Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den som frykter enhver muslim er den som i realiteten bør fryktes. For å spre frykt unødig er det som gjør situasjoner betent: Splitter samfunnet. 

For den som mener å se mye, er i realiteten: Blind.

Kjenner du noen som frykter enhver muslim?

Skrevet

Jeg så noe av den på jobben, men husker ikke alle detaljer.

Det spiller likevel ingen rolle for den diskusjonen vi har nå, enten ropte og skrek 23-åringen under pågripelsen eller han gjorde det ikke, enten var denne pågripelsen voldsom eller den var det ikke og enten var det åpenlyst, sånn som du mener, at eritreeren var livredd eller det var ikke åpenlyst, og han kunne derfor like gjerne ha vært rabiat.

Min påstand, som du skal være velkommen til å tilbakevise, er at på diskusjonsfora var det alminnelig enighet om at denne mannen hadde ropt og bæret seg noe voldsomt under pågripelsen, noen (ikke jeg!) var overbevist om at det ble skreket til allah.

Poenget for denne diskusjonen, i denne tråden, er jo at dersom noen roper ut alahu akbar så mener du åpenbart at dette ikke bør føre til diskusjoner om islamisme.

Mannen ropte kanskje ikke på allah, men da er denne episoden jo ikke med i denne diskusjonen.

Jo, det spiller all verdens rolle. Du har ikke sett videoen, så du baserer deg utelukkende på hva andre har å si. Mannen ble pågrepet uten dramatikk, og det går tydelig fram av videoen, selv om mye annet er uklart (ikke minst lyden).

Du svarte for øvrig ikke på:

Ser du forskjell på en livredd mann (som, dersom han ikke har gjort noe kanskje ikke trenger å være så livredd) og en livredd jihadist som er lei seg og irritert over å være pågrepet?

Ja. Jihadisten ville ikke latt seg pågripe på den måten. Han ville heller gått i døden enn å ligge å jamre seg og vente på politiet på en benk utenfor IKEA i Västerås. Flash Player kan du forresten laste ned gratis.

Skrevet

Jo, det spiller all verdens rolle. Du har ikke sett videoen, så du baserer deg utelukkende på hva andre har å si. Mannen ble pågrepet uten dramatikk, og det går tydelig fram av videoen, selv om mye annet er uklart (ikke minst lyden).

Ja. Jihadisten ville ikke latt seg pågripe på den måten. Han ville heller gått i døden enn å ligge å jamre seg og vente på politiet på en benk utenfor IKEA i Västerås. Flash Player kan du forresten laste ned gratis.

Men, jeg hørte det lydopptaget, og der ble det ropt og skreket ganske heftig.

Ikke alle jihadister går i døden under pågripelse, du vet ikke hva en given jihadist vil eller ikke vil i en given situasjon.

Flash har jeg slettet med vilje, fikk noe virus og greier som mitt virus-program mente var kommet via flash,og dessuten er mer og mer innhold på nettet ikke avhengig av hverken java eller flash.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...