AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Dere som har baby i hus og et barn i bhg. Når henter dere barnet i bhg? Har dere ungen der lengere enn da dere ikke hadde en liten en i hus ? Anonymous poster hash: a6c15...0a8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Leverer 8.30-9. Henter rundt kl 15-15.30 Anonymous poster hash: 0bd6c...eff
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Dere som har baby i hus og et barn i bhg. Når henter dere barnet i bhg? Har dere ungen der lengere enn da dere ikke hadde en liten en i hus ? Anonymous poster hash: a6c15...0a8 Må si jeg reagerer veldig på en slik skrivemåte. Det kan da ikke finnes folk som mener man lar eldstebarnet være lenger i barnehagen fordi det har kommet en liten en? Har man plutselig ikke tid til den eldste lenger da? Man bør vel heller benytte sjansen til å ha den eldste mindre i barnehagen. Feks. gå ned til 60% plass, siden man uansett er hjemme. Anonymous poster hash: 20973...585 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 eller skal yngste barnet for mulighet til å få like mye oppmerksomhet og egen fokus som f.eks førstefødte fikk da mor bare hadde fokus på et barn. Hadde man vært på jobb, villle barnet vært i barnehagen uansett. Anonymous poster hash: 77272...05c 5
Gjest Magnifiq Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Leverte rundt kl 9:30, og hentet rundt kl 14:30. Da fikk barnet rolige morninger med oss hjemme, leke noen timer med vennene i Bhg, og kortere dag. 5-6 timer med lek med vennene hver dag er mer enn nok, og selv om hun protesterte med en gang når vi hentet, så var det helt greit så fort vi kom ut av Bhg. Syns det var viktig at storesøsken fikk god tid til å bli skikkelig kjent med minste.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 eller skal yngste barnet for mulighet til å få like mye oppmerksomhet og egen fokus som f.eks førstefødte fikk da mor bare hadde fokus på et barn. Hadde man vært på jobb, villle barnet vært i barnehagen uansett. Anonymous poster hash: 77272...05c En baby sover så mye at den trenger ikke oppmerksomhet på det viset. Det er den eldste som trenger det for å slippe sjalusi og for å unngå at foreldrene kun blir opptatte av den nye. Anonymous poster hash: 20973...585
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 En baby sover så mye at den trenger ikke oppmerksomhet på det viset. Det er den eldste som trenger det for å slippe sjalusi og for å unngå at foreldrene kun blir opptatte av den nye. Anonymous poster hash: 20973...585 Her leverer vi eldste 8 og henter 15. Hvorfor? Fordi eldste (15 mnd) har det verre hjemme. Jeg har fått en baby som ikke sover alene, så må trille lange turer på dagtid. Den tiden jeg ikke triller forsøker jeg å få igjen tapt søvn fra natten før med baby oppå meg. Har hatt eldste noen ganger tidligere hjemme, og da blir det bare hyling fordi jeg må amme eller skifte på baby og hun bare gråter etter pappa uansett fordi vi ikke kan leke på samme måte. synes virkelig du kan spare deg for "babyer bare sover". Ikke alle babyer sover uten hjelp til å sove!Anonymous poster hash: d70fa...ad6 7
Gjest chiki Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Vi hadde kortere dager og oftere fridager. Leverte 9 og hentet senest kl15. Som regel mellom kl13-14:)
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 En baby sover så mye at den trenger ikke oppmerksomhet på det viset. Det er den eldste som trenger det for å slippe sjalusi og for å unngå at foreldrene kun blir opptatte av den nye. Anonymous poster hash: 20973...585 Kan du fortelle det til min baby? Her har det vært minimalt med soving siden baby ble 6 uker, er 7 mnd nå og et høyt aktivitetsnivå. Og får å få bany til å sove må vi holde fast og nærmest tvinge til søvn, evt ga baby på oss. Så om du kunne fortalt min baby at h*n gjør det feil hadde det vært supert!Anonymous poster hash: f2557...b1c 7
