Gå til innhold

Barnet mitt vil ikke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden begynte hun på stor avdeling, jenta er 3,5. På minste avdeling var hun mye sammen med to gutter, han ene skal på hennes avdeling men har fortsatt ferie og han andre er på en annen avdeling. Hun har alltid uttrykt at hun gleder seg veldig over barnehagen, strålt og fortalt stolt hva hun hadde gjort. Men etter to dager på ny avdeling så har det vært masse styr med å få hun i barnehagen, hun vil ikke snakke om barnehagen. Det lille jeg får lirket ut av hu er at ingen vil leke med ho. Jeg har sagt til hun at da må hun si ifra til de voksne så vil de hjelpe med å finne noen som du kan leke med. Da sier hun at de voksne er opptatt. Hun har på en måte blitt en annen jente de to siste ukene.. jeg sa ifra til en som jobber i barnehagen, lurte på hvordan det egentlig var.. hu sa at de følger jo med. Men ikke noe spesifikt.. noen råd om hva jeg kan si og gjøre? Hvordan jeg kan formulere meg bedre for datteren min? Syntes det er litt vanskelig å si noe i barnehagen når jeg vet så lite men kommer jo til å gjøre det om hun er trist hver morgen fremover..

Anonymous poster hash: 68a84...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar en samtale med ped.leder og forteller hva du har skrevet her, og at du ønsker de skal hjelpe henne i lek.

Skrevet

Du må jo ta det opp med bhg og ikke overlate dette ansvaret til en 3-åring!

• Liker 2
Skrevet

Snakk med ped-leder. Det kan være hun trenger litt hjelp til å finne sin plass i gruppa.

Skrevet

To uker er også for tidlig til å tro at denne situasjonen vil vedvare. Mange barn bruker veldig lang tid for å finne seg til rette i en ny gruppe. Si ifra til hennes kontaktperson om de to sammen kan finne på noe med andre barn i gruppa en stund fremover slik at hun aldri trenger å være helt alene. Dette blir nok bra om en stund skal du se!

Anonymous poster hash: 28c8a...ed3

• Liker 1
Skrevet

Avtal samtale med barnehagen der du kan snakke skikkelig om det (er ofte for travelt i levere/hente situasjon, samt det er ikke så lurt å snakke om det slik at 3 åringen hører). Fortell at hun er veldig ut av seg og ikke vil i barnehagen. Og at hun sier hun har ingen å leke med. Er nok info det, så må de observere hva som skjer i barnehagen.

Og så må jo jenta di få føle at de voksne i barnehagen bryr seg og vil hjelpe henne....ikke at de har det bare travelt....

Jeg ville også han snakket med henne om at det kan vere vanskelig å begynne på ny avdeling, og fortelle henne at det er slik for mange, også for voksne som begynner i ny jobb og skal bli kjent med nye. Slik hun skjønner at det ikke er noe hun sliter med alene. Og poengtere at det blir bedre å lettere etter hvert!

Lykke til <3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...