AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Hei! Tok ut pstav for litt mer enn 2 mnd siden. Har da brukt prevensjon sammenhengende i 3 år. Gikk på ppiller i 2 år. Er ung og frisk og vi ønsker oss så veldig en liten en nå :-) Derfor blir jeg utålmodig allerede :-O Har da overhode ikke peiling på syklusen min! Har ikke hatt skikkelig menstruasjon på ca 1 år ( slapø unna på pstaven). Derfor aner jeg heller ikke når EL er. Jeg tar derfor graviditetstester og EL-tester hver uke. Det blir litt "slitsomt" i lengden, da jeg hele uka går og tenker; hva om det har klaffet denne gang? Ja, kunne egentlig lagt ut en god del mer om oppgittheten min ;-) men til spørsmålet; Hvor lenge skal man gå uten mensen etter prevensjonsstopp før man gjør noe/kontakter lege? Vet at det kan ta opptil 12 mnd med prøving før man "får hjelp" men nå vil jeg i første gang få menstruasjonen min tilbake, slik at jeg har noe å gå etter med tanke på syklus og EL!:-) Anonymous poster hash: e6195...6aa
toneeee_ Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Det varierer veldig, men det er ikke uvanlig at det tar flere måneder, og for noen opptil et år. Jeg har opplevd alt fra 1 til 3 måneder før mensen kom etter pilleslutt. Du kan evt tempe (bruk appen Fertility Friend) istedet for EL-test, eller følge med på utflod (se etter EL-slim, som seig eggehvitte). Du kan godt snakke med legen, men jeg vil tro han/hun bare sier at du må vente. Kroppen må bli klar i sitt eget tempo.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Mitt inntrykk er at det er vanlig å vente 4-6 mnd. Du kan jo kontakte lege etter 3 mnd og høre.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Tusen takk for svar! Da håper jeg at syklusen er tilbake om en måned eller to, viss ikke kontakter jeg legen :-) Anonymous poster hash: e6195...6aa
LillaFrosk Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Leste et sted at det kan være greit å kontakte lege dersom en enda ikke har fått noe menstruasjon tilbake etter 3 mnd. Så, jeg ville kontaktet lege da om menstruasjon ikke kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå