AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Hei! Jeg skal legge om kostholdet mitt, og trenger nå litt inspo til sunne skillelunsjer. Er ikke så veldig glad i brødmat, og blir fort lei. Jeg prøver å lage ting som couscous salat med avokado, tomat, kylling osv, jeg baker egne grove rundsstykker og tomatsuppe. Men må ha noe mer å variere med.. Tips?Anonymous poster hash: 5b9c5...808
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Her går det ofte i omeletter i muffinsform, kyllingkarbonader, grov pizza med kylling, proteinpannekaker, vårruller med rispapir (ikke filodeig, og ikke fritert). Anonymous poster hash: 16694...068
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Wok, wraps, pasta, pastasalat. Anonymous poster hash: 096cf...702
Tirilns Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Jeg ser det er flere gode tips ovenfor, men jeg velger likevel å dele noen av mine tips :-) - Wrap laget av eggeomelett med ønsket pålegg (skinke og grønnsaker er stor favoritt hos meg). - Lomper med pålegg (ost, skinke, grønnsaker, egg). - Meieriprodukter (Skyr, Cottage Cheese, Kesam). - Havregryn/havregrøt. Det er ikke meningen å reklamere for min egen blogg på dette innlegget, men jeg har skrevet et innlegg om sunne og proteinrike mellommåltider som metter. Her er i hvert fall linken hvis du ønsker å ta en titt :-) http://tirilns.blogg.no/1436437718_mellommltider_som_met.html 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Går selv på VGS og lunsj er favorittpunktet mitt på dagen. Elsker å bruke litt ekstra tid på maten for å motivere meg selv gjennom skolehverdagen -Ulike salater med couscous, bulgur, byggryn ris, bulgur, ris(finnes ulike typer), etc -Godt med spinat, blandet bladsalat og kål i salaten. Jeg pleier å styre unna isbergsalat pga lite næringsstoffer med mindre du spiser 1-2 hoder -Dressing til salatene. Enten noe kesam, majones, sweet chilli sauce, guacomole, penøttdressing, bare å google så finner du en masse! -Smoothie. Jeg bruker ofte 2-4 bananer(fryser dem for tykkere konsistens, eventuelt havregryn, grønne blader, frukt, grønnsaker, alt. Godt og mettende. -Energibarer. Raskt å spise og fungerer superbra til eksamen. -Nøtteblanding. Pleier å enten kjøpe ferdig(uten salt og olje), eller å mikse litt med tørket frukt og nøtter kjøpt i løsvekt. -Wraps med spinat, avokado og stekt paprika er en favoritt hos meg -Salat av stekt sotpotet i terninger, ristede kikerter med krydder, spinat, raspet gulrot og avokado er en annen favoritt. -Nudler/pasta med enten stekte eller rå grønnsaker -Knekkebrød med tomat eller avokado på -Chia-pudding med bær og nøtter som topping -Overnight oats -Rå vårruller -Fruktsalat -Sushi! -Grønnsaker med hummus -Søtpotet chips med ketchup ved siden av -Nachos -Sandwitch Går som regel i dette, men jeg varierer mye på ingrediensene ettersom hva som finnes i kjøleskapet. Som regel pleier jeg å starte kvelden før med å steke det som skal stekes, legge frem ting, kutte opp grønnsaker, etc. Avokadoen venter jeg med til morningen. Tar ikke så veldig lang tid å lage alt heller, du kan f.eks. gjøre lekser eller øve til prøver imens ting er i ovnen. Chia-pudding og overnight oats tar 2 min å slenge i sammen og skal deretter stå i kjøleskapet over natten. Anonymous poster hash: 3b97b...638 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 cola Anonymous poster hash: 83aa7...888
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Som drikke er det godt med enten en litt tynnere smoothie, vann med sitron eller agurkskiver i, eller vann med disse iste/sitron posene i. Viktig å være hydrert For å holde smoothie eller vann kaldt ut skoledagen så kan du feks. enten lage smoothie med frosne bananer eller isbiter (da holder den seg kjølig et par timer), eller du kan legge en vannflaske med litt vann i sidelengs i fryseren over natten slik at du har en stor isbit. Anonymous poster hash: 3b97b...638
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Jeg elsker sommerruller, men de går i oppløsning innen jeg skal spise lunsj. Hva gjør dere for å slippe det? Anonymous poster hash: 7c6ac...bf5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 Jeg elsker sommerruller, men de går i oppløsning innen jeg skal spise lunsj. Hva gjør dere for å slippe det?Anonymous poster hash: 7c6ac...bf5 Har slitt litt med samme problem, men sørger for at grønnsakene jeg bruker er helt "tørre" når jeg bruker dem for å unngå ekstra fuktighet. Bruker også matboks som puster litt (husker ikke merke) slik at det ikke blir for mye fuktighet. Anonymous poster hash: 3b97b...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå