Gå til innhold

Å ha vært "på baksiden av månen"

Anbefalte innlegg

Ble så glad da jeg så at danskene faktisk har et uttrykk for akkurat det jeg har opplevd, og som er noe svært mange opplever i løpet av livet! Å ha vært "bagved månen" betyr å ha vært utsatt for noe som har satt kroppen i maksimal kriseberedskap mens man selv har vært bevisst og ved sine fulle fem.

For ett år siden var jeg utsatt for en bilulykke som innebar at bilen jeg kjørte "skrudde", d.v.s. gikk rundt i lengderetningen, bortover asfalten i flere hundre meter. Selv om stålbjelker knakk, airbager eksploderte og glasset haglet, var jeg fullt bevisst hele tiden og kunne krype uskadet ut. Ringte selv politi og viltnemnd og opptrådte svært så rasjonellt... Har heller ikke blitt redd for å kjøre bil etterpå, MEN

Jeg opplever at disse sekundene forandret livet mitt! Jeg så livet passere og skulle jeg fortelle om alt jeg så og opplevde ville det ta flere timer! Har fått en helt annen innstilling til hva som er viktig her i livet samtidig som jeg har blitt mer kompromissløs. Penger, karriere og status er f.eks. overhodet ikke viktig lenger. Selvfølgelig var det ikke altoverskyggende tidligere heller, men nå betyr det faktisk ingenting. Ulf Lundells "Öppna landskap" tiltaler meg faktisk...

Ser nå at jeg nok aldri kommer til å greie å sette ord på det som skjedde, bare det er en merkelig følelse for en som normalt er svært så verbal både i skrift og tale...

Det er ikke synd på meg, jeg har bare sett månen fra baksiden uten å ha ord som kan beskrive hva jeg så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm ja skjønner hva du mener.

selv om det var forjævlig da det pågikk, er man likevel i ettertid glad man fikk justert perspektivet en smule.

ikke helt forandret opplevelsen min av 'öppna landskap', da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ivanka, men jeg så først nå at noen faktisk hadde lagt inn en komentar...

Nå var det vel mest Ulf Lundells tekst jeg tenkte på da :wink: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...