Adara Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Vurderer å investere i nye løpesko, og tenkte å ta den løpetesten på löplabbet. Hva er deres erfaringer? Merker dere at skoene der kjøpte passer godt? Merker du forskjell på løpingen?
Maximillian Cohen Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Jeg har veldig gode erfaringer, men det er ikke magi de driver med. Det er fremdeles du som må trene deg opp og løpe med riktig teknikk for å unngå skader.
Adara Skrevet 16. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2015 Jeg har veldig gode erfaringer, men det er ikke magi de driver med. Det er fremdeles du som må trene deg opp og løpe med riktig teknikk for å unngå skader. Hvordan løper man riktig?
Maximillian Cohen Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 (endret) Hvordan løper man riktig? Kort fortalt: Rett, men fremoverlent kropp (knekk i anklene, ikke hoften) Blikket frem, ikke ned Rundt 90 graders vinkel i albuen Ingen sideveis bevegelser (eller vridninger) Slappe av i skuldre og nakke (men fremdeles holde hodet oppe) Lande på forfoten Ikke ta for lange steg (øk heller frekvensen) Ikke for mye vertikal oscillasjon Her er en god video som forklarer både riktig teknikk og enkle treningstips for å trene på dette. Endret 16. august 2015 av Maximillian Cohen 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Hvordan løper man riktig? Anonymous poster hash: 97f3e...d3e 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Jeg merket godt at skoene kjøpt på løplabbet var bedre for kroppen min enn sko jeg har hatt tidligere. De fant jo ut at jeg overpronerer når jeg løper. (Ikke når jeg står eller går, kun når jeg løper.) Og da må jeg jo ha sko som kompenserer for dette. Fikk mye mindre vondt i kroppen av å løpe etter at jeg kjøpte sko der. Anonymous poster hash: 396ff...cb0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Jeg har veldig varierende erfaringer. En gang fikk jeg de verste skoene jeg noen gang har eid, har aldri fått så vondt noen gang etter løpeturer. En annen gang fikk jeg helt fantastiske sko. Men som regel ligger det et sted midt i mellom. Anonymous poster hash: 74ceb...9cb 1
Florence Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Kort fortalt: Rett, men fremoverlent kropp (knekk i anklene, ikke hoften) Blikket frem, ikke ned Rundt 90 graders vinkel i albuen Ingen sideveis bevegelser (eller vridninger) Slappe av i skuldre og nakke (men fremdeles holde hodet oppe) Lande på forfoten Ikke ta for lange steg (øk heller frekvensen) Ikke for mye vertikal oscillasjon Her er en god video som forklarer både riktig teknikk og enkle treningstips for å trene på dette. Jeg har vært der og fått sko en gang og var egentlig ikke superfornøyd med skoene jeg fikk. Jenta som hjalp meg sa også at det ikke var så viktig at man løper slik at man lander på forfoten, så tviler på at hun hadde noe særlig peiling. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå