Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man må spare intenst, men skal ut og spise med venner..er det rart å ta med egen mat? Jeg har likevel tenkt å kjøpe dessert..men sparer gjerne maten som er det dyreste.. Ville du glodd rart?

Anonymous poster hash: 3e32e...666

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man må spare intenst, men skal ut og spise med venner..er det rart å ta med egen mat? Jeg har likevel tenkt å kjøpe dessert..men sparer gjerne maten som er det dyreste.. Ville du glodd rart?

Det er vel ikke lov til å spise medbragt på restaurant. I tillegg er dette negativt for dine venner

Anonymous poster hash: b0fff...567

• Liker 20
Skrevet

Er vel neppe lov til medbrakt på restauranten, men du kan jo sitte utenfor restauranten og spise matpakken din for så å ta deserten på restauranten.

Anonymous poster hash: 4bb23...8bd
  • Liker 4
Skrevet

Tviler på at de tillater at du gjør det. 

Anonymous poster hash: 70fff...fe6
  • Liker 3
Skrevet

Du kan ikke ta med egen mat på restaurant. Du er vel såpass oppegående at du forstår det.

Anonymous poster hash: b6f5b...fca

• Liker 7
Skrevet

Spis hjemme før du drar ut, og kjøp en liten rimelig rett i restauranten da vel :)

• Liker 7
Skrevet

Har du ikke råd til å spise på restaurant, går du ikke på restaurant! Du kan ikke sitte der å spise matpakke, restauranten selger mat , du tar bare en gratis sitteplass

• Liker 4
Skrevet

Kan du foreslå for dine venner å gå på en restaurant som er rimeligere?

Hvor ofte går du ut med venner på restaurant? Hvis det ikke er så ofte, ville jeg prøvd å kutte ned på andre utgifter for å kunne unne meg å gå ut på restaurant med venner 1-2 ganger pr mnd

• Liker 3
Skrevet

De eneste situasjonene jeg vet om hvor folk får lov til å spise medbrakt mat på restaurant, er når de har så sterke/vanskelige allergier at det ikke er trygt å spise mat de ikke har hatt 100 % kontroll på selv, og dette er avklart med restauranten på forhånd slik at man kan leve et relativt normalt sosialt liv og være med på det venner og familie gjør. 

Anonymous poster hash: 3fae4...652
  • Liker 2
Skrevet

Hvor mye koster en middag/ lunsjrett på denne restauranten?

Går dere på Peppes, får du Pizzabuffet (spis så mye pizza du vil inkl salat) for rundt 100-lappen på visse tidspunkt i løpet av uken

• Liker 1
Skrevet

NEI, NEI, NEI!

Dette gjør en bare ikke. Det er frekt og det er så og si ikke lov hos noen restauranter av opplagte grunner. En ting er at folk glor på deg men du risikerer mest sannsynlig å bli kastet ut av restauranten.

Har du ikke råd er det helt greit men da spiser du noe hjemme hos deg selv før du går ut og bestiller bare en rimelig liten rett hos restauranten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ofte ut med andre uten å spise, da tar jeg gjerne bare noe å drikke mens de andre gjør seg ferdig. Sleng deg deretter med på desserten...

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye bruker du f.eks pr mnd på:

Sminke

Telefonutgifter

Klær

Snop

?

Kan noe av dette skjæres ned?

Er det noe annet du kan spare inn på i steden for å la det gå utover det sosiale med å gå ut med venner og unne seg en middag en gang i blant?

Skrevet

Nei, spis middag før du drar og ta desserten sammen med resten av folket. Eventuelt kan du prøve å spare inn andre steder og spandere på deg selv en middag ute.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du spare intenst?

Er det noe du sparer til, eller har du hatt ekstraordinære utgifter den siste tiden eller evt gått ned i inntekt?

Kan du si noe om ditt busjett?

Jeg ville prøvd å fått til å kunne prioritere å bruke de få kronene som det koster å betale for middag når jeg er på restaurant med benner

Gjest gjestvest
Skrevet

Du kunne spist hjemme, og bedt om kun appetizer på restauranten da disse pleier å være noe billigere. Spise den sakte. Droppe middag. Si at du ikke er så sulten. 

Skrevet

Hvorfor må du spare intenst?

Er det noe du sparer til, eller har du hatt ekstraordinære utgifter den siste tiden eller evt gått ned i inntekt?

Kan du si noe om ditt busjett budsjett

Jeg ville prøvd å fått til å kunne prioritere å bruke de få kronene som det koster å betale for middag når jeg er på restaurant med benner  Venner

Det handler om prioriteringer

Skrevet

Blir rett og slett provosert. Enkelte eier jo ikke skam.

SELVFØLGELIG spiser du ikke medbrakt på restaurant.

Skrevet

Ja.

Ikke ta med matpakke. Det blir oppstyr.

Skrevet

Har du midre penger enn dine venner?

Eller er det slik at de prioriterer dette selv om de har like lite penger som deg å bruke?

Det gjør noe med dem også, dersom du ikke spiser noe mens de spiser middag, hvis de vet at grunnen er at du ikke kan, vil eller ønsker å bruke penger på middag når dere er ute sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...