Gå til innhold

Vaske joggesko i vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har noen joggesko jeg bruker på jobb. Går en både ute og inne i jobben min så nå har de blitt både skitne og lukter svette.

De er ganske nye og var relativt dyre, så vil ikke ødelegge de..

Går det greit å vaske de i vaskemaskin? :) evt hvilket program er best? Finvask? Håndvask? Syntetisk? Hvor mange grader?

Har hørt dempingen kan bli ødelagt av å vaske i maskin men er det bare et rykte?

Tar den her som anonym jeg pga litt dumt spørsmål hehe :)

Anonymous poster hash: 216e7...97e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har noen joggesko jeg bruker på jobb. Går en både ute og inne i jobben min så nå har de blitt både skitne og lukter svette.

De er ganske nye og var relativt dyre, så vil ikke ødelegge de..

Går det greit å vaske de i vaskemaskin? :) evt hvilket program er best? Finvask? Håndvask? Syntetisk? Hvor mange grader?

Har hørt dempingen kan bli ødelagt av å vaske i maskin men er det bare et rykte?

Tar den her som anonym jeg pga litt dumt spørsmål hehe :)

Anonymous poster hash: 216e7...97e

Ja, dempingen kan bli ødelagt

Er de av skinn, skal de heller ikke vaskes i vann

Er de av stoff (og helt uten skinn), kan du prøve å vaske de for hånd på en skånsom måte og med skånsomt vaskemiddel, og ikke for varmt vann (30 grader kanskje)

Skyll godt

Anonymous poster hash: 838ed...d54

Skrevet

Noen vasker joggesko i maskinen, men jeg putter sko i einvaskebøtte med Biotex flytende ull vaskemiddel. Lar de stå noen timer og skyller under rennende rent vann i springen, kombinert med vaskebøtte opphold i lunket vann.

Vasker Ecco sko/sandaler på samme måten og det går bra.

Anonymous poster hash: 085ea...b0e

• Liker 1
Skrevet

Har vasket joggeskoene flere ganger i vaskemaskinen. Har et program kalt "håndvask", og bruker det. Skoene blir nesten som ny!

Skrevet

Noen vasker joggesko i maskinen, men jeg putter sko i einvaskebøtte med Biotex flytende ull vaskemiddel. Lar de stå noen timer og skyller under rennende rent vann i springen, kombinert med vaskebøtte opphold i lunket vann.

Vasker Ecco sko/sandaler på samme måten og det går bra.

Anonymous poster hash: 085ea...b0e

Også sko/ sandaler i skinn?

Anonymous poster hash: 838ed...d54

Skrevet

New balance ska mine har jeg slengt I maskin et par ganger. Tatt de på finvask og ingen sentrifugering. Har gått greit. Kunne aldri gjort det med annet enn stoffsko.

Skrevet

Putter dem inn på skåneprogram i en vaskepose (stor variant av dem jeg bruker til BH) sammen med en haug håndklær. Har gått helt fint med alle mine sko, men ville ikke gjort det mot skinnsko :)

• 2 uker senere...
Gjest lipgloss
Skrevet

Hei bland 1del edikk og 2 deler vann og spray utvendig og innvendig,dette dreper bakteriene og lukten i skoene forsvinner 100% de lukter litt edikk i noen få dager etterpå men skoene blir som nye,utvendig kan du bare skrubbe med litt med svamp vann og såpe så vips har du nye sko igjen :)

Skrevet

vasker mine reebook skinn joggesko i maskinen på 30 grader. Vet at det er fy-fy. men de ser helt nye ut etterpå =) 

Anonymous poster hash: fd67f...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...