Gå til innhold

Hund som røyter unormalt mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tibetansk spaniel som den siste tiden har røytet unormalt mye. Vet at det er "årstiden" for røyting, men dette er ekstremt og det gir seg ikke. Må støvsuge hver eneste dag og opptil to ganger daglig.

Han får tørrfor fra Royal Canin, men har ikke hatt så mye matlyst i det siste så jeg har gitt han våtfor fra matbutikken. Han har spist dette, men spiser ikke så mye tørrfor.

Har furminator børste som jeg bruker på han og kan samle to fulle poser nesten hver dag. Kjøpte også en slags olje som jeg sprayer i maten hans fra veterinæren.

Noen som har noen tips? Skal til veterinæren i starten av september for kloklipp og vaksine, så kan høre der også, men blir snart gal av all røytingen så tenkte å høre her også.

Anonymous poster hash: 6630c...af9

Videoannonse
Annonse
Gjest Miss.Silver
Skrevet

Royal Canin er ikke et bra fór, ikke for min hund i allefall. Men vet mange bruker det og er storfornøyde. Jeg ville anbefalt deg å bytte fór, det funket for oss. Jeg bruker nå specific og orijen, og har aldri opplevd unormalt mye røyting etter det.

Skrevet

På tide å ta en tur til dyrlegen nå, og ikke vente til oktober. Det kan være så enkelt som vitaminmangel.

Du kan også prøve å bytte fòr, og slutt å gi våtfòr fra butikken, det er bare tomme kalorier

Anonymous poster hash: c3060...635
Skrevet

Våtfôr fra butikken kan være en mulig forklaring. Det er lite næring i den maten, og dårlig næring kan gi økt røyting. 

• Liker 3
Skrevet

gi hunden ordentlig mat. Vom og hundemat f.eks.

Mange dyr reagerer med å miste pels, eller få pelsproblemer pga dårlig for.

Du må nesten prøve deg frem, eukanuba / royal canin er drittfor.. på samme måte som labb..

Skrevet

Labb er ikke drittfor, men norskt og kortreist. Ikke rakk ned på for hversåsnill. Det er nemlig slik at ingen hunder er like. Noen besjær feks ut mesteparten av foret(og det kan være det "beste" og det dyreste) - det er et tegn på at systemet ikke greier å fordøye det skikkelig. Og da må de prøve et annet for. Man merker også "feil for" på røyting og at pelsen blir glansløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...