Gå til innhold

(sol)eksem av solkrem?

Anbefalte innlegg

Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Jeg får soleksem i blant, egentlig ikke noe mønster for når jeg får det - trodde jeg. Jeg har merket meg at jeg har fått det når jeg har smurt meg med Nivea sine (sprayer), men ikke med f.eks. PizBuin. Får det aldri med solarium (som jeg dog ikke tar så ofte og lenge). 

Kan man få (sol?)eksem av enkelte solkremer? Er noen verre enn andre, eller er det individuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også opplevd. Jeg var plaget med soleksem og fikk det uavhengig om jeg smurte meg eller ei. Så tipset noen meg om pizbuin og siden har jeg ikke hatt soleksem i det hele tatt:)

Anonymous poster hash: cfbf5...9df
Skrevet

Jeg får aldri soleksem, men veldig ofte kontakteksem. Da er det vanligvis feite solkremer ( eks de som er beregnet på barn) jeg reagerer på.

Skrevet

Nivea sine solkremer skårer ofte dårlig på tester for allergi og irritasjonsfremmende stoffer. Nivea bruker ofte mye parfyme i produktene sine og det er noe mange reagerer på. I tillegg er det nesten alltid alkohol i solsprayer. Finn et annet merke og bruk krem i steden for.

Skrevet

Er man utsatt for soleksem, er solkremer med parfyme eller høyt olje-/fettinnhold greie å styre unna. Både parfyme og olje reagerer med sol og varme og skaper reaksjoner på huden din, gjerne i form av eksem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...