Susa Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Vi skal til Alcudia på Mallorca ei uke i september. Babyen vil da være 7 mnd. Men vi er ikke reisevante, så jeg har en del spm... 1. Det skal være en vannkoker i leiligheten, kan vi bruke den, eller bør vi ha med reisevannkoker? 2. Hvilket vann skal vi kjøpe? Har hørt det er en del vann der nede med mye sodium. 3. Vi tenkte å leie prampack på gardermoen, er det vanskelig å pakke inn vogna? Har emmaljunga duo edge. 4. Hvor lang tid trenger vi på flyplassen? Flyet går 07.15. Høre det var greit å parkere på Dalen parkering, hvor det går busser kontinuerlig. Går detgreit å parkere rundt 5, eller trenger vi bedre tid? Føler meg som en bonde i byen her...var ute og fløy for et par år siden, men da fra lille Rygge. Noen flere reisetips? Ting å se nede der?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Vi skal til Alcudia på Mallorca ei uke i september. Babyen vil da være 7 mnd. Men vi er ikke reisevante, så jeg har en del spm... 1. Det skal være en vannkoker i leiligheten, kan vi bruke den, eller bør vi ha med reisevannkoker? 2. Hvilket vann skal vi kjøpe? Har hørt det er en del vann der nede med mye sodium. 3. Vi tenkte å leie prampack på gardermoen, er det vanskelig å pakke inn vogna? Har emmaljunga duo edge. 4. Hvor lang tid trenger vi på flyplassen? Flyet går 07.15. Høre det var greit å parkere på Dalen parkering, hvor det går busser kontinuerlig. Går detgreit å parkere rundt 5, eller trenger vi bedre tid? Føler meg som en bonde i byen her...var ute og fløy for et par år siden, men da fra lille Rygge. Noen flere reisetips? Ting å se nede der? Jeg hadde ikke orket å ta med vannkoker når der allerede er en. Man må faktisk stole på at slike ting funker og er rent og pent (ja jeg vet, isbitmaskiner i fellesganger på hotell har vært brukt til pisoar. Jeg bruker isbiter likevel) Vann på flaske, finnes flere navn og merker. Så lenge det ikke er "sparkling water", så er det bare å drikke og bruke til barnemat. Er du vant med å bruke prampack? Første gang jeg pakket inn vogn i den, brukte jeg vel en halv times tid. Nå går det på to minutter. Så mitt råd er å ha øvd på forhånd, og evt. tenkt over hva som kan pakkes sammen med prampacken. Ser de reklamerer at de bruker 4,5 minutter til flyplassen fra parkeringen. Må du vente litt på flere reisende, går det fort 15 minutter. Med små unger hadde jeg beregnet et lite kvarter ekstra. Anonymous poster hash: 39011...91b
Susa Skrevet 16. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2015 Har aldri brukt en prampack før! Hvordan er det med amming på Mallorca?
Sommernatt Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Amming på Mallorca funker på samme måte som i Norge 😉 Du kan amme litt oftere så babyen får i seg væske. Anbefaler å gå på Stokke sine hjemmesider og lagre bruksanvisningen til Prampacken eller skrive den ut. Synes ikke det er vanskelig å pakke, men nå har jeg gjort det sikkert 50 ganger, da.
Gjest ulvepopcorn Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Ikke helt det du lurte på, men Alcudia tror jeg er veldig babyvennlig Hvor skal dere bo? Flere hoteller har jo innsjekk på hotellet, slik at dere kan sjekke inn bagasje der, bli kjørt til flyplassen og så slippe stresset i innsjekken der.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 Vi drar også til Mallorca med to små (1 og 3 år) snart, nærmere bestemt om 4 uker. Vårt fly går også 7.15, og vi har derfor booket en natt på Radisson-hotellet på Gardermoen natten før vi skal dra (vi bor i Oslo, men Gardermoen er jammen ganske langt unna når man skal av gårde så tidlig...) Dette gjorde vi også forrige gang vi skulle ha et fly så tidlig, da eldstemann var baby. Jeg syntes det var veldig godt å få litt bedre tid og litt mindre stress på avreisemorgenen, for ikke å snakke om at den ekstra timen eller to med søvn er av stor betydning for barna (=litt mindre sutrete og grinete barn på flyet!) Ellers har jeg vært to ganger før på Mallorca med småbarn, og sier som de andre her at jeg nok ikke hadde giddet å ta med vannkoker. Vi har også gitt vanlig flaskevann kjøpt i matbutikken der til babyen, kan ikke tenke meg at det skal være problematisk!?Anonymous poster hash: 89e3d...380
Susa Skrevet 16. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2015 Vi drar også til Mallorca med to små (1 og 3 år) snart, nærmere bestemt om 4 uker. Vårt fly går også 7.15, og vi har derfor booket en natt på Radisson-hotellet på Gardermoen natten før vi skal dra (vi bor i Oslo, men Gardermoen er jammen ganske langt unna når man skal av gårde så tidlig...) Dette gjorde vi også forrige gang vi skulle ha et fly så tidlig, da eldstemann var baby. Jeg syntes det var veldig godt å få litt bedre tid og litt mindre stress på avreisemorgenen, for ikke å snakke om at den ekstra timen eller to med søvn er av stor betydning for barna (=litt mindre sutrete og grinete barn på flyet!) Ellers har jeg vært to ganger før på Mallorca med småbarn, og sier som de andre her at jeg nok ikke hadde giddet å ta med vannkoker. Vi har også gitt vanlig flaskevann kjøpt i matbutikken der til babyen, kan ikke tenke meg at det skal være problematisk!?Anonymous poster hash: 89e3d...380 Lurte litt på å booke hotell vi også, har 2 timer kjøring til Gardermoen...burde man være på flyplassen kl 5? Ser jo for meg at vi kommer til å ståke litt med prampacken...ikke er vi reisevante heller...
mettemor83 Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 Den 16.8.2015 at 15.14, Susa skrev: Vi skal til Alcudia på Mallorca ei uke i september. Babyen vil da være 7 mnd. Men vi er ikke reisevante, så jeg har en del spm... 1. Det skal være en vannkoker i leiligheten, kan vi bruke den, eller bør vi ha med reisevannkoker? 2. Hvilket vann skal vi kjøpe? Har hørt det er en del vann der nede med mye sodium. 3. Vi tenkte å leie prampack på gardermoen, er det vanskelig å pakke inn vogna? Har emmaljunga duo edge. 4. Hvor lang tid trenger vi på flyplassen? Flyet går 07.15. Høre det var greit å parkere på Dalen parkering, hvor det går busser kontinuerlig. Går detgreit å parkere rundt 5, eller trenger vi bedre tid? Føler meg som en bonde i byen her...var ute og fløy for et par år siden, men da fra lille Rygge. Noen flere reisetips? Ting å se nede der? Hei, Vi har benyttet oss av dalen tidligere, og har kun positive erfaringer. Tror bussene går kontinuerlig, så bør ikke være noe problem.
Susa Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 10. mars 2016 4 timer siden, mettemor83 skrev: Hei, Vi har benyttet oss av dalen tidligere, og har kun positive erfaringer. Tror bussene går kontinuerlig, så bør ikke være noe problem. Nå er det 7 mnd siden vi var på tur da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå