Gå til innhold

Par-tur ble til trio-tur...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden vant samboeren min en weekend-tur for 4 personer. Vi tenkte i utgangspunktet å dra alene, men snakket tilfeldigvis med et vennepar like etter vi vant og bestemte oss for å invitere de med. Det ville de gjerne! Vi har gledet oss masse. Men nå viser det seg at dama i det andre paret ikke kan være med likevel... (Mannen i forholdet er kompisen til min samboer, jeg kjente ingen av dem fra før)

Så nå blir det de to kompisene og meg som reiser på tur.... Føler meg litt skuffet, og er redd jeg kommer til å føle meg litt utafor, da jeg har lite til felles med den "duoen" der (stor aldersforskjell)

Kompisen har spurt samboeren min vi ønsker han med likevel, og kjæresten min har svart "ja" med den største selvfølge. Jeg føler litt på det at samboeren min trives bedre i selskap med flere enn bare meg. Sårt.

Anonymous poster hash: 40bb8...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du skal synes dette er sårt, de skulle jo i utgangspunktet være med begge to!

Men det blir selvfølgelig en annen dynamikk i reisegruppen deres nå når det forsvinner ei. Jeg ville ha snakket med partneren min om forventningene til turen og hva du og han ser for dere for denne turen slik at dette er avklart på forhånd. Da kan du også gi utrykk for at du er redd du vil føle deg tilsidesatt.

Anonymous poster hash: 6e03e...e12

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen har spurt samboeren min vi ønsker han med likevel, og kjæresten min har svart "ja" med den største selvfølge. Jeg føler litt på det at samboeren min trives bedre i selskap med flere enn bare meg. Sårt.

Hvorfor?

Veldig ofte når jeg leser slike tråder virker det som om det er flere underliggende ting. Det er ikke normalt å konkludere at han ikke vil ha alenetid med deg utifra ett enkelt scenario som dette - der det er naturlig for ham å si ja (noe annet er frekt). 

Virker han generelt som om han ikke er så begeistret for å reise bare dere to?

Anonymous poster hash: f27ff...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å foreslå at du kan ta med ei venninne?

Anonymous poster hash: bb2a9...94d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en venninne -eller en til kamerat. På den måten får du og kjæresten din litt alenetid. Med bare dere og en kamerat vil det lett gi følelsen av at dere må "ta vare på han" . Syns forøvrig ikke dette gir grunn til å bli sårt, selv om kjæresten din burde hørt med deg først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt tid og energi på å finne ut hvordan jeg kunne gjort det beste ut av det :)

Å ta med en av dine venner som noen nevnte, er et godt forslag. Om ikke det går, så prøv å legge noen planer sånn at du får noe du ønsker deg ut av denne turen. Trenger ikke være mye, men at kanskje dere avtaler noen få ting dere skal gjøre bare dere to.

Og ellers så er det jo ens uper anledning til å bli kjent med en venn av samboeren din, er ikke det fint da? 

Anonymous poster hash: 6dcf2...2de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, det er nok flere grunner til at det føles sårt. Det er nesten alltid slik at hver gang vi to har tid til hverandre (vi har tre barn, ingen sammen) så foreslår han ofte å invitere med flere. Om det er kino, sydenturer eller bare kvelder vi begge har fri, uten barn og kan nyte en bedre middag hjemme. Jeg prøver å si at det får meg til å føle meg utilstrekkelig for ham, men han forstår det ikke. Forsvarer seg med at vi til syvende og sist ender opp bare oss to ofte, men det er fordi de han inviterer med ikke har mulighet. Intensjonen hans er uansett å ha med seg flere, selv om det ikke alltid går som han ønsker. Dette bruker han som sagt som argument.

Ja, det er sikkert dumt av meg å overreagere slik, men det er nesten aldri slik at han har intensjoner om at vi to skal finne på noe alene. Ja, vi bor sammen men har veldig liten tid sammen. Vi jobber fullt begge to, og han har mange hobbyer som krever mye tid og energi.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet har jo han kompisen faktisk blitt invitert med og kona hans kunne ikke bli med. Da var du vel klar over på forhånd at det ikke skulle være en kjærestetur. Dra på tur det blir sikkert kjempekjekt!!

