Gå til innhold

Live color XXL Ultra brights (93 Shocking pink)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har brukt disse fargene? Fortrinnsvis 93 Shocking pink? Del erfaringer!

Holder egentlig på å lysne svart farget hår nok til at jeg kan farge det turkist eller medium teal, men sliter med å få lysnet det nok. Sitter nå på på en medium honningblond mellomstasjon, men de siste forsøkene på å lysne enda mer har nesten ikke hatt noen virkning, så vurderer å gå for rosa istedet. Jeg skal gå over håret med en lysnende farge en gang til i dag og så vurderer jeg denne rosa-fargen fra Live color - den har de også på butikken her så jeg kan få gjort det i dag - utålmodig. :P 

Tenker å blande den ut med balsam, hvis ikke kommer vel hele bygda til å få hjertestans neste gang de ser meg, og håper den vil bli litt roligere/mer pastell, men er ikke sikker på hvor mye jeg skal blande den ut..?

Kom gjerne med tanker og innspill. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke brukt akkurat dét merket, men har brukt diverse farger fra Manic Panic, Stargazer, Directions osv. Om fargen du har lyst til å bruke ikke inneholder blekemiddel (altså at den kommer ferdig blandet i én flaske/tube), skal du i teorien fint kunne blande den med balsam for å justere farge og intensitet. Dog viktig å få med seg at ikke alle merker blander seg like lett med balsam.

Det er tre måter å oppnå pastellfarge på.

1: Farg det i en intens rosafarge og vent til det falmer til en (forhåpentligvis) fin pastellfarge. Det pleier ikke å ta så lang tid, men klart, du må jo gå rundt med en ganske intens farge i alt fra noen dager til et par-tre uker, avhengig av hvor ofte du vasker håret.

2: Kjøp en ferdig blandet pastellfarge og påfør. Det høres kanskje ut som det beste alternativet, men min erfaring er at dette er det som vaskes fortest ut, og det er nesten ikke noe vits i å kjøpe det, med mindre man vil at fargen skal forsvinne etter en ukes tid.

3: Min favoritt: Bland fargen med balsam. Her lønner det seg å velge en mest mulig intens/mørk farge, da de gjerne sitter bedre i, samt at du sparer penger, siden du bare trenger litt farge fra tuben.

Noen viktige ting å huske på for å få et best mulig resultat: Vask håret med en shampoo uten silikoner slik at hårfargen får bedre feste. Ikke bruk balsam eller kur. Vent til håret er tørt før du påfører fargen - spesielt viktig om du påfører en litt lysere fargeblanding. Balsamen du bruker til å blande ut fargen med bør være mest mulig ren, og uten silikoner og oljer. Den bør også være helt hvit i fargen. Let blant billigbalsam på matbutikken. Xtra balsam fra coop-butikkene og Oreon fra rimi fungerer f.eks fint (med forbehold om at de kan ha endret formula siden sist).

Vanskelig å si noe eksakt om blandingsforholdet, men start med veldig lite farge og legg heller til mer om det trengs. Blandingen skal se litt mørkere ut (en tone eller to) enn fargen du har lyst til å ende opp med. Om det er veldig viktig at du skal oppnå et bestemt resultat, anbefaler jeg å lage veldig liten skål med blandingen og påføre på et lite synlig område i håret. Da vet du i alle fall hva du går til og ser om det dekker slik det skal. Lag mye mer av blandingen enn du tror du trenger. Håret suger til seg, og det skal jo sitte i en stund uten å tørke ut. Kjedelig å gå tom og forsøke å blande seg frem til en lignende farge på nytt. Balsamen er uansett kjempebillig. Om det blir mye til overs, kan du sikkert ha det i en boks med tett lokk til senere bruk, men akkurat det har jeg aldri prøvd selv.

Jeg har ca. samme lengde som deg, men tykt hår, og jeg bruker 1,5 - 2 flasker balsam. Bruker du pensel til å påføre, kan du slippe unna med å bruke litt mindre, men husk at hele håret skal være godt gjennomfuktet av blandingen. Jeg lar blandingen sitte i så lenge jeg orker (men minst en time), siden det blir som en liten kur for håret, og jeg føler at resultatet blir jevnere og mer varig om det får tid til å trekke skikkelig inn. Masserer litt i det innimellom.

Rosa er et godt valg, da det som regel falmer til en fin farge, samt at det går helt fint å bruke rosa selv om man har litt gulskjær. Lyseblått f.eks er mye vanskeligere å få pent. Det krever nesten hvitt hår for å få et fint resultat, og har en lei tendens til å falme til en stygg, grågrønn farge som kan være vanskelig å bli kvitt og synes igjennom om man farger over med en annen farge. Med rosa så får du i verste fall en ferskenaktig tone, men mye kan forebygges ved å velge en kald rosanyanse, eller legge til en bitteliten dært lilla i blandingen. Nå er det jo selvsagt de som kler varmere toner også, så det må du nesten se an selv.

• Liker 1
Skrevet

Tusen hjertelig takk for nydelig svar! :) 

Var på butikken tidligere og kjøpte denne fargen i rosa, og var så utålmodig at jeg sitter med den i håret nå. Den var veeeeldig rosa, så jeg brukte bare halvparten av tuben og blandet den ut i masse balsam. Blandingen ble ikke akkurat pastell, men ser ganske lyst ut i håret mitt nå. Forsøkte også å lysne håret litt mer før jeg satte i denne rosa blandingen, men det ble ikke noe særlig lysere, så jeg er rimelig spent på resultatet nå! :hoho: 

Jeg har også litt ettervekst, både naturlig ettervekst (kommunegrå) og en farget ettervekst (nesten helt lik min egen) vi la med vilje sist jeg var hos frisøren. Lysnet denne litt, men turte ikke lysne nok så den er litt mørkere enda. Jaja, får vel fikset det på et vis om det blir helt krise. Tenker jeg kan farge det mørkere rosa (ikke blande ut så mye) om det blir helt jævlig nå. 

Skrevet

Spennende! ^^ Oppdater om hvordan det ble, da - gjerne med bilde hvis du vil :)

Sånn typ hvit-rosa går nok ikke, men en dus rosafarge skal være fullt mulig å oppnå selv om håret ikke er helt lyst. Synes forresten lilla og rosa gjør seg enda bedre når man har ettervekst, men da kan det være fint med en litt mørkere (men fortsatt dus) blanding, slik at etterveksten også får et tydelig rosa/lillaskjær.

Skrevet

Åå, kan du legge ut bilde elleterpå? Jeg har også lyst å farge håret pastell rosa, men har bare sånn pastell balsam som skylles ut etter to dager, så visst det du prøver nå blir fint så vil jeg også gjøre det!

Ante ikke at det gikk ann å blande me balsam. Jeg har helt platinablondt hår, så vet ikke hvordan fargen hadde blitt på meg, men bilde bilde :D :D

Skrevet

Åå, kan du legge ut bilde elleterpå? Jeg har også lyst å farge håret pastell rosa, men har bare sånn pastell balsam som skylles ut etter to dager, så visst det du prøver nå blir fint så vil jeg også gjøre det!

Ante ikke at det gikk ann å blande me balsam. Jeg har helt platinablondt hår, så vet ikke hvordan fargen hadde blitt på meg, men bilde bilde :D :D

Som platinablond er du så heldig at du kan ha alt fra knapt synlig pastell som https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/3e/6f/0f/3e6f0fe67de47866b80edf963dbcdd39.jpgtil neonfarger som http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10611257_689349707787349_1313433106_n.jpg

Kommer bare an på blandingsforhold og/eller farge :)

Skrevet

Ja, kan legge ut bilde etterpå! :hoho:

Vil bare varsle på forhånd at det blir ikke pastellrosa/bubblegum fordi håret mitt er ikke lyst nok samt at rosablandingen min er ganske sterk rosa. Fargen jeg bruker er denne

Hvis du har helt platinablondt hår og vil ha pastellrosa kan du kanskje gjøre sånn som i denne videoen, Blablaa? Det er samme farge som jeg bruker, men veldig utblandet. :)

Skrevet

Åh for en fin hårfarge!! Elsker pastellrosa, hehe. Men det du gjør er altså å bare ta bitttelitt farge i en eller annen balsam? Også kan du bruke fargen omigjen iogmed at den var på tube? :) 

Skrevet

Sånn ble det! Ble ganske ujevnt, så vurderer å gå over det en gang til, men.. Her har jeg brukt 20 ml fargekrem og masse balsam i 1 eller 2 timer - jeg husker ikke når jeg tok det i. :hoho:

rosah_r.png

• Liker 5
Skrevet

Wow! Du kler fargen godt. Nydelig til øynene dine :)

Om jeg var deg så ville jeg latt det fade litt og se hva som skjer med fargen først. Fargeforskjeller jevner seg ofte mer ut etter et par omganger med vask, slik at det ser mer naturlig ut (overgangene, altså. Rosa er jo som kjent ikke så veldig naturlig :fnise: ).

Selv synes jeg det bare er fint når man får litt forskjellige nyanser, slik at det ikke ser ut som om man har på parykk, men klart - det er jo ikke like fint om fargeforskjellene er fordelt i tilfeldige flekker rundt omkring på hodet. Jeg ser noen mørkere områder på bildet ditt, men ingen flekker.

Tips: Krøller/bølger, flettefrisyrer, eller løst oppsatt hår (gjerne half up - half down) kan gjøre mye for å kamuflere områder/overganger man ikke er helt fornøyd med :)

Skrevet

Tusen takk! :biggrin: 

Jeg liker at det er fargeforskjell som i striper på en måte, men det ble nesten litt flekkete på den ene siden av en eller annen grunn. Skal se litt nøyere gjennom med flere speil. Underhåret ble veldig lyst så det er det helt sjokkrosa striper, og noen skitten-rosa striper i overhåret mens mesteparten ble sånn som "hovedfargen" på bildet. Det ser litt mer orange-rosa ut på bilder enn det gjør IRL, aner ikke hvorfor. Svigermor fikk bakoversveis da hun kom på besøk istad i alle fall. :hoho: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...