elvital Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Hei, jeg har fått penger til å kjøpe meg pulsklokke. Problemet er at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å "lete"/hva se etter/hva er bra eller ikke. Den må jo kunne måle puls sånn ganske nøyaktig, og ønsker at den skal kunne måle hvor mange km jeg løper også. Det er minimumskravene. I tillegg er det jo et pluss hvis den måler hastighet/gjennomsnitsfart /kaloriforbruk(i den grad man kan stole på det) og andre morsomme ting. Jeg kommer til å bruke den mens jeg løper ute, men også avogtil inne på tredemølle, og sikkert når jeg trener styrke osv også. Har rundt 1500kr å bruke, kan man få ei litt ordentlig klokke i den prisklassen, eller bør jeg spare lengre? Takk for hjelp på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Jeg er fornøyd med min Polar CRX3 med løpesensor og GPS. Det finnes de som har alt integrert i klokken, men de er vanligvis mye dyrere. Anonymous poster hash: f16b4...68b
mereo Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Begynn med å kjøpe klokka Polar er de mest bruker venlige. Så kan du spare til ekstr autstyret etterpå.
elvital Skrevet 17. august 2015 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2015 Skal sjekke ut den Takk for tips. Finnes det apper så man kan koble en klokke sammen med ipad/mobil? Er helt nybegynner så har ikke satt meg inn i dette enda.
mereo Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Skal sjekke ut den Takk for tips. Finnes det apper så man kan koble en klokke sammen med ipad/mobil? Er helt nybegynner så har ikke satt meg inn i dette enda. http://www.polar.com/nb Du kan jo lese mere her og se om de har det. Vet de har en "docking"skål som du kan få ut noe stats på osv - personlig satte jeg meg aldri inn i det da jeg hadde Polar klokke.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Skal sjekke ut den Takk for tips. Finnes det apper så man kan koble en klokke sammen med ipad/mobil? Er helt nybegynner så har ikke satt meg inn i dette enda. Ja. Polarpersonaltrainer.com. Der logges alle treninger, du får se på statistikker, legge opp eget treningsprogram osv. Jeg er veldig fornøyd med den siden. Anonymous poster hash: f16b4...68b
Lillemø Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 (endret) Om du skal kjøpe ei polar klokke ville jeg gått for M400. Har den selv og er storfornøyd, brukes hele tiden! Endret 17. august 2015 av Lillemø
Paradoxx Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Det finnes de som har alt integrert i klokken, men de er vanligvis mye dyrere.Anonymous poster hash: f16b4...68b Feil.
elvital Skrevet 18. august 2015 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2015 Jeg fikk et tilbud på Polar CRX3 til 900,- kr, mens ser den ligger på alt fra 1300 og oppover andre steder. Ser M400 ligger på 1600,- og a300 til 1100. I tillegg til pulsbelte på alle sammen. Hvis jeg går for førstnevnte vil jeg jo få klokke+pulsbelte til den prisen jeg har avsatt, men det vil jeg vel kanskje med sistnevnte også... Noen som har noe for i mot på de to? Jeg synes jo kanskje den sistnevnte så bedre ut (ja jeg er jente... )
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Jeg hadde pulsklokke med GPS tidligere. Det er mulig det bare er meg, men jeg glemte altfor ofte å sette den til lading, dermed ble det et irritasjonsmoment heller enn et verktøy. Mulig det finnes klokker med GPS der man ikke må lade, det aner jeg ikke. I dag har jeg Garmin vivofit, som er en aktivitetsklokke som måler skritt osv, men også kan ta inn puls fra pulsbelte ved trening. Pulsbelte sender også informasjon direkte til telefonen min, så jeg får opp pulsinformasjon i appen Endomondo. Appen måler lengde på turen, hastighet, pulsen osv. Jeg synes den er veldig nyttig, og ikke minst motiverende, til utholdenhetstrening. Jeg kan også legge til venner der, noe som også er en motivasjonsfaktor. Alt i alt rundt 900 kroner, f.eks. hos Multicom. + ev. premiumversjonen av Endomondo, men den funker helt fint uten å ha dette. Anonymous poster hash: f9d3e...6a6
Gjest Gia_ Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Om du skal kjøpe ei polar klokke ville jeg gått for M400. Har den selv og er storfornøyd, brukes hele tiden! Har samme klokke og er også veeldig fornøyd 😀 fikk den for rundt 1000 lappen om jeg ikke husker feil, viste bare hva den billigste ifølge prisguide.no kostet til de på XXL, så slapp jeg å bestille på nettet.
Maximillian Cohen Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 M400 er nok et av de bedre kjøpene i denne prisklassen. Det jeg finner negativt med denne, og Polar generelt, er at det krever litt innsats å laste opp øktene til Strava, i tillegg til at de ikke har Ant+.
hurdugurdu Skrevet 19. august 2015 #14 Skrevet 19. august 2015 M400 er nok et av de bedre kjøpene i denne prisklassen. Det jeg finner negativt med denne, og Polar generelt, er at det krever litt innsats å laste opp øktene til Strava, i tillegg til at de ikke har Ant+. Signerer dette! Jeg er veldig fornøyd med M400, men har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal få det over til Strava. (Off-topic: Hvordan greier du det?)
Maximillian Cohen Skrevet 20. august 2015 #15 Skrevet 20. august 2015 (endret) Her finner du gode nyheter og fremgangsmåten:https://strava.zendesk.com/entries/48581950-Sync-to-Strava-from-Polar-devices-Polar-Flow Endret 20. august 2015 av Maximillian Cohen
Snabeltann Skrevet 20. august 2015 #16 Skrevet 20. august 2015 Jeg ville lett på finn.no om jeg var deg. Mange som selger lite brukte og avanserte klokker billig når de kjøper nye. Jeg kjøpte min garmin forerunner for 1000 kr der - med belte. Kjempefornøyd!!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå