Gå til innhold

Var jeg slem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sitter her med en litt vond følelse, og lurer litt på hva dere andre ville gjort.

MIn datter på 5 år, og jeg ble innvitert hjem til en venninde av henne i dag. Dette ble avtalt for 1,5 uke siden, og vi har gledet oss både store og små.

Jeg har til og med bakt kake jeg skulle ta med...

Så i går kveld, fikk jeg melding om at de heller ville dra på stranda i dag, og at vi kunne få sitte på med dem.

Det hadde jo vært supert, men datteren min er litt småforkjøla, tett i nesa, og hoster. Det hadde jo ikke gjort noe, hvis det ikke var for at vi skal reise til syden på fredag....

Jeg er livredd for at hun skal bli verre av å bade og bli kald, så jeg takket pent nei. Men det betyr jo også at dagsens playdate blir avlyst...

Datteren min er jo selvsakt lei seg, og mannen min mener jeg er slem...

Så er jeg slem, eller var det en fornuftig avgjørelse?

Hva ville du gjort??

Anonymous poster hash: cbef5...739
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville selvsagt blitt med på stranda, og tatt med kaken. Syns ikke småforkjøla er noen grunn til å holde et barn inne i dag, regner med det er varmt hos dere siden strandtur er aktuelt. Hvis playdaten var blitt av, ville de sikkert badet i spredern, plaskebasseng eller løpt halvnakne rundt og spist is uansett, slik temperaturen er her på østlandet i dag i hvertfall.

Så jeg syns ikke det var fornuftig.

Anonymous poster hash: db6da...6a7

• Liker 5
Skrevet

Hadde blitt med på stranda. Sykere kan man bli uansett.

• Liker 2
Skrevet

Men selvfølgelig, er hun SYK, er det jo fornuftig, men da burde hun ikke dratt på besøk uansett. Så det spørs hvir syk hun er?

Anonymous poster hash: db6da...6a7

• Liker 3
Skrevet

Om det er slemt eller snilt blir feil fokus. Greia er vel heller at du tok et valg som ikke var helt gjennomtenkt/ optimalt. Har ikke noe med å være slem å gjøre

Anonymous poster hash: ba9aa...dbf
  • Liker 2
Skrevet

Slem er du ikke,men jeg synes godt dere kunne dratt på stranda sjøl om hun snufser og er litt forkjølt.

• Liker 1
Skrevet

Reis på stranda.... Sånn sett er det lenge til fredag.... Vi reiste til Hellas en gang med sylte forkjøla unge på grensa til feber - to dager i saltvannet der, og hun var frisk som en fisk.... Full rensing ;)

Enten er hun for syk til å gå på besøk, eller så er hun frisk nok til å gå på stranda.... Du kan jo passe på at hun tar badepauser.... Som regel blir det jo mye vassing og lek når man er på stranda sånn....

Skrevet

Ok, tusen takk for svar.

Hun er ikke direkte syk, bare litt snuffsete og hoster. Hadde det ikke vært for sydenturen, hadde jeg ikke hatt betenkeligheter i det hele tatt!

Men heldigvis ser ikke været ut til å bli så bra som forventet, så mulig de andre også avlyser strandturen og det bli leking i stedet:)

Anonymous poster hash: cbef5...739
Skrevet

Jeg ville gjort som du. =) Er kaldt i vannet.... Evt blitt med om det var varmt ute, men ikke latt henne bade.

(forklart henne først selvsagt at vi kan bli med på stranden om hun holdt seg på land)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...