AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Hvor gamle var de da dere overlot alt tannstell til barnet selv?Anonymous poster hash: 77489...f6a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Tannleger anbefaler å hjelpe barna med å pusse tennene til de er 10 år. Så det valgte vi å gjøre. Dvs, barnet pusset delvis selv når det ble så gammelt, men en av oss foreldrene var inne på badet og sjekket at det ble godt nok utført. Og innimellom så pusset en av oss over. I følge tannlegen så går dette på motorikk bl.a. Etter at barna ble 10 år og skulle mere og mere overlates til å gjøre tannpussen selv så kjøpte vi inn sånne røde pussetabletter på apoteket. De fungerer sånn at etter at ungen har brukt tanntråd og pusset så skal han tygge en sånn tablett. Der hvor barnet ikke har pusset godt nok så vil det bli ei rød misfarging som må pusses bort. Veldig effektivt for å drille barnet i tannpuss. (våre barn er nå 18 og 15 og har enda ikke hatt hull i tennene) Anonymous poster hash: 1a415...270
Millimani Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Tannleger anbefaler å hjelpe barna med å pusse tennene til de er 10 år. Så det valgte vi å gjøre. Dvs, barnet pusset delvis selv når det ble så gammelt, men en av oss foreldrene var inne på badet og sjekket at det ble godt nok utført. Og innimellom så pusset en av oss over. I følge tannlegen så går dette på motorikk bl.a. Etter at barna ble 10 år og skulle mere og mere overlates til å gjøre tannpussen selv så kjøpte vi inn sånne røde pussetabletter på apoteket. De fungerer sånn at etter at ungen har brukt tanntråd og pusset så skal han tygge en sånn tablett. Der hvor barnet ikke har pusset godt nok så vil det bli ei rød misfarging som må pusses bort. Veldig effektivt for å drille barnet i tannpuss. (våre barn er nå 18 og 15 og har enda ikke hatt hull i tennene) Anonymous poster hash: 1a415...270 Jeg fikk regulering på tennene da jeg var 11 år. I den perioden hendte det mamma hjalp meg å pusse tennene Husker ikke hvor gammel jeg var da jeg begynte å pusse tennene bare ved egen hjelp, men det var endel år før reguleringa. Etter at reguleringa kom på, hendte det ofte at mamma hjalp til med tannpussen. I tillegg hadde jeg en liten tannbørste til å pusse mellom strengen og tennene, og stadig vekk var jeg hos tannpleier og ble "testa" med den røde tabletten....eller var det en slags "krem" hun brukte tro? Var iallfall noe rødt som etter skylling ville vise hvor jeg ikke hadde pussa godt nok. Var sjeldent det viste noe, og den dag i dag, - over 20 år etter, så har jeg fortsatt ikke hatt hull i tennene
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Jeg pusset også over etter at min var ferdig fram til han var ti år. Nå er han 25 og har aldri hatt et hull. Anonymous poster hash: a6f5f...ec8
makkapakka Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 holder han under oppsyn han er 10 men det går avogtil litt fort i svingene med tannpusten ennå
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Fram til 10 år. Men holder fortsatt et lite øye med 10-åringen, og hjelper han med tanntråd. 8-åringen pusser selv, og så pusser vi over/sjekker at det er gjort skikkelig. Anonymous poster hash: ec0f1...ab0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Barnet har pusset tennene alene siden det var 7 år. Har ikke hjulpet med tannpuss siden da. Pusser morgen og kveld, hver dag, selvfølgelig aldri hatt hull. Tanntråd har hverken jeg eller barnet noensinne brukt, med så tette tenner er det nesten umulig. Jeg er i 30årene og har aldri hatt hull. Men de røde tablettene, hvor får man kjøpt det? Det er jo genialt, kunne tenkt meg å prøve det selv. Anonymous poster hash: c6683...7e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå