Gå til innhold

Vil bli med på lag, men vet ikke om jeg tørr fordi jeg er tykk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og vil gjerne møte andre, bli mer aktiv og bli med på et sportslag. Jeg ble spurt av treneren på det ene sportslaget om jeg ville komme på prøve trening, jeg sa at jeg ikke var i god form, men han sa de trengte jenter i alle størrelser. Jeg ble veldig glad og motivert til å dra.

Men... tenk om de andre jentene på lager blir irritert over at jeg ikke er i god nok form? Jeg vet jo at jeg blir flinkere og i bedre form etter hvert, men det er likevel flaut å begynne.

Det samme går for treningsstudioer. Det er flaut for mange tykke å dra på treningsstudio. Man føler at folk stirrer og dømmer deg. :(

Anonymous poster hash: c618c...fca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan det føles... Var litt tykk en gang selv. Men det er bare å begynne! Hvis du klarer å flire av deg selv i starten, holder humøret oppe og er en ellers omgjengelig og hyggelig person skal det nok gå bra :) Alle starter et sted, og du er helt sikkert ikke den eneste nybegynneren. Jeg selv har nå meldt meg på kampsport med hovedsakelig gutter. Blir...interessant  :rodme:

Skrevet

Drit i hva andre måtte mene og tenke. Man kommer jo aldri i gang med noe som helst når hva andre mener betyr mer enn hva du vil selv. Bli med i sportslag.

Anonymous poster hash: a4784...0d4
  • Liker 1
Skrevet

Det viktigste når du driver med lagidrett er å tørre å gjøre noe i stedet for å være passiv. Du må tørre å gå inn i dueller, løpe etter ballen og gjøre en innsats i forsvar.

På mitt nivå i den idretten jeg driver med er det mange nybegynnere og mange som har noen år på baken. De som ikke gjør en innsats gjør det veldig enkelt for oss andre. Mens de som løper og gir alt i dueller gjør det vanskelige for motstanderne selv om de er gode.

Selv om du er i dårlig form og ikke er god teknisk i idretten, så er det gøy dersom du kan le av deg selv.

Anonymous poster hash: ae2df...a8e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var på grensen til sykelig overvekt da jeg startet med kampsport. Du kan tro jeg følte meg høy i hatten der jeg var paprika-farget i fjeset etter 5 minutter, pesende med flesk som disset, svette som rant og klønte rundt som en strandet hval. Men det er den beste avgjørelsen jeg har tatt:) Vekt og kondis var aldri et problem, det var godt miljø og alle hjalp alle med å bli bedre. Så lenge du gjør en insats, så er resten ikke så nøye. Nå har jeg holdt på med dette i noen år og er blitt slank og i god form. Gikk til brunt belte før sommeren:)

Anonymous poster hash: 18cc3...b8a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...