AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Har en kolllega som slår meg hele tiden hvis hun mener jeg er frekk, ufin eller for utålmodig. Hun bruker som regel slå meg i overarmen elllr bakhodet med flat hånd. Det har imidlertid skjedd flere ganger at hun har: Slått meg i brystet (rundt kragebeina). Slått meg i skulderen med knyttnev. De gangene hun har gjort det har jeg endt op med blåmerker. Hun har også ved et par anledninger slått meg i magen / ribbeia. Hun slår alltid når ingen andre ser det så det er neppe i affekt. Jeg har ingen bevis på at hun slår meg, så kan ikke gå til sjefen. Jeg begynner nesten å lure på om det er min feil. Kan jo gi dere et eksempel på hva som får henne til å slå: Gjorde henne en tjeneste ved å tellle noe før hun kom. Hun sa "tar du arbeidet fra meg?" Meg: Nei, jeg hjelper deg. Hun: Så jeg skal ikke ha noe igjen å gjøre? Meg: Du finner helt sikkert noe. Alt dette var sagt i en spøkefulll tone fra hennes side slik jeg oppfattet det. Senere fikk hun noen leveranser som var ganske tunge. Hun ba om hjelp og jeg svarte "du var ikke akkurat så veldig takknemligl for hjelpen du fikk tidligere i dag." Den kommentaren fikk henne til å slå meg. Når hun slår er det tydelig at jeg får vondt Jeg sier "au" og fører hånden til der hun har slått. Hvordan får jeg henne til å slutte? Jeg har ingen bevis og ingen vitner. Anonymous poster hash: c1000...a18
Charmander Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 (endret) Når hun gjør det neste gang: Se hun dypt i øynene og fortell henne følgende klart og tydelig med overbevisende og dominerende tonefall. Det gjør du aldri igjen. Endret 16. august 2015 av Charmander
Adara Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Når hun gjør det neste gang: Se hun dypt i øynene og fortell henne følgende klart og tydelig med overbevisende og dominerende tonefall. Det gjør du aldri igjen. Hvis du ender det hele med en 'gesture' som viser at du skal kutte strupen hennes om hun rører deg igjen, da har du det i boks. ;p 3
Gjest Walden Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Er du mann eller kvinne ts? Kanskje hun flørter?
Christiania_Oslo Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 si til henne at neste gang hun slår så banker du dritten ut av henne eller slå tilbake, bare litt hardere. eventuelt spør om det er noe galt oppi huet hennes. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #7 Skrevet 16. august 2015 Men kjære deg, hvorfor har du latt dette pågå så lenge? Du må jo ta tak i dette. Neste gang hun slår deg, sier du til henne at du ikke finner deg i å bli slått, og at neste gang det skjer, tar du det oppover i systemet. Du bør også sette opp en liste snarest over de gangene dette har skjedd, dato, bakgrunnen osv. Da stiller du mye sterkere hvis du må ta det med sjefen din. Du kan selvsagt også ta det direkte til sjefen med en gang og ikke vente på at det gjentar seg. Hvis ikke sjefen din tar tak i dette med en gang, er det verneombud og i ytterste konsekvens arbeidtilsynet som gjelder. Anonymous poster hash: 4d8f9...d0a 4
Charmander Skrevet 16. august 2015 #8 Skrevet 16. august 2015 Hvis du ender det hele med en 'gesture' som viser at du skal kutte strupen hennes om hun rører deg igjen, da har du det i boks. ;p lol.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #9 Skrevet 16. august 2015 Når hun gjør det neste gang: Se hun dypt i øynene og fortell henne følgende klart og tydelig med overbevisende og dominerende tonefall. Det gjør du aldri igjen. Kleint. Anonymous poster hash: 31466...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #10 Skrevet 16. august 2015 I alle dager, hva er det for slags oppførsel av kollegaen din? Dette kan du ikke akseptere, men gå til sjefen din med det. Det er ikke alltid man kan bevise hendelser - som hvis noen sier noe de ikke burde, eller som i ditt tilfelle at du blir slått. Men kanskje andre har opplevd det samme, og at sjefen har fått klager på denne kollegaen tidligere. Anonymous poster hash: b1fdc...c76
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #11 Skrevet 16. august 2015 Du forsvarer deg, lær deg å sloss om nødvendig. Nå er jeg mann da, men hadde noen slått meg på jobben - selv bare i bakhodet - så hadde det blitt møtt med fem harde knyttnever i ansiktet og knallhardt spark mot hodet. Anonymous poster hash: d1267...3d6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #12 Skrevet 16. august 2015 Ikke hjelp henne med mindre hun ber om hjelp. Vi har noen oppgaver på jobben som er er populære enn andre, og det ville ikke blitt godt mottatt om noen tok disse oppgavene og i tillegg forventet takk for det. Det unnskylder selvsagt på ingen måte at hun slår. Anonymous poster hash: 3d69c...fe1
Gjest Captain Hook Skrevet 16. august 2015 #13 Skrevet 16. august 2015 Si det til henne, og hvis hun ikke slutter så si det til sjefen.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #14 Skrevet 16. august 2015 Jeg tror ikke svarene deres hadde vært sånn som dette dersom det hadde vært en mann som hadde slått. Helt pinlig å lese svarene her. "Kanskje hun flørter", virkelig??? Vold er uakseptabelt- UANSETT. Du har et verneombud. En sjef. Eventuelt kan du anmelde dama.Anonymous poster hash: d9441...301
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #15 Skrevet 16. august 2015 Skal snakke med henne på tirsdag når vi jobber samtidig. TSAnonymous poster hash: c1000...a18
Østlandet Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 Du forsvarer deg, lær deg å sloss om nødvendig. Nå er jeg mann da, men hadde noen slått meg på jobben - selv bare i bakhodet - så hadde det blitt møtt med fem harde knyttnever i ansiktet og knallhardt spark mot hodet. Anonymous poster hash: d1267...3d6 Skjønner din anonymitet....For...Du kan ikke være helt vel bevart.Dette skal selvfølgelig ikke godtas. men, kan bare ordnes via verneombud, eller "varsling" ellers i systemet.Slikt skal ALDRI godtas i et arbeidsmiljø (ikke ellers heller) 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #17 Skrevet 17. august 2015 Du kan jo bare slå igjen. Hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: baa4b...52c
Vox_populi Skrevet 17. august 2015 #18 Skrevet 17. august 2015 (endret) hadde det blitt møtt med fem harde knyttnever i ansiktet og knallhardt spark mot hodet. Du må jo være sprøyte gal (eller ha sett for mye amerikansk film). Knallhardt spark mot hodet er LIVSFARLIG. Du blir drapsmann eller påfører din kollega uopprettelige hjerneskader - type grønnsak. Endret 17. august 2015 av Vox_populi 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #19 Skrevet 17. august 2015 Ikke gjør noe idiotisk som å begynne slå selv, det har du alt å tape på. Si ifra til sjefen med en gang, og hver gang hun slår kan du evt. si høyt "au, slutt å slå!". Det er godt mulig at det ikke bare er deg hun slår. Anonymous poster hash: 08413...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå