Gå til innhold

Fikk for lite penger fra NAV idag. Noen som har opplevd det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får egentlig ca. 3800kr i dagpenger hver 14. dag, men denne gangen fikk jeg kun 425kr. Veldig rart. Noen av dere som har opplved det samme? Jeg har heller ikke jobbet de siste 2 ukene, så det var litt rart. Kan det hende at det er noe feil med systemet deres eller noe? Flere som har blitt feil utbetalt med for lite og fikk ordnet dette tilslutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du penger i dag på en søndag? Synes du skal være veldig glad at du fikk disse 400 kronene, hadde du bodd i Afrika så hadde du ikke fått noe. Skaff deg heller et ærlig arbeid, så kan du heller tjene 20 000 i mnd, og i tillegg så bidrar du til samfunnet. :)

Skrevet

@ c kjendis: jeg får disse dagpengene siden min arbeidsplass ble nedlagt og jeg venter på å bli fylltet til et annet arbeidsplass. du svarte ikke spørsmålet mitt. Ja jeg fikk pengene på en søndag, de står beregnet på MinSide på Nav.no. 400kr kan jeg ikke leve med i 2 uker dessverre. Vær så snill og ikke svar hvis du bare kommer hit for å lange ut.

• Liker 4
Skrevet

Jeg får egentlig ca. 3800kr i dagpenger hver 14. dag, men denne gangen fikk jeg kun 425kr. Veldig rart. Noen av dere som har opplved det samme? Jeg har heller ikke jobbet de siste 2 ukene, så det var litt rart. Kan det hende at det er noe feil med systemet deres eller noe? Flere som har blitt feil utbetalt med for lite og fikk ordnet dette tilslutt?

Når du logger inn og ser på utregningen for meldekortet - hvor mange timer står det registrert at du skl ha dagpenger for? :-)

Skrevet

@ c kjendis: jeg får disse dagpengene siden min arbeidsplass ble nedlagt og jeg venter på å bli fylltet til et annet arbeidsplass. du svarte ikke spørsmålet mitt. Ja jeg fikk pengene på en søndag, de står beregnet på MinSide på Nav.no. 400kr kan jeg ikke leve med i 2 uker dessverre. Vær så snill og ikke svar hvis du bare kommer hit for å lange ut.

Det eneste jeg kan tenke meg har skjedd er at det er blitt registrert inntekt på deg slik at Nav har trukket dette i denne utbetalingen, ville sjekket Nav.no eller ringt Nav i morgen for å avklare saken. :)

Skrevet

Fikk du penger i dag på en søndag? Synes du skal være veldig glad at du fikk disse 400 kronene, hadde du bodd i Afrika så hadde du ikke fått noe. Skaff deg heller et ærlig arbeid, så kan du heller tjene 20 000 i mnd, og i tillegg så bidrar du til samfunnet. :)

Unødvendig av deg, du har faktisk null peiling på hvordan enkelte går på nav. Vi skal heller prise oss lykkelige for at vi har et sånt system for de som ikke kan jobbe eller de som ikke får jobb.

• Liker 7
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Står det i nettbanken din at pengene er fra NAV?

Skrevet

Når du logger inn og ser på utregningen for meldekortet - hvor mange timer står det registrert at du skl ha dagpenger for? :-)

det står ingenting.. det har ikke blitt registrert på Mine Utbetalinger enda, men på "sist sendte meldekort"

Der står da dette:

IST INNSENDTE Uke 32-33 (03.08.15-16.08.15) MOTTATT 15.08.2015 STATUS Ferdig beregnet BRUTTO BELØP kr. 425,00

Skrevet

Står det i nettbanken din at pengene er fra NAV?

Sjekket de på Nav.no, pengene har ikke blitt overført på min bankkonto enda.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Sjekket de på Nav.no, pengene har ikke blitt overført på min bankkonto enda.

Da ville jeg gjort en av følgende alternativer:

1. Tatt en telefon til NAV og spurt. Si at du har sjekket på nettsiden og ikke forstår hvorfor den lave summen står der. 

2. Gått bort til NAV og bedt om å få snakke med noen i publikumsmottaket som kan forklare det til deg ansikt til ansikt. 

3. Ventet til pengene kom på konto for å se om summen stemmer med det vanlige og det bare mangler en null på summen på nav.no

Skrevet

Det må jeg virkelig gjøre imorgen. håper at det kun var feil :/

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo informere NAV om at du ikke trenger mer enn 850 kroner i måneden selv. De blir sikkert veldig glade for den opplysningen? :)

• Liker 4
Skrevet

Både du og din datter går på nav, så her har du lite du skal ha sagt

Anonymous poster hash: c9b0a...d4b

• Liker 4
Skrevet

Både du og din datter går på nav, så her har du lite du skal ha sagt

Anonymous poster hash: c9b0a...d4b

Jeg tror kanskje at hun må tråkke ned pål andre for å føle seg bedre med seg selv, Finnes fortsatt mange slike folk i verden.. Det skulle ikke ha vært slik. Håper at hun finner lykken i livet sitt.

• Liker 3
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg tror kanskje at hun må tråkke ned pål andre for å føle seg bedre med seg selv, Finnes fortsatt mange slike folk i verden.. Det skulle ikke ha vært slik. Håper at hun finner lykken i livet sitt.

Bare å ignorere henne og ikke tenke så mye på det. Du blir mer vant med det når du har vært her en stund :)

Skrevet

I cowboy Lotte sin verden er det KUN hun som har enerett til å gå på NAV. Alle andre som mottar penger fra NAV er snyltere med vondt i viljen. Basta bom. 

Anonymous poster hash: 85f6d...3d3
  • Liker 3
Skrevet

http://vgd.no/forbruker/oekonomi/tema/1812253/tittel/staar-igjen-helt-uten-penger 

@C-Kjendis, Fant dette innlegget på nettet som du skrev for litt siden. Du har så lett for å dømme meg om at jeg får dagpenger fra NAV, men vi 2 er jo omtrent i samme båt....

Jo kanskje, men så er jo jeg syk da, mens dagpenger er for friske mennesker. Min ide er å fjerne dagpenger, da ordningen er så lik sosialhjelp uansett. Lag heller en felles trygd for friske, og bruk pengene spart på ordninger som bringer folk ut i jobb. :)

Skrevet

Du har brukt opp dagpengeperioden din? Siden du får dagpenger nå i en overgangsperiode innen samme bedrift, betyr vel det at du er permittert. Du kan få dagpenger i maks 26 uker grunnet permittering.

Anonymous poster hash: 03c69...901
  • Liker 2
Skrevet

Jo kanskje, men så er jo jeg syk da, mens dagpenger er for friske mennesker. Min ide er å fjerne dagpenger, da ordningen er så lik sosialhjelp uansett. Lag heller en felles trygd for friske, og bruk pengene spart på ordninger som bringer folk ut i jobb. :)

Hva i huleste mente du det var å spare på å "lage en felles trygd for friske"? 

Sitter du der og påstår deg være NAV-klient og mener folk som blir permittert, eller sagt opp fordi ordreinngangen plutselig avtar, at de skal måtte gå fra hus og hjem og så på mirakuløst vis ha ressurser og midler til å skaffe seg en ny jobb ! 

Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne på lenge, og det sier mye !

Anonymous poster hash: a6c02...a88

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...