Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før vannet gikk...

Hadde du noen symptomer som kunne være tegn på at noe snart ville skje? :)

Anonymous poster hash: cdb4a...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Jeg sto på kjøkkenet i to døgn og lagde mat og kaker for å fylle opp fryseren. Noe fortalte meg at det snart ikke ville være så mye tid til å lage mat :P

Ellers hadde jeg mensmurringer og vondt i hoftene/lysken i et par dager.

Skrevet

At vannet gikk var det siste som skjedde før hodet til babyen kom ut for min del ;) De fleste fødsler starter ikke med vannavgang. Her i gården var det ingen tegn til at fødselen skulle starte før jeg plutselig hadde ganske regelmessige rier.

Skrevet

Ingenting før jeg våknet en natt, (10 dager over termin) måtte på do og der gikk slimproppen. Deretter startet murringen, vannet gikk ikke før det ble tatt på sykhuset ca. ett døgn etter at slimproppen gikk. Ting tok tid med meg for å si det sånn :/

Anonymous poster hash: ef093...2a1
Skrevet

Mine fødsler har det med å starte som lyn fra klar himmel. Merker ingenting i forkant, ikke en murring eller noe som helst, Rett på med tette rier, og er godt i gang når jeg først merker noe.

Anonymous poster hash: 825e0...c88
Skrevet

Deler av slimproppen gikk på fredag etterfulgt av menssmerter utover lørdagen. Søndag roet det seg før riene begynte så smått på kvelden. Mandag formiddag var fødselen unnagjort.

Skrevet

Deler av slimproppen gikk på fredag etterfulgt av menssmerter utover lørdagen. Søndag roet det seg før riene begynte så smått på kvelden. Mandag formiddag var fødselen unnagjort.

Hvordan merker man at slimproppen går?

Skrevet

Hvordan merker man at slimproppen går?Anonymous poster hash: cdb4a...25a

Man ser det ;) hos meg så det mest ut som eggløsningsslim (som eggehvite), men jeg vet at hos andre så er det mer som en plugg.. Det at slimproppen går er ingen garanti for at fødsel er på gang, for den kan bygge seg opp igjen og gå flere ganger...

• Liker 1
Skrevet

Jepp! Jeg sto på kjøkkenet i to døgn og lagde mat og kaker for å fylle opp fryseren. Noe fortalte meg at det snart ikke ville være så mye tid til å lage mat :P

Ellers hadde jeg mensmurringer og vondt i hoftene/lysken i et par dager.

Fødselen startet forresten med vannavgang omtrent på minuttet etter vi hadde fått satt opp stellebordet. 5 timer senere var lillegutt født!

Skrevet

Måtte settes i gang fordi det gikk så tregt. Men jeg fikk sterke magesmerter som om jeg hadde luft i magen. Vedvarte og vedvarte hele helga. Så kom riene. Da var det ingen tvil om at fødselen var i gang...

Skrevet

Mensmurringer og blodig utflod her. Murringene ble til rier, så kom babyen ca 36 timer senere.

Anonymous poster hash: 3b51a...2c7
  • Liker 1
Skrevet

Kl 8.30. "Æsj, så travelt med kynnere"

Kl 09.00 "Det var da voldsomt til kynnere i dag da"

Kl 9.30 "Hm, de kynnerene gir seg jo ikke....og kommer jo regelmessig?"

Kl 10.00 "Auauauaua, dette går unna"

Kl 12.30 "Gi meg lystgass NÅÅÅÅ"

Kl 14.10 "Velkommen , lille venn <3"

• Liker 1
Skrevet

Mensmurring, slimpropp, og etter noen dager; et knepp. Vannet som gikk :)

Skrevet

Hadde ingen tegn før slimproppen gikk med førstemann, ei uke før termin. Husker jeg skvatt da jeg oppdaget slimproppen, hadde sett for meg en klatt med utflod liksom, ikke den store klumpen med blodtilblandet slim..etter at den var gått så fikk jeg sterke mensmurringer.  Kvelden etter startet riene, og to døgn etter det var ungen ute. Vannet gikk ikke før jordmor stakk hull på det. 

Med nr 2 så var det ingen forvarsel da navlestrengen dessverre sprakk i uke 34 og jeg mistet 2 liter blod på null komma niks. Hadde griseflaks og var på sykehuset da det skjedde, så ungen kom ut med katastrofesnitt på noen minutter. 

Skrevet

Hadde ingen tegn før slimproppen gikk med førstemann, ei uke før termin. Husker jeg skvatt da jeg oppdaget slimproppen, hadde sett for meg en klatt med utflod liksom, ikke den store klumpen med blodtilblandet slim..etter at den var gått så fikk jeg sterke mensmurringer. Kvelden etter startet riene, og to døgn etter det var ungen ute. Vannet gikk ikke før jordmor stakk hull på det.

Med nr 2 så var det ingen forvarsel da navlestrengen dessverre sprakk i uke 34 og jeg mistet 2 liter blod på null komma niks. Hadde griseflaks og var på sykehuset da det skjedde, så ungen kom ut med katastrofesnitt på noen minutter.

Wow, så skummelt! Bare det gikk godt :)

Skrevet

Wow, så skummelt! Bare det gikk godt :)

Ja, hadde både englevakt og griseflaks! Hadde jeg vært hjemme og ikke på sykehuset (var på jobb) da det skjedde så hadde nok hverken jentungen eller jeg overlevd..

• Liker 1
Skrevet

Ingen, vannet gikk helt plutselig.

Anonymous poster hash: 68005...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...