjente ikke når jeg skal tisse (de flytter masse på organer ) under keisersnitt. Luftsmerter er grusomme. Men viktigste barnet har det bra !Anonymous poster hash: 80e7e...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 18. august 2015 #17 Del Skrevet 18. august 2015 Hatt en fæl fødsel og et fint keisersnitt. Melken kom like fort med ks-barnet. Stelte ungen og var oppe og gikk litt andre dagen. Er jo veldig vondt å bevege seg, men går greit. Lå jo mest da. Såret ble sydd litt stramt så jeg har litt heng over arret nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #18 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg har hørt at det kan være vanskeligere å bli gravid igjen etter keisersnitt, mest derfor jeg håper fødselen min går greit på "gamlemåten". Men ser jo fordelen med å slippe selve fødselen, og risikoen for å revne osv. Men jeg vil ha flere barn senere, så har litt angst for at det blir hastesnitt (har noe muskelknuter i livmoren, som jeg vet kan gjøre fødsel vanskeligere...). Men noen som vet om det stemmer det med keisersnitt og mulighet for barn senere...? Ser jo at flere her har blitt gravide etterpå... Anonymous poster hash: fb64c...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 18. august 2015 #19 Del Skrevet 18. august 2015 Har ikke hørt noe sånt og jeg fikk vel høre alt de kunne komme på imot ks på sykehuset (jeg valgte det selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #20 Del Skrevet 18. august 2015 Valgte keisesnitt pga sterk fødselsangst. Var det beste jeg noen gang har gjort. Ingen smerter, oppe og gikk få timer etter snitt, kun et arr som jeg ikke hadde hatt noe i mot at var penere..😊 har nok vært en av de veldig heldige! Anonymous poster hash: 9ecc8...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå