Gå til innhold

Hvordan dekke til ugress i terassekassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske stor terassekasse og det kommer lett ugress i den. Jeg orker ikke bruke mye tid på å luke ugress og skifte jord. Nå vil jeg ha det enkelt å lettstelt. Jeg tenkte på å legge dekorsteiner der, men det er ganske dyrt, heller er vel også dyrt. Nå har jeg lagt fliser som er til overs fra badet mitt der som en midlertidig løsning. Noen som har tips? Hva med treheller?

Anonymous poster hash: 7730c...798

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan du ikke heller plante noe tett som klarer seg selv? :)

Endret av Rumle
Skrevet

Min anbefaling er å bruke en time eller to på å renske skikkelig opp for så å plante noe som dekker godt nok til at ugress ikke blir et problem. Om du gjør dette riktig skal du ikke trenge å bruke særlig mye mer enn 5 minutter i uken på vedlikehold.

Ellers er jo duk og bark et alternativ, men det kan være ganske knotete å få lagt duk om du allerede har planter der.

Treheller og baderomsfliser liggende i et plantefelt klarer jeg ikke helt å se for meg kan være verken fint, eller en særlig god måte å forhindre ugress på.

Skrevet

Du blir aldr kvitt ugress ved å dekke det til, det vil bli en evig kamp om tildekking, luker du blir du derimot kvitt elendigheten.

Anonymous poster hash: 4fe78...871

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...