Gå til innhold

Hekle ermer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har laget korte ermer med "shell stitch pattern", er det mulig å hekle ermene lengre da? Noen som vet hvordan?

Anonymous poster hash: e963c...d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 8b01b...921

Skrevet

Om du forklarer med norske ord eller legger ut et bilde kan jeg nok hjelpe. Men jeg vet ikke hva eller hvordan denne typen armer ser ut.

Anonymous poster hash: 25a0f...2aa

Skrevet

Om du forklarer med norske ord eller legger ut et bilde kan jeg nok hjelpe. Men jeg vet ikke hva eller hvordan denne typen armer ser ut. Anonymous poster hash: 25a0f...2aa

post-37809-0-82480800-1439833132_thumb.j

Skrevet

Dytt

Skrevet

.

Skrevet

Det var da voldsomt til dytting da ... 6 innlegg i tråden, og 5 av dem fra TS? 

Jeg regner med du skal forlenge ermet "oppover" i forhold til bildet du la ut? I så fall kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem å bare legge på flere rader med "skjell" til du har ønsket lengde.

Anonymous poster hash: 63a93...2f6
Skrevet

Hvis jeg har laget korte ermer med "shell stitch pattern", er det mulig å hekle ermene lengre da? Noen som vet hvordan? Anonymous poster hash: e963c...d53

Beklager denne ble glemt, grunnen er solskinn og utevær!

Du kan ta av armene fra bolen og hekle dem lengre derifra, det blir penest i overgangen gammelt nytt, men da får du vide armer nederst.

Alternativet er å forlenge fra oppleggskanten dersom du har lagt opp nærmest håndleddet ikke nærmest armhulen.

Men ved denne løsningen blir "skjøten" mellom gammelt og nytt vanskelig å få pent. Skjellene vil og stå på hodet i forhold til gammelt arbeid. Hvordan vil det bli dersom du hekler et annet mønster enn skjell? Plukker opp og strikker nedover, f.eks.?

Det jeg gjør når jeg er usikker på armlengde og eller bollengde er å strikke/hekle fra halsen og nedover ikke fra livet og opp.

Anonymous poster hash: 25a0f...2aa

Skrevet

Det var da voldsomt til dytting da ... 6 innlegg i tråden, og 5 av dem fra TS?  Jeg regner med du skal forlenge ermet "oppover" i forhold til bildet du la ut? I så fall kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem å bare legge på flere rader med "skjell" til du har ønsket lengde. Anonymous poster hash: 63a93...2f6

Det blir en tykk arm...

Skrevet

Beklager denne ble glemt, grunnen er solskinn og utevær!

Du kan ta av armene fra bolen og hekle dem lengre derifra, det blir penest i overgangen gammelt nytt, men da får du vide armer nederst.

Alternativet er å forlenge fra oppleggskanten dersom du har lagt opp nærmest håndleddet ikke nærmest armhulen.

Men ved denne løsningen blir "skjøten" mellom gammelt og nytt vanskelig å få pent. Skjellene vil og stå på hodet i forhold til gammelt arbeid. Hvordan vil det bli dersom du hekler et annet mønster enn skjell? Plukker opp og strikker nedover, f.eks.?

Det jeg gjør når jeg er usikker på armlengde og eller bollengde er å strikke/hekle fra halsen og nedover ikke fra livet og opp.Anonymous poster hash: 25a0f...2aa

Jeg tenkte å plukke opp under armhulen, men skjellene blir veldig store da? Dvs armen blir bred?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...