Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jobbe som teknisk dokumentkontroller. I oljesektoren (hvertfall der jobber) har de ingeniørlønn.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jobbe som teknisk dokumentkontroller. I oljesektoren (hvertfall der jobber) har de ingeniørlønn.

Wow! Ingeniørlønn etter bare et slikt kort kurs høres jo fantastisk ut!

Jobber du med dette selv,og hvordan er arbeidshverdagen i så fall,regner med det er krevende?

Anonymous poster hash: 168a3...675

Skrevet

Dette er ikke et kurs du får jobb av med mindre du har kompetanse fra før. Kurset er for å øke kompetansen til de som skal jobbe med teknisk dokumentkontroll, eller som har en eller annen teknisk bakgrunn eller jobberfaring og som kan litt om dette fra før, men som trenger faglig påfyll for å kunne gjøre et kvalitetssikret arbeid.

Anonymous poster hash: bc3b0...970
  • Liker 1
Skrevet

Dette er ikke et kurs du får jobb av med mindre du har kompetanse fra før. Kurset er for å øke kompetansen til de som skal jobbe med teknisk dokumentkontroll, eller som har en eller annen teknisk bakgrunn eller jobberfaring og som kan litt om dette fra før, men som trenger faglig påfyll for å kunne gjøre et kvalitetssikret arbeid.

Anonymous poster hash: bc3b0...970

Har bachelor innen helse,men vil gjøre noe annet nå.Har ingen arbeidserfaring med dokumentkontroll. Er det bare å gi opp da kanskje? :/

Skrevet

Å få jobb innen teknisk dokumentkontroll med kun det kurset og ingen erfaring er omtrent umulig for tiden. Grunnet den lave oljeprisen er det mange med lang erfaring innen fagfeltet som er arbeidsledige.

For øvrig får man ikke ingeniørlønn med null teknisk bakgrunn og null erfaring. Selv har jeg ingeniørbakgrunn og har derfor naturlig nok ingeniørlønn, og jeg tjener langt bedre enn mine kolleger på teknisk dokumentkontroll selv om flere av de har jobbet innen faget mye lenger enn meg. I Stavanger og Sandnesområdet satt riktignok folk uten erfaring og teknisk bakgrunn på slike stillinger og med latterlig høy lønn, men de er alle arbeidsledige nå, eller har måttet ta jobber innen andre bransjer med et veldig lønnstap.

Anonymous poster hash: ed25c...4a0

• Liker 3
  • 4 uker senere...
Skrevet

Wow! Ingeniørlønn etter bare et slikt kort kurs høres jo fantastisk ut!

Jobber du med dette selv,og hvordan er arbeidshverdagen i så fall,regner med det er krevende?

Jeg arbeider som dokumentkontroller (er under teknisk dcc).

Er krevende og spennede jobb. Vi utfører jobber for forskjellige oljeselskap, så må følge opp hver kundes krav og rettningslinjer.

Veldig spennende. De som er teknisk dcc har selvsagt en mer krevende arbeidsdag enn hva jeg har, de skal sette sammen og ferdistille dokumentasjonen (innen tidsfrist).

Må være veldig strukturert, nøyaktig, og flink til og sette seg inn i forskjellige krav og forskrifter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg arbeider som dokumentkontroller (er under teknisk dcc).

Er krevende og spennede jobb. Vi utfører jobber for forskjellige oljeselskap, så må følge opp hver kundes krav og rettningslinjer.

Veldig spennende. De som er teknisk dcc har selvsagt en mer krevende arbeidsdag enn hva jeg har, de skal sette sammen og ferdistille dokumentasjonen (innen tidsfrist).

Må være veldig strukturert, nøyaktig, og flink til og sette seg inn i forskjellige krav og forskrifter. 

Takk for svar! Kan jeg spørre om hvilken utdanningsbakgrunn du har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...