Gå til innhold

Får dårlig selvtillit av Tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene og har nylig blitt singel etter et langt forhold. I utgangspunktet har jeg det ikke travelt med å finne en ny kjæreste, men jeg vil gjerne flørte, date og ha det gøy. De fleste av venninnene mine er godt etablerte, og selv on jeg har et bra sosialliv, møter jeg ikke så mange menn i samme situasjon som meg.

Derfor har jeg fått Tinder, og det har startet bra, med mange matcher med det som ser ut som oppegående, normale og vanlig kjekke menn. Problemet er at det nesten alltid stopper der! Når jeg skriver først til dem, får jeg svar av noen, og da går "praten" fint en stund. Imidlertid er det ingen av dem som foreslår å møtes. En del av dem svarer ikke i det hele tatt. Og veldig få tar kontakt før jeg gjør det.

Jeg skriver hyggelige ting, litt mer enn hei, og litt mindre enn filosofiske spørsmål om vår eksistens. Bildene er helt fine, og i og med at de har sveipet til høyre i utgangspunktet er vel heller ikke bildene problemet. Det er snakk om menn jeg tviler sterkt på sveiper alt til høyre.

Etter noen uker på Tinder merker jeg at manglende respons begynner å gi meg dårlig selvtillit. De gangene jeg er på byen, får jeg alltid oppmerksomhet fra menn, det samme på trening, jobbfester og så videre. Det åpenbare svaret er jo å slette Tinder, men jeg synes det er litt trist også. For det første går jeg da ut derfra med den følelsen at ingen synes jeg er fin, og for det andre kan det jo tenkes at det plutselig kommet en bra match?

Er det flere som opplever det samme som meg?

Anonymous poster hash: aed45...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg det også. Samtaler dør lett ut eller at ingen av de en fikk match med svarer. Kuttet ut tinder nå.

Anonymous poster hash: 3d539...af5

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene og har nylig blitt singel etter et langt forhold. I utgangspunktet har jeg det ikke travelt med å finne en ny kjæreste, men jeg vil gjerne flørte, date og ha det gøy. De fleste av venninnene mine er godt etablerte, og selv on jeg har et bra sosialliv, møter jeg ikke så mange menn i samme situasjon som meg.

Derfor har jeg fått Tinder, og det har startet bra, med mange matcher med det som ser ut som oppegående, normale og vanlig kjekke menn. Problemet er at det nesten alltid stopper der! Når jeg skriver først til dem, får jeg svar av noen, og da går "praten" fint en stund. Imidlertid er det ingen av dem som foreslår å møtes. En del av dem svarer ikke i det hele tatt. Og veldig få tar kontakt før jeg gjør det.

Jeg skriver hyggelige ting, litt mer enn hei, og litt mindre enn filosofiske spørsmål om vår eksistens. Bildene er helt fine, og i og med at de har sveipet til høyre i utgangspunktet er vel heller ikke bildene problemet. Det er snakk om menn jeg tviler sterkt på sveiper alt til høyre.

Etter noen uker på Tinder merker jeg at manglende respons begynner å gi meg dårlig selvtillit. De gangene jeg er på byen, får jeg alltid oppmerksomhet fra menn, det samme på trening, jobbfester og så videre. Det åpenbare svaret er jo å slette Tinder, men jeg synes det er litt trist også. For det første går jeg da ut derfra med den følelsen at ingen synes jeg er fin, og for det andre kan det jo tenkes at det plutselig kommet en bra match?

Er det flere som opplever det samme som meg?Anonymous poster hash: aed45...cc7

Gi det litt tid :)

Da jeg var medlem på et annet datingsted på nett, så tok det litt tid mellom hvert gode tilbud.

Og tilslutt kontaktet den rette mannen meg, som jeg i dag er forlovet med.

Et tips er at du venter på at mennene selv kontakter deg.

Kontakter du dem først, er sjansen stor for at de ikke er interesserte i deg.

Interesserte menn kontakter de damene som de finner interessante.

Skrevet

Hva står det i teksten om deg selv?

Har du høydekrav, utdanningskrav eller diverse krav av noe slag? er teksten din morsom, vanlig, har du bare lenket til instagrammen din?

Husk at dette er "kvintessensen" av dating i dag, og det foregår mye screening. Om du f.eks. har høydekrav, så er det godt mulig at de mennene som ikke infrir lar være å sveipe. Du sier bildene er helt greie, men hva er bildene av? Er hovedbildet et godt bilde av bare deg i portrettformat, eller er det også venniner på bildet så det er vanskelig å forstå hvem man skal sveipe? Har du bilder av andre ting som natur, dyr, osv? Dette er også ting som jeg gjennom samtale har forstått en del menn unngår å sveipe på.

Hva er slagplanen din for tinder, er det kun å få bedre selvtillit, er det et tidsfordriv, ønsker du hook-ups eller er du på utkikk etter et forhold. Kommer det du er ut etter klart fram i profilen din?

Anonymous poster hash: d0692...693
  • Liker 4
Skrevet

Er det ikke sånn dating generelt er da? Uansett om det er på Tinder, Sukker, byen eller hjemmefest, mest sannsynlig er det ikke gjensidig tiltrekning, og om det er dør fort praten ut etter en liten stund uansett.

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle menn tar kontakt først, og forsåvidt, dette er jo et tips man ofte gir til menn og. Om noe burde man foreslå at alle blir flinkere på å ta kontakt.

• Liker 3
Skrevet

Ikke følg dette tipset her ^

Fortsett å ta kontakt så er sansynligheten mye større for at du finner noen kontra bare å sitte å vente.

Et av problemene med tinder er at det kan være veldig uinspirerende å skrive mye med mobilen, så slå gjerne til når dere har pratet nok til at du merker at du er interessert.