Vera Vinge Skrevet 17. august 2015 #11 Skrevet 17. august 2015 Eldstemann var kortere i barnehagen i vår permisjonstid, men det var varierende hvor kort/lenge. Jeg brukte lang tid på å komme meg etter fødsel nr to, pga. stort blodtap. Så vi besluttet at far fortsatte å levere eldstemann, som vanlig, dvs. ganske tidlig, slik at jeg og baby kunne sove lenge. Siden storebror sov 2-3 timer i barnehagen i hele min permisjonstid, var det begrenset hvor tidlig han kunne hentes, siden jeg selvsagt ikke ville vekke ham. Men det var tidligere enn da jeg jobbet. Han fikk da en og annen fridag hjemme. Etter hvert i permisjonen overtok jeg leveringen også, og han hadde sjelden hele fridager, men jeg leverte mellom 9 og 10, og hentet like etter at han hadde våknet. I blant, om jeg skulle noe spesielt, kunne han ha lange dager, og jeg hadde ikke dårlig samvittighet for det. Permisjonstiden med et barn fra før, var ganske annerledes enn med førstemann. Det var liksom ikke så fryktelig mye jeg rakk før det var henting, følte jeg. Noe som også hang sammen med at jeg en lang periode ofte sov et par midt på dagen sammen med baby, da vi en god stund midt i permisjonen slet med nattesøvnen. Men en venninne brukte lang tid før hun var komfortabel med å være noe særlig alene med barna samtidig. Eldste var veldig sjalu, noe som gjerne eskalerte når mor var alene med dem. Det kan være mange grunner til at ikke alle reduserer barnehageplassen i permisjonen, slik noen er inne på. Om mor er helt utslitt av diverse årsaker, og eldstebarnet trives i barnehagen, er vel ikke det smarteste å slite ut seg ut på å skulle ha kortest mulige dager for barnehagebarnet. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 17. august 2015 #12 Skrevet 17. august 2015 eller skal yngste barnet for mulighet til å få like mye oppmerksomhet og egen fokus som f.eks førstefødte fikk da mor bare hadde fokus på et barn. Hadde man vært på jobb, villle barnet vært i barnehagen uansett.Anonymous poster hash: 77272...05c Man bør jo heller tenke på at storesøsken skal nyte godt av foreldre hjemme i perm.
Teriyaki Skrevet 17. august 2015 #13 Skrevet 17. august 2015 Henter han rundt kl 15. Synes det er ok jeg. Da får jeg tid til å gi baby samme alenetid og kontakt som storebroren fikk som baby, jeg får gjort husarbeid og jeg får sovet, noe jeg har veldig behov for. Vi har vurdert det slik at dette er det beste for alle parter. Inkludert storebroren som stortrives i bhg. 1
LilleBallerina Skrevet 17. august 2015 #14 Skrevet 17. august 2015 Før babyen begynte å sove om natta leverte pappaen i bhg rundt 8. Etter at babyen sov litt om natta leverte jeg rundt 9-9:30. Hentet rundt 14-14:30 hver dag.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 Her leverer vi eldste 8 og henter 15. Hvorfor? Fordi eldste (15 mnd) har det verre hjemme. Jeg har fått en baby som ikke sover alene, så må trille lange turer på dagtid. Den tiden jeg ikke triller forsøker jeg å få igjen tapt søvn fra natten før med baby oppå meg. Har hatt eldste noen ganger tidligere hjemme, og da blir det bare hyling fordi jeg må amme eller skifte på baby og hun bare gråter etter pappa uansett fordi vi ikke kan leke på samme måte. synes virkelig du kan spare deg for "babyer bare sover". Ikke alle babyer sover uten hjelp til å sove!Anonymous poster hash: d70fa...ad6 Hva gjør du om mannen blir syk, eller dere går fra hverandre? Hva er poenget med å få flere barn om man ikke klarer å ta seg av to samtidig? Kan du fortelle det til min baby? Her har det vært minimalt med soving siden baby ble 6 uker, er 7 mnd nå og et høyt aktivitetsnivå. Og får å få bany til å sove må vi holde fast og nærmest tvinge til søvn, evt ga baby på oss. Så om du kunne fortalt min baby at h*n gjør det feil hadde det vært supert!Anonymous poster hash: f2557...b1c Høyt aktivitetsnivå? Men det er jo bare flott, da kan babyen leke seg mens du gjør det du må. Babyen gjør uansett ingen feil, de gjør bare det de lærer og kan. Om noen gjør noe feil så er det foreldrene, ikke babyen. Anonymous poster hash: 20973...585
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 Hva gjør du om mannen blir syk, eller dere går fra hverandre? Hva er poenget med å få flere barn om man ikke klarer å ta seg av to samtidig? Høyt aktivitetsnivå? Men det er jo bare flott, da kan babyen leke seg mens du gjør det du må. Babyen gjør uansett ingen feil, de gjør bare det de lærer og kan. Om noen gjør noe feil så er det foreldrene, ikke babyen.Anonymous poster hash: 20973...585 Jeg håper du skjønner dette er en fase? Når eldste blir vant til å ha baby i huset og får mer språk vil jeg tro det går seg bra til. Regner med jeg vil klare å ta meg av to alene, men akkurat nå blir det bare skrik og mistrivsel hos alle og da unngår vi det. bedre at alle har det bra enn på død og liv hente tidlig for at eldste skal se på at jeg ammer baby. Anonymous poster hash: d70fa...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #17 Skrevet 18. august 2015 Hva gjør du om mannen blir syk, eller dere går fra hverandre? Hva er poenget med å få flere barn om man ikke klarer å ta seg av to samtidig? Høyt aktivitetsnivå? Men det er jo bare flott, da kan babyen leke seg mens du gjør det du må. Babyen gjør uansett ingen feil, de gjør bare det de lærer og kan. Om noen gjør noe feil så er det foreldrene, ikke babyen.Anonymous poster hash: 20973...585 Jeg klarer å ta meg av to, men for en periode har eldstemann det bedre i barnehagen enn sammen med en sliten mor og en kolikkbabyAnonymous poster hash: 4032a...fad
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #18 Skrevet 18. august 2015 En baby sover så mye at den trenger ikke oppmerksomhet på det viset. Det er den eldste som trenger det for å slippe sjalusi og for å unngå at foreldrene kun blir opptatte av den nye. Anonymous poster hash: 20973...585 Våre babyer har nesten ikke sovet på dagtid etter de første par ukene, så det stemmer ikke for alle (og de har uansett kun sovet i fanget vårt).Anonymous poster hash: 6a945...251
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #19 Skrevet 18. august 2015 Dere som har baby i hus og et barn i bhg. Når henter dere barnet i bhg? Har dere ungen der lengere enn da dere ikke hadde en liten en i hus ?Anonymous poster hash: a6c15...0a8 Pappaen leverte rundt kl.8 og jeg hentet mellom 14-15. Når jeg jobber, hentes de kl.15. Leverte såpass tidlig fordi det fungerte best for oss at pappaen leverte da jeg sov lite på natta, samt at vårt barn trivdes best med å komme mens det enda var rolig i avdelingen. Etterhvert som babyen ble større og vi fikk mer rytme på dagene, fikk storesøster fri ca en dag i uka.Anonymous poster hash: 6a945...251
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #20 Skrevet 18. august 2015 Har en 3 åringi bhg. Han blir levert av pappaen 7:30, og hentet av meg 14:30 - 15:00. Alt ettersom hvordan det passer med babyen. Hun er 8 uker, og har ingen faste rutiner på dagtid enda. Etterhvert er planen at jeg leverer litt senere dersom han ønsker det. Han våkner 5-6 hver dag, så det blir fort kjedelig hjemme. Den lille sover lenger på morningen. Jeg har prøvd å hente litt ekstra tidlig en håndfull ganger, og da blir han sur. Det er visse rutiner i bhg som han vil være med på før han skal hjem. Eventyrstund, frukt o.l Liker ikke så godt å kjenne på følelsen av å levere fra meg eldste, og være hjemme med yngste, men vet innerst inne at han koser seg mer der foreløpig. Vi hadde ferie sammen i noen uker når babyen kom, så han har fått masse oppmerksomhet ift det å bli storebror.Anonymous poster hash: f2d2d...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå