Gå til innhold

Bryte ut av bundet leiekontrakt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her i saksa, så det holder. Det har seg sånn at jeg fikk meg ny leilighet (leie) i April. Var da i jobb, å fikk meg ny jobb litt senere. Drømmejobben med godt betalt. Men så fikk jeg vite på fredag at (i med jeg hadde et prøve prosjekt, som ikke var like lønnsomt som de trodde) ble arbeidsforholdet avsluttet. Så da sitter jeg med en leilighet som er dyrere enn inntektene jeg fikk forespeilet nå hos NAV. (jeg har selvsagt slengt inn søknader der jeg kan etter ny jobb). Hvordan er dette å si opp når jeg har i første omgang bundet meg til April.2016?. Faren min mener jeg kan levere han en lege-erklæring på at jeg ikke kan ha den lenger pga forholdene, å sier med en lege-erklæring kan man bryte ut av kontrakten. Noen som har hvert borti lignende?. Streng tatt vil det jo nå lønne seg for han å få inn noen som KAN betale...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke helt skjønne hva legeerklæring har med dette å gjøre? Det du bør gjøre er å si ifra til de du leier med, også får du eventuelt gjøre det du kan for å hjelpe å finne noen nye som vil ta over leiligheten så snart som mulig. 

Skrevet

Kan ikke helt skjønne hva legeerklæring har med dette å gjøre? Det du bør gjøre er å si ifra til de du leier med, også får du eventuelt gjøre det du kan for å hjelpe å finne noen nye som vil ta over leiligheten så snart som mulig.

Nei, da er vi to!!... Men planen var å ringe han i morgen å ta en samtale. Men er jo livredd han sier at jeg ikke kan bryte ut, så sitter jeg der med skjegget i postakssen å få gjeld opp etter ørene....

Skrevet

Det er ikke egentlig noen annen utvei enn å snakke med utleier. Jo tidligere, desto bedre. 

Dersom avtalen er tidsbestemt ett år (og kontrakten er korrekt med lovlige vilkår) er du jo pliktig, men de fleste ok utleiere sier seg villige til å legge ut boligen på ny og se om de får napp. Det kan riktignok ta tid, så du må uansett belage deg på å betale fremover. Se aktivt etter stillinger og eventuelle ekstrajobber.

Ellers får du ta det som en dyr erfaring at du alltid må ha visse marginer, noen leier i bakhånd og helst se etter tidsubestemte avtaler. Jeg vet det ikke er bare-bare og jeg har sittet der selv, men det er altså slike erfaringer man vokser på.

Anonymous poster hash: cedb3...1c0
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...