AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Jeg har et par Birkenstocks, og de har jeg brukt en del i syden. De var helt fine helt til jeg tok dem i bruk nå i det fine været i Oslo. Nå stinker de helt forferdelig, og er skikkelig klamme og ekle med en gang jeg tar dem på... I tillegg har sålen fått en slags rar mørk farge, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... De er jo revelativt nye, og det er synd at føttene mine lukter rart etter at jeg har brukt dem, og hele rommet de står i stinker... Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: faee9...fe1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Er det læret som lukter? Nei, er sålen :S Anonymous poster hash: faee9...fe1
Berit Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Har du brukt noe solkrem/sterk krem som muligens har smittet av og som sålen reagerer med? Jeg har hatt mine i mange år. Gått barfot i dem mange ganger og ikke merket noe. Hva lukter det?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Jeg har et par Birkenstocks, og de har jeg brukt en del i syden. De var helt fine helt til jeg tok dem i bruk nå i det fine været i Oslo. Nå stinker de helt forferdelig, og er skikkelig klamme og ekle med en gang jeg tar dem på... I tillegg har sålen fått en slags rar mørk farge, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... De er jo revelativt nye, og det er synd at føttene mine lukter rart etter at jeg har brukt dem, og hele rommet de står i stinker... Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: faee9...fe1 Hør med en skobutikk for å få kjøpt et renseprodukt til sålene (kanskje det er en blanding av solkrem, svette og andre bakterier som har satt seg i sålen) Anonymous poster hash: 7b9fc...177
Gjest lipgloss Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 jeg har og birkenstock gizhe,de er blitt mørke i sålen det blir de alle,men de lukter ingentig,sandaler skal jo ikke lukte:((
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #7 Skrevet 16. august 2015 Har du brukt noe solkrem/sterk krem som muligens har smittet av og som sålen reagerer med? Jeg har hatt mine i mange år. Gått barfot i dem mange ganger og ikke merket noe. Hva lukter det? Det lukter en blanding av fotsvette, råtne klær og kork. Så jeg aner virkelig ikke hva som skjer jeg. Har ikke brukt solkrem her i Oslo, men har "kaldsvettet" i dem da jeg kaldsvetter når jeg fryser på føttene. Anonymous poster hash: faee9...fe1
Gjest lipgloss Skrevet 16. august 2015 #8 Skrevet 16. august 2015 Visst du vil få vekk fotlukten så tar du eddik på en fille og smører over sålen,dette dreper alt av bakterier,lukter litt eddik av dem i 2-3 dager etterpå men det funker kjempebra,jeg blander 1 del edikk og 2 deler vann og har det på sprayflaske,bruker det på toms skoene mine som kan få litt lukt etter mye barbeint gåing
Berit Skrevet 16. august 2015 #9 Skrevet 16. august 2015 Visst du vil få vekk fotlukten så tar du eddik på en fille og smører over sålen,dette dreper alt av bakterier,lukter litt eddik av dem i 2-3 dager etterpå men det funker kjempebra,jeg blander 1 del edikk og 2 deler vann og har det på sprayflaske,bruker det på toms skoene mine som kan få litt lukt etter mye barbeint gåing Høres smart ut. Det skal jeg prøve med sko som lukter svette.
Gjest lipgloss Skrevet 16. august 2015 #10 Skrevet 16. august 2015 Høres smart ut. Det skal jeg prøve med sko som lukter svette. Det virker kjempefint:) annbefales på det sterkeste,det fine er og at det tar lang tid før det setter seg lukt igjen,og når det skjer er det pare og spraye 3-4 nye dusj inn i skoen,så er dem som nye igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå