AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Han syntes det er mye styr med barnebidrag (blir irritert når jeg purrer da pengene ikke kommer inn på konto. Han skylder meg 16000 kr i barnebidrag så i morgen går turen ned på nav så det blir kontrollert. Skulle jo gjort det for evigheter siden.) Barnet vårt er nesten fire år og er hos far fast en dag i uka og annenhver helg. Da sover hun hos besteforeldrene og ser far stort sett ikke mer enn ved middag for da kommer han for å spise. Hender også at han finner på noe med jenta vår ett par timer på lørdagen men det har blitt sjeldnere og sjeldnere. Barnetvernet har også vært inne i bildet da datteren vår sa i barnehagen at pappa slo. Hun var da 2,5. De undersøkte men henla saken etter tre måneder. I brevet vi fikk tilsendt når saken var henlagt sto det at det var fint at mor hadde hovedomsorgen og at samværet med far var hos besteforldrene med farmor som hovedperson som omsorgsperson. Har han sjangs til 50 50? Dette er jo kort fortalt og det går fort nå mens tankene suser rundt på natta. Jeg blåser i pengene hvis noen har tenkt å skrive at jeg er redd for å miste de få kronene han "betaler", jeg klarer bare ikke tanken på å miste enda mer tid med ho.. hvordan foregår fordeling av samvær egentlig? Barnet var 9 mnd da vi gikk fra hverandre pga han slo meg to ganger over en kort periode. Anonymous poster hash: 2c5c0...bce
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Uff ser nå at det er vanskelig å lese uten avsnitt. Får unnskylde meg med at det er sentAnonymous poster hash: 2c5c0...bce 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Hei TS! Denne faren bør ikke ha 50/50. Han er jo ikke i stand til å forsørge barnet sitt, og samværet fungerer jo ikke heller. Du bør ikke gå med på det, og det er heller ikke noe han kan kreve. Blir han vanskelig og liksom skal ha 50/50, og dere ikke kommer til enighet vedr. bidraget osv så kontakt advokat. Dette bør du egentlig kanskje gjøre før han begynner å kverulere, ikke minst for deg selv og din egen trygghet. Husk også på at dersom det skulle bli rettsak om fordelingen (noe du bør gjøre dersom han slår seg vrang), så dømmer ikke retten 50/50. Da er det en som får hovedomsorgen, og en som får samvær. Historien som har vært hos dere med manglende bidrag og dårlig samvær med far (iflg barnevernet) så kommer han aldri til å få hovedomsorgen. Dette skal jo være til barnets beste (ikke fars rettighet). Når det gjelder bidraget så bør NAV ta seg av dette. Hvis han da ikke betaler til tiden så vil NAV betale deg forskudd, og han får bidragsgjeld. Lykke til i alle fall... fint om du oppdaterer! Anonymous poster hash: a4168...bd0 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Skjønner ikke at enkelte ikke er mer kresne når de velger fedre til sine barn. Anonymous poster hash: 5b69e...47b 5
Gjest AryaKillie Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Skjønner ikke at enkelte ikke er mer kresne når de velger fedre til sine barn. Anonymous poster hash: 5b69e...47b For et idiotisk innspill. Folk kan godt finne på å forandre seg ila den tiden man er sammen.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Skjønner ikke at enkelte ikke er mer kresne når de velger fedre til sine barn. Anonymous poster hash: 5b69e...47b Eller hvorfor menn ikke er mer kresne til hvem de velger til mødre til sine barn. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Eller hvorfor menn ikke er mer kresne til hvem de velger til mødre til sine barn. Du sier noe Menn hadde spart seg for mye ubehag om de var litt mer forsiktig med hvem de hadde seksuell samkvem med. 1 nr i fylla kan forandre hele livet dems Anonymous poster hash: 5b69e...47b 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Skjønner ikke at enkelte ikke er mer kresne når de velger fedre til sine barn. Anonymous poster hash: 5b69e...47b Det er alltid veldig lett å være etterpåklok vet du. Anonymous poster hash: a4168...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Eller hvorfor menn ikke er mer kresne til hvem de velger til mødre til sine barn. Altså... nå er det vel strengt tatt flest tilfeller der det er far som er vanskelig. Og det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: a4168...bd0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Altså... nå er det vel strengt tatt flest tilfeller der det er far som er vanskelig. Og det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: a4168...bd0 Altså... nå er vel det fordi at mødrene bare skal ha en baby og trenger sæd, og da tar de den første og beste de tror de kan lure. Også blir det bråk når far begynner å stille krav. Ferdig diskutert! Anonymous poster hash: 5b69e...47b 2
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2015 #11 Skrevet 17. august 2015 Altså... nå er vel det fordi at mødrene bare skal ha en baby og trenger sæd, og da tar de den første og beste de tror de kan lure. Også blir det bråk når far begynner å stille krav. Ferdig diskutert! Anonymous poster hash: 5b69e...47b Bråket kommer nok av at menn bare tar det første og beste de kommer over når de vil pule. De tenker ikke over utdanningsnivå eller sosioøkonomisk status overhodet.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #12 Skrevet 17. august 2015 Altså... nå er vel det fordi at mødrene bare skal ha en baby og trenger sæd, og da tar de den første og beste de tror de kan lure. Også blir det bråk når far begynner å stille krav. Ferdig diskutert! Anonymous poster hash: 5b69e...47b For det første så er det ikke det denne saken handler om. TS spør om råd vedr en vanskelig eks, ikke en tilfeldig partner. For det andre så er det vel ingen som tvinger dere til å ha sex heller, så den unnskyldningen der er syltynn. Anonymous poster hash: a4168...bd0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #13 Skrevet 17. august 2015 Altså... nå er det vel strengt tatt flest tilfeller der det er far som er vanskelig. Og det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: a4168...bd0 Min oppfatning og erfaring er det motsatte. Anonymous poster hash: 411d3...b19 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #14 Skrevet 17. august 2015 Menn har ingen rettigheter når det gjelder barn, men det driter jo dere feminister i. Derav spiller det ingen rolle hvem en mann puler, han er fanget likevel, dersom han skal kunne pule må han regne med å få barn. Litt av en likestilling ja. Anonymous poster hash: 5f4f7...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 Menn har ingen rettigheter når det gjelder barn, men det driter jo dere feminister i. Derav spiller det ingen rolle hvem en mann puler, han er fanget likevel, dersom han skal kunne pule må han regne med å få barn. Litt av en likestilling ja. Anonymous poster hash: 5f4f7...6ef Ja, sånn er det. Alle vet jo hvordan et barn blir til, så det er jo bare å avstå dersom man er så redd for å bli "misbrukt". Anonymous poster hash: a4168...bd0
Peter007 Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 (endret) Denne tråden har vel sporet av når en leser svar på det TS.spør om? Hvem en puler og i hvilken tilstand en er. Om det er planlagt å lure mann til å gjøre en gravid er vel et annet tema? TS.lurte på forumet mener vedrørende 50/50 et eller annet - delt bosted eller samvær. Dette er ikke det samme. Delt bosted gir foreldrene samme rettigheter. Samværs rettigheter er som ved mindre samvær. Her i denne saken er vel tidligere voldsepisoder det som vil være avgjørende i en rettsak om det ellers ligger til rette for delt bosted eller mer samvær. Det står ikke noe om at voldsepisoder mot mor er registret her. Dermed har de ikke offisielt funnet sted. Hva barnet har sagt den ene gangen i barnehagen og ikke noe ble bevist. Heller ikke blir det skrevet noe om merker som tyder vold fra far. Dette mener jeg retten må se bort fra. Rett og slett en falsk melding. Alle kan komme med slike meldinger. Ut fra det som er skrevet her synes jeg det virker overdrevent å legge fokus på det som ikke var noe. Barnevernet henlegger ikke - de kan ikke reise tiltale. Det er bare politiet som gjøre etter anmeldelse fra barnevernet. Barnevernet fatter vedtak som et offentlig forvaltingsorgan. Det som jeg tror vektlegges er brevet fra barnevernet der besteforeldrene/bestemor blir framsatt som omsorgspersoner under samvær. Nå er dette noen år siden, men kommer det frem at situasjonen er som før tror jeg neppe far vil vinne frem i en sak om delt bosted. Jeg tror at mer samvær kan vinne frem om han deltar mer i samværet. 16000 kr? Hva er nå det - det kan være mye for TS. men jeg tror ikke NAV gjør noe drastisk. Er bidragsgjelden over lang tid? Har dere skriftlig avtale om samvær? Har far jobb? Nav vil nok registrere en sak og sende det til innkrevingen etter hvert. Har mannen jobb så går det til slutt dit. Er han trygdet kan det trekkes av trygden. Ts. kan ikke regne med å få alt med en gang. BY. kan kun betale 25% i bidrag av lønnen totalt. Innkrevingen blir derfor langsiktig. Har han faste eiendeler kan det kreves inn ovs. men alt dette tar tid. Er TS. heldig kan det hende hun har fått litt av beløpet til jul. Endret 17. august 2015 av Peter007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå