Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har alltid brukt windows pc, men har nå fått min første mac.

Imidlertid synes jeg det er tungvint at man ikke bare kan dobbeltklikke på mapper og bilder for å få de til å åpne seg!?

Det ser ut som man faktisk må høyreklikke hver eneste gang, og trykke "open"? Dette tar jo mye lengre tid!

Er det noen måte å gjøre om dette på?

En annen ting som irriterer meg, er at datamussen roller i motsatt retning av hva som er logisk for meg, f.eks hvis jeg ruller nedover går skjermbildet oppover og motsatt! Er dette også noe man bare må venne seg til?

Setter pris på alle svar og eventuelle tips :)

Anonymous poster hash: 03273...288
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med å kjøpe tidenes mest ubrukelige og dyre plastdritt. Lykke til

Anonymous poster hash: a7515...c6a
  • Liker 2
Gjest Valmuen
Skrevet

Tror du kan endre alt det der på innstillinger. Jeg kan hvertfall både dobbeltklikke på mapper og datamusen ruller "riktig" vei ;)

Du finner innstillingene på systemvalg :)

Skrevet

du skal kunne dobbelttrykke, kanskje følsomheten kan justeres på systemvalg->mus eller systemvalg->styreflate/trackpad om du bare bruker det. Systemvalg finner du selvsagt på eplet øverst til venstre. 

Anonymous poster hash: 76454...aab
Skrevet

Går det bra med deg?

• Liker 1
Skrevet

Du kan endre dette på systemvalg > styreflate også klikker du på de funksjonene du vil ha.

Skrevet

Du skal kunne dobbeltklikke ja. Jeg kan i allefall det på alle mine og jeg har 3 stk :P

Skrevet

Du kan endre dette på systemvalg > styreflate også klikker du på de funksjonene du vil ha.

Ok, Takk for svar alle sammen :) Prøver å finne styreflate nå, men hva heter dette på engelsk? Har språket på engelsk :P 

Skrevet

Ok, Takk for svar alle sammen :) Prøver å finne styreflate nå, men hva heter dette på engelsk? Har språket på engelsk :P

Som jeg skrev i et tidligere svar; trackpad. Det er også avbildet et bilde av styreflaten. 

Anonymous poster hash: 76454...aab

Skrevet

Det med at man "ruller" motsatt vei var også noe jeg merket med en gang, men heldigvis venner man seg til det på null komma svisj:P 

Skrevet

Ja, nå fant jeg ut av det :D Takk for svar!

Skrevet

Gratulerer med dagens dummeste bidrag i tråden.

Anonymous poster hash: 0ff4b...fe6

Skrevet

Det med at man "ruller" motsatt vei var også noe jeg merket med en gang, men heldigvis venner man seg til det på null komma svisj:P

Det er også valgfritt hvilen vei den skal "rulle" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...