AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Del Skrevet 16. august 2015 Noen som har bad uten fliser/laminat på veggene? Evt bare i dusjsonen? Hva har du, og er du fornøyd? Jeg skal pusse opp badet, men etter å ha kikket mye på bad overalt så er jeg egentlig ganske lei av bad som er dekket av fliser. Jeg vurderer fliser på gulvet, men å ha glatte vegger (-som jeg kan male når jeg blir lei). Badet er i tillegg lite, og jeg innbiller meg at fliser vil gjøre at det ser mindre ut. (Jeg skal bo her i mange år, så å legge fliser pga fremtidig salg er uaktuelt) Hva har du på veggen? Anonymous poster hash: 8ad6e...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenem88 Skrevet 16. august 2015 #2 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) På badet vi pusset opp i huset vi kjøpte ifjor ble det sånne baderomsplater som ser ut som fliser, men er enig med deg. Er ganske lei av det. "alle" har det jo.. Så i år, når vi endelig fikk kjøpt huset vi vil bli gamle i, og nå holder på å pusse opp alle rom, blir badet uten fliser. Eller, det blir jo fliser på gulv, og i dusjen, men ellers blir det helt vanlige panelplater og sponplater som begge blir malt. Vi har ikke kommet så veldig langt på badet enda (det var siste rommet i prosessen) så til nå er bare panel rundt dokassen og en liten halvvegg kommet opp. Men er kjempefornøyd med valget sålangt! Jeg deler bilder fra oppussingen på bloggen min om det er av interesse Si/vis gjerne hvordan du tenker å ha det? Endret 16. august 2015 av Lenem88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #3 Del Skrevet 16. august 2015 Det er noe som heter våtromsnormen på bad., Er dette et bad i en enebolig gjør du som du vil, vil jeg tro. Er d2t et bad i en flermannsbolig/borettslag så må gjerne våtromsnormen følges av alle for å forhindre vannskader, mugg og inneklimaproblemer. Har ikke lest våtromsnormen inngående, men vet at ved opp pussing av bad der fagfolk blir brukt så er de pliktig til å flølge våtromsnormen. Dagens maling sies å ikke være god nok til å kunne brukes i dusjsoner. Så undersøk våtromsnormens innhold. Forhør deg videre med håndtverkere du tenker å bruke om de er villig til å pusse opp bad og bruke andre løsninger enn flis / laminat. Anonymous poster hash: 760a3...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #4 Del Skrevet 16. august 2015 Det er noe som heter våtromsnormen på bad., Er dette et bad i en enebolig gjør du som du vil, vil jeg tro. Er d2t et bad i en flermannsbolig/borettslag så må gjerne våtromsnormen følges av alle for å forhindre vannskader, mugg og inneklimaproblemer. Har ikke lest våtromsnormen inngående, men vet at ved opp pussing av bad der fagfolk blir brukt så er de pliktig til å flølge våtromsnormen. Dagens maling sies å ikke være god nok til å kunne brukes i dusjsoner. Så undersøk våtromsnormens innhold. Forhør deg videre med håndtverkere du tenker å bruke om de er villig til å pusse opp bad og bruke andre løsninger enn flis / laminat. Anonymous poster hash: 760a3...7cd Det er fagfolk som skal bygge badet, og alle krav skal selvfølgelig følges. Hvis det ikke blir fliser i dusjen, så blir det dusjkabinett i stedet. Til deg som svarte først: Legg gjerne ut blogg-adrs din Takk for svar til begge TsAnonymous poster hash: 8ad6e...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #5 Del Skrevet 16. august 2015 Et alternativ er jo våtromstapet. Det er en god del av disse tapetene som er veldig finr (min mening). Uansett: vann er vann, og dusjkabinett med bakvegg er en enkel metode for å forhindre fremtidige fuktskader i vegg og gulv, uansett om dagens våtromsnorm brukes, og uansett hvordan man vender på seg så er det ikke flisene som er det svake punkt, men derimot fugene, limet og fuktsperren. Anonymous poster hash: 8b828...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satellites Skrevet 16. august 2015 #6 Del Skrevet 16. august 2015 Vi har plater uten flisemønster og er veldig godt fornøyd med det :-) de kommer i alle mulige farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #7 Del Skrevet 16. august 2015 Jeg ville aldri satt inn dusjkabinett hvis jeg skulle pusset opp. Det samler seg masse støv og skit bak og er jo helt håpløst å flytte på for å vaske! Går an å bruke gulvbelegg i stedet for fliser. Det kan man også ha i dusjen. Det er mer vanntett enn fliser.Anonymous poster hash: d4a32...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Del Skrevet 17. august 2015 Finnes våtromsplater som skal kunne males med våtromsmaling. Sjekk ut Litex eller noe slikt. Anonymous poster hash: 0ad4c...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #9 Del Skrevet 17. august 2015 Våtromsplater er laget for fliskledning. Med en spesiell tokomponent-sparkel kan du likevel male dem. Platene kan festes mot betong ved å lime med flislim, eller de kan skrus på stenderverk. Da bruker du standard treskruer, med spesielle skiver som ikke bygger høyere enn plateoverflatene. http://www.klikk.no/bolig/oppussing/article423203.ece Anonymous poster hash: 0ad4c...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå