Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvordan er egentlig reglene/praksisen når man reiser med klokker, smykker, vesker eller andre ting med litt verdi?

Si at jeg tar med disse tingene på ferie og på vei hjem igjen blir jeg stoppet i tollen. Må jeg da bevise at tingene ikke er kjøpt på ferien?

Finnes det noe grense på hvor mye man ha lov å reise med?

Anonymous poster hash: 4dfaa...c9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du nye ting du reisere ut med, så går du til tollerne før du reiser ut og får et papir på hva du har med deg ut av Norge.

Når du kommer hjem igjen så viser du frem papiret om du får problemer. Har gjort dette flere ganger ved reise til USA. Husker ikke hva dette heter, men det er en enkel sak åmordne før utreise på lufthavnen.

Anonymous poster hash: 1af0b...6ba

Skrevet

Har du nye ting du reisere ut med, så går du til tollerne før du reiser ut og får et papir på hva du har med deg ut av Norge.

Når du kommer hjem igjen så viser du frem papiret om du får problemer. Har gjort dette flere ganger ved reise til USA. Husker ikke hva dette heter, men det er en enkel sak åmordne før utreise på lufthavnen.

Er dette noe man MÅ eller kan gjøre? Og må det gjøres før hver reise?

Har allerede reist en del uten å gjøre noe som helst, men etter å ha sett litt på disse flyplass/toll/grensevakt programmene på tv ble jeg litt bekymret.

Skrevet

Er dette noe man MÅ eller kan gjøre? Og må det gjøres før hver reise?

Har allerede reist en del uten å gjøre noe som helst, men etter å ha sett litt på disse flyplass/toll/grensevakt programmene på tv ble jeg litt bekymret. Anonymous poster hash: 4dfaa...c9a

Noe man kan og bør gjøre dersom man reiser med nye verdifulle saker og ikke vil havne i trøbbel ved retur til Norge.

Det er begrenset hvor mye man har lov til å ta inn i Norge av verdier kjøpt i utlandet.

Tror dokumentet vi fikk på kamerautstyr har blitt brukt ved flere reiser. Husker ikke helt nå. Det gjøres hos tollerne på flyplassen før utreise, du må vise frem produktet de lager attest/dokumentasjon på at du eier før utreise.

Alternativet er jo at de kan beslaglegge produktet når du kommer hjem igjen og ikke kan dokumentere at det ikke ble kjøpt i utlandetnpå reise. Så må du fremskaffe kvitteringer og masse styr..

• Liker 1
Skrevet

Takk for info.

Rart at dette ikke er opplyst bedre.

Skrevet

Legitimasjonsbevis :) www.toll.no :)

Anonymous poster hash: 47279...05d

Skrevet

Ja hvordan er egentlig reglene/praksisen når man reiser med klokker, smykker, vesker eller andre ting med litt verdi?

Si at jeg tar med disse tingene på ferie og på vei hjem igjen blir jeg stoppet i tollen. Må jeg da bevise at tingene ikke er kjøpt på ferien?

Finnes det noe grense på hvor mye man ha lov å reise med?

Evt kan du ha med kvitteringer (evt digitalt) å vise frem

Anonymous poster hash: 159a5...1ce

Skrevet

Evt kan du ha med kvitteringer (evt digitalt) å vise frem Anonymous poster hash: 159a5...1ce

Det undersøkte vi og det ble ikke godtatt for noen år siden.

Skrevet

Det undersøkte vi og det ble ikke godtatt for noen år siden.

Jeg leste nylig om at det var greit

Anonymous poster hash: 159a5...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...