Gå til innhold

Hvordan skal jeg få i meg 2500 kcal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 21 år, er 186 høy og 85 kg! Hvordan skal jeg få i meg nok mat? Håret er så tynt å pistrete nå!

Anonymous poster hash: 2d89c...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret har lite å gjøre med kaloriinntaket ditt. Dersom du er 85kg tung får du garrantert i deg 2500kcal allerede.

Anonymous poster hash: 2aefd...7be
Skrevet

81/82 kg mente jeg!

Dessverre du, kosthold og hårvekst/hårtap har masse å si!

Anonymous poster hash: 2d89c...a1d

Skrevet

Du veier ikke akkurat lite og trenger aldeles ikke å gå opp i vekt. Kanskje du trenger mer næringsstoffer, men ikke mer kalorier.

Anonymous poster hash: fac9b...010

Gjest Sådetså
Skrevet

Hår tap kan komme av flere faktorer blant annet: hormonell ubalanse, kronisk stress, psykisk ubalanse, langvarige infeksjonssykdommer, nylige svangerskap og arvelighet.

Finnes flere kosttilskudd som skal hjelpe mot hår tap, B-vitaminer/Sink/Jern/Vitamin A.

Er like høy som deg og 68 kilo, har ett helt sett med hår å spiser normalt. Se heller til at du får i deg daglig anbefalt dose av over nevnte vitaminer istedenfor å bare øke kaloriinntaket. 

Skrevet

Du er normalvektig, så det er ingen grunn til å øke kaloriinntaket. Hårtapet skyldes nok noe annet. 

Forøvrig er det null problem å få i seg 2500, det er slettes ikke spesielt mye. 

Føler du selv det er noe feil med kostholdet ditt? Fokuser på magert kjøtt, både fet og mager fisk, egg, magre melkeprodukter, grove kornprodukter, masse grønnsaker og frukt, sunt fett i form av avokado og nøtter, så er du på god vei. Det er null problem å få i seg 2500 kcal daglig med dette. 

Anonymous poster hash: 4e522...baf
Skrevet

Folkens... En mann med hans vekt, høyde og alder forbrenner ca 2400 kcal dersom han er sengeliggende!

2500 kcal er ikke mye. Dersom han trener kan det hende han ligger i underskudd på 2500 kcal!

Finn ut hvor mange måtlider du trives med per dag, og hvor mye du må spise i hvert måltid for å nå 2500 kcal.

Spis mer av ting som avokado, nøtter, helmelk, brød, peanøttsmør, havregrøt osv i tillegg til det du spiser nå. Lag smoothie med frukt, grønt, proteinpulver og melk og drikk det sammen med måltidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...