Gjest Poirot Skrevet 14. september 2004 #1 Skrevet 14. september 2004 Vi skal muligens ha et eget musikkinnslag med orgel. Noen som vet hva slags musikkstykke som kan egne seg til dette (ikke salme)? Organisten sier han gjerne vil ha noen forslag fra oss om hva vi liker, så vi kan velge ganske bredt, tror jeg.
Green Skrevet 14. september 2004 #2 Skrevet 14. september 2004 Vil de ha livleg og glad musikk, eller noko meir meditativt og romantisk?
Gjest Poirot Skrevet 14. september 2004 #3 Skrevet 14. september 2004 Jeg vet sannelig ikke. Jeg vil ha noe fint. Skal ha en rolig solosang, så sånn sett kunne det vært fint med noe livlig, kansekj. Men rolig er også bra.
Green Skrevet 15. september 2004 #4 Skrevet 15. september 2004 "In dir ist freude" av Bach er veldig livlig og fin. Har spelt den i eit bryllaup ein gong. Viss du vil ha noko som er utruleg vakkert: "Brudmarsch" av Matts Arnberg. Den står i eit hefte som heiter Brøllopsmusikk av Gunnar Idenstam. Den høyrast ikkje ut som ein tradisjonell brudemarsj altså.
Gjest Poirot Skrevet 15. september 2004 #5 Skrevet 15. september 2004 Flere forslag Green? Takk for tips. Lurer på om de finnes på nett/cd noe sted, slik at man kan høre?
Tina75 Skrevet 16. september 2004 #6 Skrevet 16. september 2004 I vårt ble det spilt "Vårsøg" på Baryton og orgel, det var nydelig! Går sikkert kjempefint med bare orgel også...ikke akkurat livlig da, men...
Gjest Poirot Skrevet 17. september 2004 #7 Skrevet 17. september 2004 Andre som har forslag til hva som kan egne seg? Kan jo være noe moderne også, MÅ ikke være klassisk. Poneget er bare at det er en fin melodi som passer uten sang eller annet akkompagnement.
kula Skrevet 20. september 2004 #9 Skrevet 20. september 2004 en som er KJEMPEFIN på orgel er "gabriels obo"! den er bare helt nydelig! men så spørs det om den passer i et bryllup da... men det lønner seg å høre på den hvertfall!!
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2004 #10 Skrevet 20. september 2004 en som er KJEMPEFIN på orgel er "gabriels obo"! den er bare helt nydelig! men så spørs det om den passer i et bryllup da... men det lønner seg å høre på den hvertfall!! Ja, den er veldig fin, men enig med deg i at den er litt trist. Vil gjerne ha flere tips over slike melodier som kan egne seg. Vet jo om mange flotte melodier, men JEG aner jo ikke om de er bra til orgel.
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #11 Skrevet 20. september 2004 Jeg har hørt Up where we belong, på kirkeorgel. Det var veldig stilig. Mange poplåter kan bli veldig bra på kirkeorgel. Hilsen Lampeskjerm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå