Gå til innhold

STORE pms-problemer :-(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sluttet med pillen etter pms.lignende bivirkninger.

Etter dette er kroppen min fortsatt helt ute av kontroll.

Jeg får pms symptomer som vann i kroppen, hetetokter, irritasjon, blir distrè (mister ting, glemmer ting), trist, lei, glad, sur osv, osv.

Disse symptomene får jeg allerede 2 UKER FØR mens.

Helt forferdelig er det. Og sånn har det vært i 8-9 mnd nå *snufs*

Dro til legen og forklarte problemene mine.

Han slo opp i boka og forklarte symptomene mine SÅ bra.

Fikk en resept av han, på ekstra sterk ibux (HÆ?).

Det skulle hjelpe mot smertene mine. Hvilke smerter?

Har aldri smerter jeg :(

Men uansett, jeg trenger å få bukt på dette forferdelige og plagsomme problemet.

Noen som har opplevd lignende?

Hva kan jeg gjøre?

Og hva skjer med kroppen min?

Legger ofte på meg 3-4 kg før mens, og det er veldig slitsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, har selv pms, men sliter ikke en så stor grad som deg. Syns du først og fremst skal bytte lege, og gå til en som tar problemene dine seriøst!

Har hørt noe om nattlysolje, som visstnok skal hjelpe.. (tror det het det)

Hvis du søker litt på forumet, vet jeg det har vært diskutert flere ganger pms problemer!!

Uansett, lykke til :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Det høres forferdelig ille ut å ha det slik som du har det nå. Jeg sliter også endel med pms, men ikke hver gang (underlig kanskje) og bare en uke ca. Jeg blir først og fremst veldig deprimert og kan kjenne en del angst og ubehageligheter i kroppen. I tillegg blir puppene forferdelig vonde og jeg har konstant mageverk. Det er PYTON! :evil:

Jeg vet ikke av egen erfaring noe som hjelper, men jeg har hørt at legen kan skrive ut antidepressiva (såkalt lykkepille) mot pms. Den tas vistnok bare i pms-perioden.

Kanskje verdt å prøve?

Skrevet

Hei!

Er det ikke forferdelig å ha det sånn, jeg føler det som jeg innvadert i to uker hver måned. Før ble jeg bare hissig :frustrert: , nå blir jeg bare veldig på gråten av alt liksom :grine: .

Første gangen jeg gikk på p-pille var alt bare fryd og gammen, neste gang ble jeg premenstruell konstant så jeg sluttet med p-piller.

Noe som hjalp i en periode var at jeg ble vegetarianer, men jeg klarte ikke å leve sunt hele tiden og da var det tilbake til elendigheten igjen.

Når jeg vet at perioden melder seg så kryper jeg stille inn i meg selv, later som ingenting og venter på at det skal gå over. Lykkes jeg? Ikke ofte.

Så, overgangsalder, vær velkommen!

Beklager mangelen på gode tips, tar gjerne imot noen jeg også! :sminkedokke:

Skrevet

En venn hadde store pms problemer og ble veldig mye bedre etter hun tok nattlysolje. Men må gå på det en stund før man merker forskjell. Nattlysolje er også kjempebra å ta om man har pms eller ikke. :)

Skrevet

Mmm...Nattlysolje har jeg også hørt er bra. Både mot PMS og hetetokter.

Uff,jeg syns utrolig synd på deg. Merker at jeg blir litt flau over meg selv...Klager og syter bare jeg får det minste vondt i magen.

En ting jeg gjør er å ligge med en varmepute med sterk varme på magen. Det hjelper...Vet jo ikke om det hjelper for deg,men du kan jo kanskje teste det ut!

Lykke til iallfall!!

Skal tenke på deg neste gang jeg har litt vondt i magen!...Stakkar...

Gjest MissM i.i.
Skrevet

Takker for svar alle.

Skal prøve ut nattlysolje.

Leste på en side hvor det sto at det finnes svært få ting som hjelper mot pms, bortsett fra p-piller på noen. Men det hjelper IKKE på meg nei..

Uansett, lykke til alle dere med pms...føler med dere :cry:

Skrevet

Ei jeg kjenner hadde stor nytte av akupunktur! Hun trengte ikke så mange behandlinger før PMS-plagene ble mye mindre! (hun var skikkelig plaga!)

Skrevet

Jeg har også PMS i to uker... Det begynner med kviseproblemer av en annen verden! Skikkelig tenåringshud, får jeg. Så blir jeg irritabel, og etter det blir jeg overfølsom, og kan begynne å grine av Home and Away.

Går det an å behandle disse tingene med hormoner? Da tenker jeg spesielt på kviseproblemet. Det er nesten litt flaut å ha så masse kviser når jeg er godt over 20...

Gjest Anonymous
Skrevet

Mot kviser kan du prøve Silicol kvise krem, den skal være veldig bra.

Nattlysolje er et naturlig østrogen, og det er derfor mange føler de blir bedre av å bruke det. Men man må kanskje ta opp mot 6 kapsler daglig i et par måneder før man ser virkning, så ikke gi opp!

Ellers kan det være verd det å ta en tur innom helsekost, de har mange gode preparater.

Har også hørt at i verste tilfelle mkan man prøve lykkepiller, tror de tas to uker pr. måned, det skal visst hjelpe veldig bra. Selv om det ikke er så kjekt å ta de, så er det vel bedre enn å få hele livet ødelagt av pms... :roll:

Lykke til, føler med alle som er plaget av pms, for det er IKKE kjekt!! :trøste:

Skrevet
Jeg sluttet med pillen etter pms.lignende bivirkninger.

Etter dette er kroppen min fortsatt helt ute av kontroll.

Jeg får pms symptomer som vann i kroppen, hetetokter, irritasjon, blir distrè (mister ting, glemmer ting), trist, lei, glad, sur osv, osv.

Disse symptomene får jeg allerede 2 UKER FØR mens.

Helt forferdelig er det. Og sånn har det vært i 8-9 mnd nå *snufs*

Dro til legen og forklarte problemene mine.

Han slo opp i boka og forklarte symptomene mine SÅ bra.

Fikk en resept av han, på ekstra sterk ibux (HÆ?).

Det skulle hjelpe mot smertene mine. Hvilke smerter?

Har aldri smerter jeg :(

Men uansett, jeg trenger å få bukt på dette forferdelige og plagsomme problemet.

Noen som har opplevd lignende?

Hva kan jeg gjøre?

Og hva skjer med kroppen min?

Legger ofte på meg 3-4 kg før mens, og det er veldig slitsomt...

Leste akurat "vid av tampong" innlegget ditt og jeg konkluderer herved at du etter all sannsynlighet er en useriøs bruker og at dette innlegget også bare er tull. Finn deg ett forum for din egen aldersgruppe, KG er for voksne mennesker, ikke fjortizpiss.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også lest den andre tråden Myumi og synes det er vansklig og ta denne brukeren seriøst etter det, men dette er faktisk et reelt problem- Jeg har /hadde ( er gravid nå og har PMS 24/7 :ler: ) sånn, hadde på en måte PMS to ganger- en gang rundt eggløsning og så 3-4 dager før mensen, det var utrolig slitsomt.

Det finnes noen piller hos helsekost butikken som heter " Female" som du kan prøve, de funket ikke på meg ,men vet om andre som sier de funker. Jeg mistet kun sexlysten :-?

Skrevet

Beklager men når man klarer å lire av seg så mye dumhet som MissM på bare 8 innlegg så er det noe som ikke stemmer. "Hvordan skal jeg få bukt med dette forferdelige problemet"- hun er bare ute etter å gjøre narr av de som sliter med slike problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...