Gå til innhold

Matlagingskurs

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har tips til steder som arrangerer matlagingskurs i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige uke var jeg på et matkurs (som jeg fikk i 30-årsgave av mannen min), og det vil jeg anbefalt på det varmeste. Jeg gikk på fisk- og skalldyrkurs her: www.matkurs.no.

Vi begynte først med litt teori, om ulike tilbredningsmåter for fisk og skalldyr, om temperaturer, kjemiske prosesser, passende smaker osv. Så gikk vi inn på kjøkkenet og fikk opplæring i å filetere ulike fisketyper, åpne ulike skjell osv. Deretter satte vi igang med hver vår fiske- eller skalldyrrett, spiste innimellom på et pent pyntet bord, og etter hver rett gikk vi inn på kjøkkenet og gjorde siste finish på hver vår rett og fikk mange gode tips til å legge opp på fat. Det var nydelig vin til, fin musikk og god stemning. Vi var bare fem deltakere og to kokker (han ene: tidl. hovmester på slottet og han andre tidl. kjøkkensjef på bl.a. Oslo Plaza). Vi holdt på i 5 1/2 time, og fikk masse ut av det. Nydelig mat, hyggelige og flinke kokkeinstruktører og fine omgivelser. Anbefales på det varmeste!!!

De har mange ulike kurs der, bl.a. i tapas, vilt osv. Det koster 1200 kr, men er vedt hver krone! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...