AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Hvor mange par skotøy trenger man? Og hvor mange par (og hvilke: som støvletter, pumps osv) har du? Anonymous poster hash: 1036a...f5c
Gjest lipgloss Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 huff jeg har sikkert alt for mye hihi,har sikkert over 50 par får aldrig nok av sko:))
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Jeg har to par joggesko, to par arbeidssko, et par flate tøysko og et par med høye hæler som jeg aldri har klart å gå i. 1
Chizue Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Jeg har, 1 par joggesko, 1 par støvler, 1 par tøysko, 1par vintersko. Jeg bruker joggeskoene nesten året rundt egentlig, så de byttes ut ganske jevnlig x) Har 2 par finsko, også, men det ene paret hører til bunaden og det andre passer til alt så og si 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Har 5 par joggesko, 3 par Converse, 1 par Toms, 1 par støvler, 1 par ballerina og 2 par pumps (som jeg aldri bruker). Mer enn nok! Anonymous poster hash: 21e74...134 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 Det er unødvendig å ha mer enn man bruker. Jeg har et par vinterstøvler jeg bruker hvert år, to par joggesko og et par sandaler. Det holder lenge Anonymous poster hash: ce342...1d9 1
Minya Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Man trenger strengt talt ikke mer enn fire par; Vintersko, joggesko, pensko og sandaler, men sånn er det nå en gang, at vi har en tendens til å ha flere par enn vi trenger Jeg har; Ett par M77 marsjstøvler (mine vintersko, sliter dem ut på to sesonger) Tre par joggesko (ett til jobb, ett til trening og ett til daglig bruk) Ett par loafers Tre par pensko fordi jeg likte det første paret så godt at jeg kjøpte to til for å slippe at jeg ikke fikk tak i dem når det første paret blir utslitt. Ett par sandaler Ett par støvletter med langt skaft og litt for høy hæl som selvfølgelig aldri blir brukt fordi jeg som regel går i bukser :fniser:. Ett par "kinasko" jeg heller aldri bruker.. Ett par fjellsko jeg aldri har brukt, arvet av en venninne som heller aldri hadde brukt dem. To par Converse; ett med lav ankel og ett med høy ankel, de står pent i skoskapet de også, men jeg har faktisk brukt dem Ett par slipper/chippchapper/strandtøffel/whatever til inne- og rusle-ut-i-postkassen-bruk. Jeg kjøper et nytt par M77 annenhvert år og et nytt par joggesko hvert år fordi det er de skoene jeg sliter ut mest. Loaferne bytter jeg ut når jeg finner et nytt par som når opp til standarden på det gamle paret. Utenom det har jeg vel egentlig alt for mange par sko. 1
Fireflies Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Jeg har ikke lyst til å tenke på hvor mange par sko jeg har ...
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Man trenger strengt talt ikke mer enn fire par; Vintersko, joggesko, pensko og sandaler, men sånn er det nå en gang, at vi har en tendens til å ha flere par enn vi trenger Jeg har; Ett par M77 marsjstøvler (mine vintersko, sliter dem ut på to sesonger) Tre par joggesko (ett til jobb, ett til trening og ett til daglig bruk) Ett par loafers Tre par pensko fordi jeg likte det første paret så godt at jeg kjøpte to til for å slippe at jeg ikke fikk tak i dem når det første paret blir utslitt. Ett par sandaler Ett par støvletter med langt skaft og litt for høy hæl som selvfølgelig aldri blir brukt fordi jeg som regel går i bukser :fniser:. Ett par "kinasko" jeg heller aldri bruker.. Ett par fjellsko jeg aldri har brukt, arvet av en venninne som heller aldri hadde brukt dem. To par Converse; ett med lav ankel og ett med høy ankel, de står pent i skoskapet de også, men jeg har faktisk brukt dem Ett par slipper/chippchapper/strandtøffel/whatever til inne- og rusle-ut-i-postkassen-bruk. Jeg kjøper et nytt par M77 annenhvert år og et nytt par joggesko hvert år fordi det er de skoene jeg sliter ut mest. Loaferne bytter jeg ut når jeg finner et nytt par som når opp til standarden på det gamle paret. Utenom det har jeg vel egentlig alt for mange par sko. Hvor kjøper du M77? Anonymous poster hash: 1036a...f5c
skreppamedleppa Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Vet ikke hvor mange en trenger men jeg har 1 par Icebugs bodde sko (brukes i fjellet på vinterstid, super bra på is) *ja jeg er blitt så pass gammel at jeg bærer mine brodder med stolthet framfor å se ut som en kalkun eller bambi på isen og i vertfall i fjellet * 3 par fjellsko, (to litt høye og et par som ikke er høy i anklene) 1 par hiking sko (supert til enkle fjell turer om sommeren) 2 par joggesko (et til jobben og et til turer i skog og grusvei) 4 par med tøy sko (i fargene grønt, svart, rosa, marineblå) 2 par converse med høy ankel 3 par sandaler til hverdags 3 par fin sandaler 1 par balerina sko 2 par boots 2 par litt finere støvletter og 1 par "innesko/rundt huset sko" Dette til tross for at jeg hater å kjøpe sko da jeg bruker str 35 og blinkesko eller mikkemus med reimer er ganske uaktuelt. 4
Gjest Tigress Skrevet 17. august 2015 #12 Skrevet 17. august 2015 Tresifra tal med sko, trur eg. Ein treng jo så mange ulike par sko: svarte pumps, hudfarga pumps, kjippkjappar i mange ulike fargar, sandalar ein kan gå på tur med, høghælte sandalar, festsandalar, svarte støvlettar, brune støvlettar, klatresko, turnsko i mange fargar, sykkelsko til både landevegssykkel, terrengsykkel og til flats, slingbacks, skistøvlar, løpesko til ulike forhold... Eg har nok litt fleire enn eg kunne overlevd med...
FantasDick Skrevet 17. august 2015 #13 Skrevet 17. august 2015 Jeg har nettopp ryddet i skoene mine, og har kastet/gitt vekk/solgt sikkert 50 par. Fremdeles har jeg sikkert 80 par igjen.. Jeg er GAL etter sko, jeg ELSKER sko! Har omtrent 15 par Adidas-sneakers, noen sandaler, 3 par Converse, fjellsko, 4-5 par joggesko, noen fornuftige vintersko, 5-6 par ballerinas, skisko, støvler, 4-5 par flate ankelboots og resten pumps/heels/sandaletter.
Kladd Skrevet 17. august 2015 #14 Skrevet 17. august 2015 Det jeg trenger er to par hverdagssko å bytte på (sneakers), to par joggesko (asfalt og terreng), et par sandaler, goretex tursko, fjellstøvel, gummistøvel, to vintersko (varme støvel og støvlett), sort ballerinasko + et par hæler til julebordet. Så 12 par for min del. Jeg har fler, men det er disse 12 jeg stort sett bruker.
Okapi Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 Spørs vel hva du gjør? Jeg har et par hverdagssko, et par støvler, et par pensko og et par sandaler. Fotballsko og joggesko har jeg ikke behov for.
Okapi Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 Hvor kjøper du M77? Anonymous poster hash: 1036a...f5c Kjøpte mine her: http://www.magasinet.no/fottoey/jakt-fjell-stoevler/alfa-original-m-77-dynamic-feltstoevel
Jolene Skrevet 17. august 2015 #17 Skrevet 17. august 2015 Det enhver garderobe trenger: 1 par ballerina sko 1 par sorte pumps 1 par joggesko med god demping 1 par sandaler 1 par støvletter (lave) 1 par støvletter (med hæl) 1 par skoletter (med hæl) 1 par boots Totalt 8 par sko. Jeg har langt flere enn det, hvor mange er jeg ikke sikker på. Sist jeg telte kom jeg over 50, men det er noen år siden.
Mis(s)Understood Skrevet 17. august 2015 #18 Skrevet 17. august 2015 (endret) Egentlig alt for mange Fristelsene har vært der og motstandsstyrken har vært fraværende. Har ikke talt dem, men har sko/støvletter for de aller fleste formål, alt fra 2 par fjellstøvler (velbrukte) via Timberland Yellow boots og Topaz selskinnstøvletter til høye støvletter med stiletthæler, pumps i de fleste varianter, seilersko, ballerinasko, sandaler og tøysko. Edit: Det man egentlig trenger (skåret helt til beinet) er: 1 par pumps 1 par sandaler 1 par flate sko som er gode å gå langt i (joggesko eller mokkasiner eller spasersko) 1 par varme vintersko/-støvletter 1 par sko/gummistøvler for skikkelig plaskende regnværsdager Endret 17. august 2015 av Mis(s)Understood
Forglemmegei Skrevet 17. august 2015 #19 Skrevet 17. august 2015 Nå fikk jeg lyst å telle skoene mine. Vet jeg har flere enn jeg bruker hvertfall
Susan Sto Helit Skrevet 17. august 2015 #20 Skrevet 17. august 2015 Tja, jeg har: ett par joggesko (til løping/trening ute) to par innejoggesko. (Husker ikke grunnen til at det ble to par, men trenger kun det ene.) ett par fotballsko (tror jeg... Har ikke sett dem på mange år.) Tre par walkingsko/joggesko til hverdagsbruk (Planen er å erstatte disse med ett par som passer til alt.) ett par bunadsko tre par pensko (to forskjellige sandaler, og ett par pumps.) ett par fjellstøvler (som brukes til å gå tur i skog, fjell og mark.) ett par vintersko ett par støvletter (høye, brukes mest til pent om vinteren.) to par kilehælsneakers (brukes mye på jobb.) Tre par sandaler (Ett til hverdags, ett til skjørt, og ett til litt pent.) ett par slippers (til bruk til og fra strand og basseng på sydenturer) to par pumasko (til hverdagsbruk) ett par litt penere jobbsko to par pumps til halvpent (Det ene paret er litt røffere enn det andre, og passer fint til hverdagsbruk.) to par MBT (eller tilsvarende) sko. (Brukes mye som hverdagssko) Jeg mener jeg minst bør ha 15 par sko, når jeg ser denne lista...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå