Gå til innhold

Møtte veggen som stemor i dag - ufattelig utakknemlig jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er hatet.

Vi er hatet av eks-konene. Vi lyves om, blir snakket stygt om, vi undergraves som autoriteter i eget hjem og vi blir konstant iakttatt på let etter feilsteg.

Vi vasker og rydder bad, gang, kjøkken og stue hver dag. Klær vaskes og brettes konstant. Det handles mat, det lages middag etter beste evne. Vi plastrer knær og lytter om tøffe stunder på skolen. Vi steller kjæledyrene som var gjeve en stund men som nå er glemt. Vi står på alt vi kan.

Men det er aldri godt nok.

Ikke for noen.

Jeg møtte veggen i dag. Har tatt meg av mine stebarn som om de var mine egne. Men da jeg i dag, etter å i årevis ha satt barna sine behov foran egne, foran parforhold og intimitet, nok en gang ble møtt med kritikk..så fikk jeg nok.

Hvis mitt beste ikke er godt nok, så gidder jeg ikke mer. Du trenger å få vasket joggebuksen din? Flott, vask den selv. Du synes jeg bestemmer for mye? Greit, jeg skal slutte å bry meg.

Utakk er verdens lønn.

Alt jeg gjorde var å finne kjærligheten. Det var det jeg gjorde "feil".

Anonymous poster hash: 33a3d...f17

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den følelsen har biologiske foreldre innimellom også. Det retter seg nok skal du se :blomst:

Anonymous poster hash: fc97b...064
  • Liker 17
Skrevet

Hvorfor holder du på med alt dette styret? Har du ikke en mann?

Anonymous poster hash: b6da8...5f5
  • Liker 11
Skrevet

For min del gidder jeg ikke å vaske, støvsuge, vaske klær og lage middag hver dag. Mannen får vær så god og hjelpe til han også. Han blir ikke fritatt bare for at han har samvær. Men ellers er jeg enig i alt du skriver. Gjør alt for stebarnet mitt, setter hennes behov foran mitt og foran parforholdet, likevel er jeg aldri bra nok. Ikke av henne, men av hennes mor. Alt jeg gjør er feil og hvis jeg ikke gjør noe er det også feil. Men den dama skal ikke få ødelegge meg!

Du sier du fikk nok ts? Har du brutt ut av forholdet?

Anonymous poster hash: 23358...968

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vasker du hver dag?

Tror du den tilstanden er bare for steforeldre? Nei....Sånn er det rundt om i norske hjem

Anonymous poster hash: 0a397...846

• Liker 12
Skrevet

Vi er hatet.

Vi er hatet av eks-konene. Vi lyves om, blir snakket stygt om, vi undergraves som autoriteter i eget hjem og vi blir konstant iakttatt på let etter feilsteg.

Vi vasker og rydder bad, gang, kjøkken og stue hver dag. Klær vaskes og brettes konstant. Det handles mat, det lages middag etter beste evne. Vi plastrer knær og lytter om tøffe stunder på skolen. Vi steller kjæledyrene som var gjeve en stund men som nå er glemt. Vi står på alt vi kan.

Ikke for noen.

Jeg møtte veggen i dag. Har tatt meg av mine stebarn som om de var mine egne. Men da jeg i dag, etter å i årevis ha satt barna sine behov foran egne, foran parforhold og intimitet, nok en gang ble møtt med kritikk..så fikk jeg nok.

Hvis mitt beste ikke er godt nok, så gidder jeg ikke mer. Du trenger å få vasket joggebuksen din? Flott, vask den selv. Du synes jeg bestemmer for mye? Greit, jeg skal slutte å bry meg.

Utakk er verdens lønn.

Velkommen etter. Sånn er det å ha barn, biologiske eller stebarn.

Anonymous poster hash: a9dfe...504

• Liker 13
Skrevet

Vi er hatet.

Ikke for noen.

Utakk er verdens lønn.

Er jo bare å gå hvis du ikke er fornøyd.

Skrevet

Herregud men jeg er drittlei av å lese om selvopphøyde stemødre. 

Anonymous poster hash: f151e...5bc
  • Liker 13
Skrevet

Noen stemødre har det kanskje sånn, men ikke alle.

Jeg er lei av at man alltid hevder at alle stemødre og alle mødre er forferdelige.

Mine barn har en stemor og hun er fantastisk. Både hun og hele hennes familie behandler mine barn som deres blod. Det er utrolig deilig.

Hun kan ringe meg og jeg henne og diskutere barna. Vi deltar sammen på bursdagsfeiringer, kamper og skoleavslutninger.

Hun er en ekstra ressurs. Ja, jeg er moren, jeg har barna 70%, men hun er en tilstedeværende voksen som gir masse av seg selv og er glad i mine barn, og mine barn er glad i henne, stoler på henne og har tillit til henne som en ansvarlig og fornuftig voksen som vil deres beste.

Kanskje vi er heldige, for vi har ganske like verdier og tanker om oppdragelse osv.

Selv er jeg også i et forhold med en mann med barn. Vi bor ikke sammen, men jeg har vært i barnas liv i to år.

De beriker mitt liv og jeg tror jeg beriker deres. De er supre og morsomme og jeg er veldig glade i dem.

Moren deres og jeg har en god tone og deltar sammen på arrangementer som handler om barna.

Nå har ikke jeg den samme påvirkningen på hennes barn da jeg ikke bor med dem og derfor mest får helger og ferier med dem, men hun er bare grei og høflig og så vidt jeg har forstått liker hun meg og setter pris på at jeg deltar i hennes barns liv.

Poenget er, det gjelder ikke alltid alle.

Jeg kan forstå din misnøye, men ikke skjær alle over en kam.

Anonymous poster hash: 0d4bc...1b2

• Liker 15
Skrevet

Synes TS har tatt på seg alt for mye til å være fars kjæreste - hun er da ikke ansatt som barnas mor!

Vennlig, fredelig og positiv hilsen gjest : - ) : - ) :-)

Anonymous poster hash: 80262...e07
  • Liker 2
Skrevet

Noen stemødre har det kanskje sånn, men ikke alle.

Jeg er lei av at man alltid hevder at alle stemødre og alle mødre er forferdelige.

Mine barn har en stemor og hun er fantastisk. Både hun og hele hennes familie behandler mine barn som deres blod. Det er utrolig deilig.

Hun kan ringe meg og jeg henne og diskutere barna. Vi deltar sammen på bursdagsfeiringer, kamper og skoleavslutninger.

Hun er en ekstra ressurs. Ja, jeg er moren, jeg har barna 70%, men hun er en tilstedeværende voksen som gir masse av seg selv og er glad i mine barn, og mine barn er glad i henne, stoler på henne og har tillit til henne som en ansvarlig og fornuftig voksen som vil deres beste.

Kanskje vi er heldige, for vi har ganske like verdier og tanker om oppdragelse osv.

Selv er jeg også i et forhold med en mann med barn. Vi bor ikke sammen, men jeg har vært i barnas liv i to år.

De beriker mitt liv og jeg tror jeg beriker deres. De er supre og morsomme og jeg er veldig glade i dem.

Moren deres og jeg har en god tone og deltar sammen på arrangementer som handler om barna.

Nå har ikke jeg den samme påvirkningen på hennes barn da jeg ikke bor med dem og derfor mest får helger og ferier med dem, men hun er bare grei og høflig og så vidt jeg har forstått liker hun meg og setter pris på at jeg deltar i hennes barns liv.

Poenget er, det gjelder ikke alltid alle.

Jeg kan forstå din misnøye, men ikke skjær alle over en kam.

Anonymous poster hash: 0d4bc...1b2

Jeg skulle ønske jeg kunne hatt det sånn som dette. Høres flott ut det du beskriver!

Problemet her er at jeg blir rakket ned på og konsekvent motarbeidet av eks-konen/barnas mor. De er fulle av fordommer og ferdig malte bilder, spesielt nå etter sommeren.

Og nei jeg går ikke ifra mitt livs kjærlighet pga dette.. Jeg møtte bare veggen. Har en tung dag. Vil delegere mer av husets plikter til de andre.

• Liker 3
Skrevet

Velkommen etter. Sånn er det å ha barn, biologiske eller stebarn.

Anonymous poster hash: a9dfe...504

Åja, så dine barn kommer også hjem hjernevasket om hvordan du ikke har noe du skulle sagt i ditt eget hjem? Gidder ikke å prøve å forklare deg forskjellen på egne barn og stebarn engang når du åpenbart mangler empati.

• Liker 6
Skrevet

Synes TS har tatt på seg alt for mye til å være fars kjæreste - hun er da ikke ansatt som barnas mor!

Vennlig, fredelig og positiv hilsen gjest : - ) : - ) :-)

Anonymous poster hash: 80262...e07

Takk!!! Og jeg fikk det veldig i fanget. Lang historie... Og til de som stusser, nei jeg vasker ikke alt hver dag. Men man tar tak i en del av huset hver dag, og når man har tatt runden så må man begynne på ny. Evig runddans...

• Liker 1
Skrevet

Takk!!! Og jeg fikk det veldig i fanget. Lang historie... Og til de som stusser, nei jeg vasker ikke alt hver dag. Men man tar tak i en del av huset hver dag, og når man har tatt runden så må man begynne på ny. Evig runddans...

Hvorfor får du ikke mannen til å gjøre det?? 

Jeg bor alene uten mann, jeg må vaske alt selv jeg. 

Altså, du sier det er ditt livs kjærlighet. Er det verdt det? Hvis du mener det er verdt det, så klapp igjen og aksepter situasjonen. Er det ikke verdt det så går du videre og leter etter en annen mann, eller sitter singel. Det er faktisk ikke verre enn det. 

Anonymous poster hash: 61e7a...d2f

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor får du ikke mannen til å gjøre det??

Jeg bor alene uten mann, jeg må vaske alt selv jeg.

Altså, du sier det er ditt livs kjærlighet. Er det verdt det? Hvis du mener det er verdt det, så klapp igjen og aksepter situasjonen. Er det ikke verdt det så går du videre og leter etter en annen mann, eller sitter singel. Det er faktisk ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: 61e7a...d2f

Klapp igjen, faktisk.

Vet du, dette er MIN tråd hvor JEG lufter MINE tanker om MITT liv.

Hvis du har et problem med det så foreslår jeg at du stikker og leser noen andre innlegg som passer deg bedre. Jeg er sliten etter å ha hatt en tøff dag med store emosjonelle konfrontasjoner. Jeg trenger ikke den type negativitet som du representerer her.

• Liker 14
Skrevet

Herregud men jeg er drittlei av å lese om selvopphøyde stemødre.

Anonymous poster hash: f151e...5bc

Les om noe annet da. Og hva i alle dager var selvopphøyd med denne posten? Jeg er lei meg, er ikke det lov det?

• Liker 3
Skrevet

Er jo bare å gå hvis du ikke er fornøyd.

Det er den enkle tankegangen din som holder skillmissestatistikken oppe. Noe som betyr at vi får flere slemme stemødre vettu ;)

Anonymous poster hash: 27737...801

• Liker 4
Skrevet

Åja, så dine barn kommer også hjem hjernevasket om hvordan du ikke har noe du skulle sagt i ditt eget hjem? Gidder ikke å prøve å forklare deg forskjellen på egne barn og stebarn engang når du åpenbart mangler empati.

Ja, biologiske barn gjør også slikt!

De kommer hjem fra venner som har det "såååå mye bedre enn oss" på alle mulige måter, opponerer, trasser, og oppfører seg som små tyranner.

Jeg hadde faktisk sympati med deg, og hadde tenkt å skrive et hyggelig innlegg fordi jeg gjenkjente meg i det du skrev, men den sympatien forsvant fort da jeg leste svarene dine.

Anonymous poster hash: 63c90...0a1

• Liker 12
Skrevet

Ikke hogg hodet av TS nå da! Hun er sliten. Hun har lov til å bli frustrert og lei som alle andre. De negative og nedlatende kommentarene kommer vel av at hun er stemor?

• Liker 6
Skrevet

Klapp igjen, faktisk.

Vet du, dette er MIN tråd hvor JEG lufter MINE tanker om MITT liv.

Hvis du har et problem med det så foreslår jeg at du stikker og leser noen andre innlegg som passer deg bedre. Jeg er sliten etter å ha hatt en tøff dag med store emosjonelle konfrontasjoner. Jeg trenger ikke den type negativitet som du representerer her.

Surtrekjerring.

Anonymous poster hash: aa4a1...3f7

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...