Ta heller å be med de du er interessert i ut på date fremfor å vente på at de skal be deg ut. Hvorfor i helsikke venter du på at de skal be deg ut om du vet at du har lyst til å dra på date med dem? Bare spør, det verste du kan få er et nei.

Anonymous poster hash: cac6e...7d5

• Liker 2
Skrevet

1) Du får invitere til date selv.

2) Mange er kun på tinder som tidsfordriv, det får begge veier. Mennene du chatter med kan chatte uten å ha et ønske om å treffe deg og de kan tro at du kun ønsker å chatte. 

Anonymous poster hash: ec331...31b
Skrevet

Om du bare sveiper veldig kjekke, oppegående menn til høyre, så kan du banne på at disse mennene har flust av digge damer til matcher, og skriver de allerede med flere andre er det ikke rart om samtalen stopper opp dersom en ny dame tar kontakt.

Det er sikkert lassevis av menn som hadde ønsket slik kontakt med deg som du ønsker, Ts, men de fleste av dem er gjerne ikke menn du ville vært interessert i.

Anonymous poster hash: 5159c...5bc

• Liker 5
Skrevet

Om dette gir deg dårlig selvtillitt anbefaler jeg at du holder deg unna internett fullstendig.

Anonymous poster hash: 8a8da...cf6
Gjest BabyBlue
Skrevet

Tinder og andre datingapper er utrolig overfladiske, om du er en sensitiv person som lett føler deg ignorert eller tilsidesatt er nok dating på den gode gamle måten best. De som lykkes på tinder er de som tørr å hoppe på sjanser og spør uten å være redd for å få nei som et svar. Man er på nett, på mobilen, det er begrenset hvor fintfølende folk gidder å være og hvor lenge man klarer å fange interessen til en person. IKKE ta det til deg, det er ikke noe galt med deg. Mange klager på dette fenomenet, og problemet er at mange tar tinder fryktelig useriøst og kun har det som tidsfordriv eller en form for bekreftelse på hvor morsomme eller pene de er. Og det ødelegger veldig for de som vil ha seg en date eller to og kanskje en kjæreste.

Skrevet

Tinder og andre datingapper er utrolig overfladiske, om du er en sensitiv person som lett føler deg ignorert eller tilsidesatt er nok dating på den gode gamle måten best. De som lykkes på tinder er de som tørr å hoppe på sjanser og spør uten å være redd for å få nei som et svar.

Hvordan er dette forskjellig fra den gamle måten? Synes det er akkurat likt på alle arenaer.

Anonymous poster hash: 41818...37b

• Liker 1
Skrevet

Tinder og andre datingapper er utrolig overfladiske, om du er en sensitiv person som lett føler deg ignorert eller tilsidesatt er nok dating på den gode gamle måten best. De som lykkes på tinder er de som tørr å hoppe på sjanser og spør uten å være redd for å få nei som et svar. 

Finnes det noen som synes det er lettere å spørre menn de møter i virkeligheten om date enn på tinder?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Finnes det noen som synes det er lettere å spørre menn de møter i virkeligheten om date enn på tinder?

Meg selv? Dette er jo veldig smak og behag, men jeg har aldri vært komfortabel med datingapp greia. Kan godt være jeg aldri kom over den barneregelen om at man aldri skal treffe fremmede man blir kjent med på nett, hvem vet. Men kudos til de som våger, det er en jungel der ute  :tommelsmil:

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg har bestemt meg for å slette Tinder. Føler at jeg ikke får noe positivt igjen av å være der, og da forsvinner hele poenget. Kom nettopp hjem fra et jobbarrangement hvor jeg har fått mye hyggelig oppmerksomhet fra menn, så tenker at jeg heller vil holde på følelsen av å være attraktiv i den virkelige verden. Tinder passer tydeligvis ikke for meg 😉

• Liker 1
Skrevet

Ts er du 26år? C?:)

Anonymous poster hash: 5ab3f...f78

Skrevet

Ts er du 26år? C?:)

Anonymous poster hash: 5ab3f...f78

Nei 😊

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg har bestemt meg for å slette Tinder. Føler at jeg ikke får noe positivt igjen av å være der, og da forsvinner hele poenget. Kom nettopp hjem fra et jobbarrangement hvor jeg har fått mye hyggelig oppmerksomhet fra menn, så tenker at jeg heller vil holde på følelsen av å være attraktiv i den virkelige verden. Tinder passer tydeligvis ikke for meg

Prøv heller på litt folk du ikke ved første øyekast ville sveipet til høyre. Du trenger bare treffe en som meg :) (og så må vi jo passe sammen også da)

Anonymous poster hash: 4e459...86d

Skrevet

Jeg opplever det samme som deg. Men nå er jeg i begynnelsen av 40-årene. Jeg skjønner jo at mange menn i min aldersgruppe heller velger yngre damer, men likevel. Jeg trodde jeg skulle ha mer draget. Har ikke lyst å slette kontoen min heller, og gi fallitt. Det dukker kanskje opp noen vettige menn etter hvert. ;)

Anonymous poster hash: 40e71...30d
Skrevet

Jeg opplever det samme som deg. Men nå er jeg i begynnelsen av 40-årene. Jeg skjønner jo at mange menn i min aldersgruppe heller velger yngre damer, men likevel. Jeg trodde jeg skulle ha mer draget. Har ikke lyst å slette kontoen min heller, og gi fallitt. Det dukker kanskje opp noen vettige menn etter hvert. ;)

Anonymous poster hash: 40e71...30d

Du får prøve å gå etter litt yngre menn du også da ;)

Anonymous poster hash: 4e459...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...