Men når det gjelder sånn ellers at han ikke vil finne på noe med deg alene er det jo litt rart da syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke vaere aapen for aa ha med vennen hans? Jeg syns det er veldg hyggelig aa vaere alene med kjaeeresten min, men jeg liker og naar det er flere som er med - spesielt naar man reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morello

Snakk med typen om det ^^ 

Alternativene er jo a) ikke ta med kompisen, b) ta med en til venn, eller c) bli hjemme. Vil tro den siste ikke frister så veldig så da får du nesten bare finne ut hva du vil. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen måneder siden vant samboeren min en weekend-tur for 4 personer. Vi tenkte i utgangspunktet å dra alene, men snakket tilfeldigvis med et vennepar like etter vi vant og bestemte oss for å invitere de med. Det ville de gjerne! Vi har gledet oss masse. Men nå viser det seg at dama i det andre paret ikke kan være med likevel... (Mannen i forholdet er kompisen til min samboer, jeg kjente ingen av dem fra før)

Så nå blir det de to kompisene og meg som reiser på tur.... Føler meg litt skuffet, og er redd jeg kommer til å føle meg litt utafor, da jeg har lite til felles med den "duoen" der (stor aldersforskjell)

Hvorfor synes du det er sårt når du var med på bestemmelsen om å invitere det andre paret med? Skjønner ikke helt det, du kunne jo bare ha sagt nei..og du ser vel at å si til kompisen han ikke kan bli med er vanskelig?

Anonymous poster hash: 8c129...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, avgjørelsen har blitt tatt (av min samboer) vi skal på tur-vi tre. Det er ikke aktuelt å ha med ei venninne. Da må hun dele rom med denne kompisen og det tror jeg ikke er så veldig aktuelt.

Jeg trengte rett og slett en utblåsning her, for å ikke blåse alt utover samboern😝 Det hjalp! Vi skal nok ha en kjekk tur uansett!

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du det er sårt når du var med på bestemmelsen om å invitere det andre paret med? Skjønner ikke helt det, du kunne jo bare ha sagt nei..og du ser vel at å si til kompisen han ikke kan bli med er vanskelig?

Anonymous poster hash: 8c129...256

Fordi jeg var i mot det i utgangspunktet. Ville ha alenetid med kjæresten, men vet jo hvor gira han er på å ha med andre og ville unngå en krangel. Desuten så ble jeg veldig godt kjent med dette paret den dagen vi tok avgjørelsen og gleder meg veldig til å dra på tur samme med dem som par.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som det var en felles avgjørelse for dere å invitere paret med? Da ville det jo uansett ikke blitt en alenereise. Jeg ville virkelig ikke hatt samvittighet til å IKKE invitere noen med hvis jeg vant en reise for fire personer. Man kunne jo invitert to stk og sagt fra at det er kjærestetur for dere, og det andre paret kan kose seg på egenhånd som dere gjør. Tror ikke mange hadde sagt nei til det, man må jo ikke henge oppå hverandre hele tiden.

Og så en ting jeg syns du skal tenke på. Du skriver dere har gledet dere masse. Tror du ikke denne vennen også har gledet seg? Det er sikkert trist for han at dama hans ikke kunne bli med, men vil tro det hadde vært mye leiere å å få høre at han ikke er velkommen uten dama. Han var høflig nok til å spørre om han fortsatt får bli med, selv om det egentlig er en selvfølge når han alt er invitert. Da har han sikkert vett til å ikke henge på dere som en klegg hele turen også. 

Anonymous poster hash: 5b90e...230

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skulle jo opprinnelig dra alle fire og da hadde dere neppe hatt mye alenetid da heller. Mannen din og kompisen ville sikker funnet på ting bare dem og regnet med at du og dama skulle finne på "dameting" alene. I et sånt tilfelle ville jeg vært mer bekymret for å kjede meg eller føle meg som femte hjul på vogna, enn at det ville blitt lite kjærestetid. Likevel ville jeg unnet kompisen å bli med selv om dama ikke kunne være med, og så hadde jeg heller prøvd å kose meg så mye som mulig på turen. For alt du vet kan det bli en morsom tur men da må du bare legge fra deg håpet om romantikk og kjærestetid.

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, avgjørelsen har blitt tatt (av min samboer) vi skal på tur-vi tre. Det er ikke aktuelt å ha med ei venninne. Da må hun dele rom med denne kompisen og det tror jeg ikke er så veldig aktuelt.

Jeg trengte rett og slett en utblåsning her, for å ikke blåse alt utover samboern😝 Det hjalp! Vi skal nok ha en kjekk tur uansett!

Ts

Skjønner deg godt!

Hadde det vært meg, hadde jeg heller ikke sagt ja til å reise med et par jeg ikke kjente fra før. Hvorfor ikke heller reise med felles venner liksom?

Anonymous poster hash: 09caa...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres sutrete og egoistisk ut. Hva så om han kompisen hans er med? Det er ikke som at han skal være oppå dere hele tiden fordet. Jeg syns det er viktig å kunne nyte kjærestetid i fellesskap med andre og ikke bare se på alenetid som kvalitetstid. Alenetid får dere nok av på gamlehjemmet! Nyt vennetid nå!

Anonymous poster hash: 4f879...30a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...