AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #1 Skrevet 15. august 2015 Har i det siste tenkt på om jeg skal begynne å kjøpe litt dyrere klær med bedre kvalitet. Mye av det jeg kjøper på H&M, Cubus osv. blir nuppete og stygt etter kort tid. Da lønner det seg jo heller å kjøpe skikkelige klær og heller litt sjeldnere. Meninger/erfaringer? Hvilke merker og butikker liker du, som har klær med kvalitet? Anonymous poster hash: bc7a2...a02 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #2 Skrevet 15. august 2015 Kjøper ikke H&M eller Cubus, men handler mye hos en lokal kjede her jeg bor. Match og Vic har og mye bra kvallitetsmessig. For å spare penger og å kunne handle mer kjøper jeg nesten bare på salg. Særlig nå når det har vært 70 og 75 % avslag. Mange gode merker til en rimeligere pris, og på varer det er mulig å bruke nesten hele året. Anonymous poster hash: 57db8...641 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Kjøper dyrere bh er fra Triumph etc, de holder seg i åresvis. Så kjøper jeg levis bukser og bruker de samme stort sett til de er slitt i stykker. Kjøper også ullgensere etc dyrere og jakker og sko. T skjorter truser og topper etc sommertøy etc kjøper jeg mye billig, men ikke alt. Handler dyrere ting ofte på salg, gjerne 50-70 %. Man merker det på kvaliteten at man kan ha ting lenge som er av god kvalitet. Anonymous poster hash: 7a411...bec
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Jeg kjøper undertøy i undertøysbutikker, og når jeg er utenlands. Har vært heldig på salg flere ganger. Bh-ene har holdt seg fine i mange år, til tross for at jeg hyppig vasker de i maskinen. Anbefales! Jeg handler basic hvite/svarte topper på Cubus, og har funnet en del fine jobb-kle på HM. Mesteparten av klærne mine har jeg kjøpt på Mango. Hvis du drar utenlands så anbefaler jeg deg å undersøke om det eksisterer en "designer outlet" i nærheten, der finner du kjente merkevarer til reduserte priser. (Det er som en egen handlegate med kun merkeklær)Anonymous poster hash: dc518...a58
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #5 Skrevet 16. august 2015 Takk for tips! Skal til Berlin i høst og håper å finne noe fint der. Noen som har vært der og har tips til butikker? Anonymous poster hash: bc7a2...a02
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 Dyrt betyr ikke alltid kvalitet. Og billig betyr ikke alltid dårlig. Viktig å notere seg bak øret før man shopper ukritisk dyrt bare fordi man tenker det er bedre kvalitet. Jeg handler litt over alt. Har sett syntetiske dårlige stoffer som er altfor overpriset hos de dyre og god kvalitet i naturlig stoffer hos billigkjedene. Anonymous poster hash: 63578...c18 6
Gjest SykkelJenny Skrevet 16. august 2015 #7 Skrevet 16. august 2015 Jeg kjøper kostbare klær - men kjøper stort sett alltid når det er salg. Har sans for tidløse klær som jeg bruker i årevis. Når man kjøper klær i det høyere prissjiktet så lønner det seg å tenke på at klærne skal kunne kombineres - dermed har man nesten uendelig mange antrekk. Undertøyet kjøper jeg i undertøysbutikk - og dette undertøyet er sjeldent på salg. Men dersom man passer godt på undertøyet så holder det seg fint i årevis. Jeg har noen gamle BH`er som jeg bruker når jeg skal være hjemme og jeg bruker sports-BH når jeg går tur eller trener. Klærne mine tar jeg godt vare på. Jeg bruker aldri mine dyre klær hjemme til å "slenge"i. Skifter alltid klær når jeg kommer fra jobb og i helgene når jeg er ferdig med handling/tur el så er det på med "hjemmeklærne".
Tibbie Skrevet 16. august 2015 #8 Skrevet 16. august 2015 Jeg er en sånn som fort blir lei av klær og derfor ofte er på shopping. Det er spennende med noe nytt i klesskapet. Så da passer nok billigkjedene best for en som meg. Men jeg skulle egentlig ha tenkt på å satse på de dyre merkene jeg også. Det er nok en mye mer rettferdig handel der klærne koster fem ganger mer enn de gjør på HM :S Veldig bra at du vurderer å gjøre som du gjør, TS. Forhåpentligvis kommer jeg og flere etter
Luckiness Skrevet 16. august 2015 #9 Skrevet 16. august 2015 (endret) Sjekk sømmer, knapper, linninger, glidelåser o.l. på klær du vurderer å kjøpe. Sammenlign gjerne fra flere merker/butikker. Da får du hvertfall en pekepinn på om det er noe som har bedre kvalitet enn annet. Du bør også sjekke hvilket stoff klærne er laget av. Ikke at det er galt å bruke syntetiske stoffer, men jeg selv ville foretrukket å kjøpe et lignende plagg (f.eks. bluse) i bomull, silke eller annet naturlig stoff framfor syntetisk. Og så er det viktig å følge vaskeanvisning på plaggene og ellers vaske på riktig måte slik plaggene ikke slites fort eller mister fargen. Det jeg selv har merket med dyrere merker (Tiger f.eks.) er at passformen og snittene i et plagg er bedre enn på klær fra H&M o.l. Men husk at mange dyrere merker selger "skvip" de også. Så det er viktig å sjekke ut plagget på forhånd og ikke med en gang tro det er bedre kvalitet kun fordi det står "Gant" på f.eks. Endret 16. august 2015 av Luckiness
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #10 Skrevet 16. august 2015 Takk for meninger og tips dere andre også! Det blir nok ikke til at jeg kjøper alt dyrt, men jeg håper å bli mer bevisst på type stoffer. Og så vil jeg heller kjøpe et skikkelig plagg enn 10 som ikke er fine om bare noen mnd. Anonymous poster hash: bc7a2...a02
Jolene Skrevet 16. august 2015 #11 Skrevet 16. august 2015 Rent personlig liker jeg best Hugo Boss. Klær med god kvalitet som varer lenge. Eller så ser jeg ofte på følgende: Materiale: Ull, silke, bomull Sømmer: er plagget godt sydd? Knapper og knapphull Snittet på klærne
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #12 Skrevet 16. august 2015 <p> Rent personlig liker jeg best Hugo Boss. Klær med god kvalitet som varer lenge. Eller så ser jeg ofte på følgende:Materiale: Ull, silke, bomullSømmer: er plagget godt sydd?Knapper og knapphullSnittet på klærne Takk for tips! Anonymous poster hash: bc7a2...a02
skravlebøtte Skrevet 16. august 2015 #13 Skrevet 16. august 2015 Takk for meninger og tips dere andre også! Det blir nok ikke til at jeg kjøper alt dyrt, men jeg håper å bli mer bevisst på type stoffer. Og så vil jeg heller kjøpe et skikkelig plagg enn 10 som ikke er fine om bare noen mnd.Anonymous poster hash: bc7a2...a02 Helt enig! Det er ofte vanskelig å finne klær som har god kvalitet uten at de er dyre. Pleier ofte å se på designerkolleksjoner fra HM og Bik Bok hvor det kan hende at materialene er såpass gode at jeg kan kjøpe det enkelte plagget selv om det kan være noe dyrere prismessig. Kjøpte f.eks. en cardigan fra Bik Bok s Costume kolleksjon til 399 hvor materialene kun inneholdt casmere og ull. Er et par-tre år siden jeg kjøpte den, og den har holdt seg fint uten å nuppe og uten å miste fasong. Pass spesielt på materialer som polyester, akryl, nylon osv. da disse er syntetiske. Jeg kjøper aldri et plagg som har 50% akryl, men litt er greit.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #14 Skrevet 16. august 2015 Helt enig! Det er ofte vanskelig å finne klær som har god kvalitet uten at de er dyre. Pleier ofte å se på designerkolleksjoner fra HM og Bik Bok hvor det kan hende at materialene er såpass gode at jeg kan kjøpe det enkelte plagget selv om det kan være noe dyrere prismessig. Kjøpte f.eks. en cardigan fra Bik Bok s Costume kolleksjon til 399 hvor materialene kun inneholdt casmere og ull. Er et par-tre år siden jeg kjøpte den, og den har holdt seg fint uten å nuppe og uten å miste fasong. Pass spesielt på materialer som polyester, akryl, nylon osv. da disse er syntetiske. Jeg kjøper aldri et plagg som har 50% akryl, men litt er greit. Takk for fine tips! Det var lurt å se etter plagg i designerkolleksjonene; det skal jeg definitivt gjøre!Anonymous poster hash: bc7a2...a02
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 Har dere tips til kvalitetsklær med litt "røffere" stil? Dvs skinnjakker, gjerne døsninghoder, grått osv. Liker ikke så godt den preppy stilen som dyrere klær ofte har. Liker en mer avslappa, "kulere" stil.Anonymous poster hash: bc7a2...a02
A.s Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 Har dere tips til kvalitetsklær med litt "røffere" stil? Dvs skinnjakker, gjerne døsninghoder, grått osv. Liker ikke så godt den preppy stilen som dyrere klær ofte har. Liker en mer avslappa, "kulere" stil.Anonymous poster hash: bc7a2...a02 Diesel, Levis, Ed Hardy, skinnjakker fra Boda Skin feks. Finnes jo mye dyrt som er tøft også! sjekk feks kategorier du er interessert i på miinto.no, stylepit.no, Asos.com osv
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #17 Skrevet 17. august 2015 Skinnjakker fra Norske Aleksander er også av god kvalitet. Anonymous poster hash: 0b41e...ade
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #18 Skrevet 17. august 2015 Diesel, Levis, Ed Hardy, skinnjakker fra Boda Skin feks. Finnes jo mye dyrt som er tøft også! sjekk feks kategorier du er interessert i på miinto.no, stylepit.no, Asos.com osv Takk! Anonymous poster hash: bc7a2...a02
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #19 Skrevet 17. august 2015 Skinnjakker fra Norske Aleksander er også av god kvalitet. Anonymous poster hash: 0b41e...ade Takk for tips! Anonymous poster hash: bc7a2...a02
Jolene Skrevet 18. august 2015 #20 Skrevet 18. august 2015 La deg inspirere av Alexander McQueen og Valentino. De har en edgy utforming av sine klær som er lette å kopiere stilmessig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå