Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skriver på en knøttliten knust mobilskjerm, så beklager dårlig tekst!

Jeg Har kjøpt hus for nesten en million over takst. Greit nok, men megler lurte meg angående overtagelsesdato!

Jeg var i budkrig med "kari". Jeg har gjennom hele budrunden hatt overtagelsesdato 1.oktober, og mot alutten kom jeg med en pris som karci matchet bare med overtagelses 1.september. Megler ringer og sier at kari nå har overtagelse før meg og derfor står hennes bud. Jeg sier ok, dette er egentlig min maxpris, så da må jeg bare gjøre som henne og ta en enda tidligere overtagelse og sier derfor 30.august. Megler godkjenner og det aer ut som om jeg får huset. Plutselig ringer megler og sier at Kari har høynet med 25 tusen. Nedtur tenker jeg, som jeg samtidig tenker dette gjør kari for å skremme meg vekk. (Jeg får forresten ingen meldinger på fellesmeldinger som man får når man står i budliste) jeg kjører på med ytterlige 25 tusen for å skremme vekk Kari. Kari trekker aeg unna, jeg får huset til nesten en million over takst! :-D

Problemet er at megler har skrevet 1.09 som overtagelsesdato. Han lurte meg, jeg har gjennom våre 12 bud hatt overtagelsesdato som 1.10, men bare den ene gangen kari matchet meg var jeg nødt til å ta tidligere i og med at vi hadde likt bud, og de da ser på overtagelse.

Jeg fikk bare en lang sma med samme regla, for å bekrefte sitt bud så send bekreftelseskode på :xxxxx og etter 12 slike meldinger leser du jo ikke hele meldingen gang på gang, du vet jo hva som står der.

Jeg var i den tro om at jeg bare hadde tatt tidliger eovertagelses hvor Kari matchet meg, og ikke på 50.000kr på det som egentlig var min maxpris.

Ps. Har megler gjennom hele budrunden skrevet navnet mitt feil, jeg hetter Ann, megler har skrevet: bekrefter bud fra budgiver: AnnE xxxx på kroner: xxxx.

Jeg tenker at når megler kan gjøre en så grov feil, kan vel jeg få lov til å ha oversett at megler plitselig har endre overtagelses på egenhånd etter 12 bud?

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 6d9c6...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du var dum som kjøpte til over 1 million i takst. 

• Liker 22
Skrevet

Jeg tenker du burde lest meldingen før du svarte på den.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker du var dum som kjøpte til over 1 million i takst.

Takk for tanken. Men så kjøpte jeg ikke til over 1 million, men nesten 1 million, kan fort bli snakk om en halv million i forskjell på disse to beløpene. (Jeg kjøpte for 800.000 over takst, du skriver over 1 million ala 1,3 = 500.000 kr. ;-)

Skrevet

Om man høyner budet så er vel det normale at man tilbyr en bedre avtale til selger, ikke at man gjør avtalen bedre med penger, men dårligere på overtakelsesdato. Når du ikke spesifiserte samtidig som de faktisk spesifiserte overtakelsesdato skulle jeg tro du hadde en dårlig sak selv om jeg ikke er en ekspert.

Hvor viktig er egentlig overtakselsesdatoen? 

Anonymous poster hash: bb0f4...63b
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Nei megler har ikke lurt deg. Du forandret overtagelsesdatoen og må selv endre den tilbake når du velger å gi et nytt bud og ønsker tilbake til den tidligere datoen. Her ble den nye overtagelsesdatoen en del av budrunden.

Det er ikke annet å gjøre enn å si at du missforstod og spørre om senere dato.

Endret av Lulilelu
  • Liker 8
Skrevet

Du har glemt å endre overtakelsesdatoen, det er din feil, ikke megler sin. Hvis du har råd til å betale flere hundretusen over takst, har du vel råd til å oveta en mnd tidligere også. 

Anonymous poster hash: 50774...99e
  • Liker 5
Skrevet

Dette er så enkelt at du ber om å få ut budprotokollen fra megleren. Den er tilgjengelig for alle som har gitt bud på nevnte eiendom, les og se hva som står der.

Har du ikke fått sms melding ved budforhøyelser/nytt bud så må noe være feil.

Anonymous poster hash: 41d0f...68b

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Utifra det du skriver syns jeg det er helt åpenbart at det er du som har slurvet. Du har ikke blitt lurt. Det er da ganske naturlig å anta at det er overtakelsesdatoen du sist ga som er gjeldende?

• Liker 1
Skrevet

Men hva tenker dere om at megler har skrevet Anne på alle meldinger, mens jeg egentlig heter Ann. Synes det er like slurvete her, og det at han får lov til å slurve slik, men ikke jeg på en eneste melding, er urettferdig. På sms bekreftelsen er det jo feil navn, sånn sett nå.

Skrevet

hilsen TS.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hans slurv har ingen praktisk betydning over hodet - din slurv derimot har betydning (også juridisk). Ingen sier at du ikke har lov å slurve, men du må ta konsekvensene av det.

• Liker 3
Skrevet

Men kunne du forklart hvorfor endret overtaksdato er krise?

Anonymous poster hash: ca2f4...a0f

• Liker 2
Skrevet

Endret du ikke selv overtakelsesdatoen? Det vil jo være gjeldende for de resterende budene. 

Anonymous poster hash: 48375...cb5
  • Liker 3
Skrevet

Endret du ikke selv overtakelsesdatoen? Det vil jo være gjeldende for de resterende budene. 

Anonymous poster hash: 48375...cb5

Dette.

Megler har ikke lurt deg i det hele tatt, det er du,TS, som ikke har fulgt med i timen.

Anonymous poster hash: df4df...95b

• Liker 3
Skrevet

For øvrig har ikke megler gjort noen grov feil ved å ha lagt til en bokstav i navnet ditt.

Anonymous poster hash: df4df...95b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...