Gå til innhold

Til mødre som er bitre og sure på stemødrene til barna deres.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør dere så irritert på dem? Dette vil jeg vite for selv har jeg ikke kontakt med mor til mitt stebarn enda. Å jeg vil virkelig ikke komme i konflikt med henne heller. Så gi meg gjerne svar på hvordan jeg skal oppføre meg uten å tråkke på mor sine grenser.

Noen ganger høres det ut som at det skal veldig lite til for å tråkke på de grensene. Derfor lurer jeg!

Anonymous poster hash: 9020b...fb5
Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)

Om du skal følge kg's biomødres premisser så må du ikke finne på å irettesette barna.

Du skal ikke tro du er noe.

Du skal elske kjærestens barn over alt på jord.

Du skal åpne din lommebok og pøse ut i det uendelige.

Du skal stelle istand og betale for bursdagsfeiringer som varer over flere dager.

Du skal ikke si fra til barnet om det gjør noe som ikke er riktig.

Du skal ikke blande deg bordi barneoppdragelsen.

Du har ikke lov til å sette regler i eget hjem.

Alt du gjør og sier skal skje på barnets premisser.

Du skal tåle drittungeoppførsel.

Du skal tåle at barnet slår, sparker eller spytter på deg. Fordi det er synd i han/henne.

Du skal sitte på sidelinjen og se på at barna utvikler seg til små djevler.

Du skal stille opp på første skoledag.

Du skal være med på skoleavslutninger.

Du skal la barnet komme først, hele tiden, uansett.

Du skal ikke kreve alenetid med din kjæreste.

Du skal ikke kreve alenetid med deg selv.

Det er bare en ting jeg kommer på at vi har lov til, og det er å holde kjeft.

Endret av Hakkepeiling
Skrevet

Hva er det som gjør dere så irritert på dem? Dette vil jeg vite for selv har jeg ikke kontakt med mor til mitt stebarn enda. Å jeg vil virkelig ikke komme i konflikt med henne heller. Så gi meg gjerne svar på hvordan jeg skal oppføre meg uten å tråkke på mor sine grenser.

Noen ganger høres det ut som at det skal veldig lite til for å tråkke på de grensene. Derfor lurer jeg!

Er ikke i den situasjonen selv men kjenner et par familier som har vært i gjennom det du spør om så erfaringsmessig er det følgende:

Barnet ønsker sin mor, far og hjem slik det var.

-Barnet ønsker ikke andre boende i sitt hjem utenom foreldrene og barnet.

-Du blir for barnet som en fremmed / inntrenger som er der kontinuerlig og da barnet gjerne ikke slappe helt av - fordi fars kjæreste bor der.

Dette er ikke min mening - men erfaringer fra noen jeg kjenner som har vært i gjennom dette.

Jeg kan godt forstå barnet og barnets mor.

Ta det positivt opp og ikke som en krenkelse, uthenging eller fornærmelse.

Positiv hilsen gjest :-) :-) :/) 😄😄😄😄😄😄🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆😄😄😄😄🔆🔆🔆☀️☀️☀️☀️

Anonymous poster hash: 6d987...742

• Liker 1
Skrevet

Om du skal følge kg's biomødres premisser så må du ikke finne på å irettesette barna.

Du skal ikke tro du er noe.

Du skal elske kjærestens barn over alt på jord.

Du skal åpne din lommebok og pøse ut i det uendelige.

Du skal stelle istand og betale for bursdagsfeiringer som varer over flere dager.

Du skal ikke si fra til barnet om det gjør noe som ikke er riktig.

Du skal ikke blande deg bordi barneoppdragelsen.

Du har ikke lov til å sette regler i eget hjem.

Alt du gjør og sier skal skje på barnets premisser.

Du skal tåle drittungeoppførsel.

Du skal sitte på sidelinjen og se på at barna utvikler seg til små djevler.

Du skal stille opp på første skoledag.

Du skal være med på skoleavslutninger.

Du skal la barnet komme først, hele tiden, uansett.

Du skal ikke kreve alenetid med din kjæreste.

Du skal ikke kreve alenetid med deg selv.

Det er bare en ting jeg kommer på at vi har lov til, og det er å holde kjeft.

Når du skriver "biomor" - mener du da at barnet har flere mødre og at man gjerne er i tvil om hvem barnets mor er?

Positiv hilsen gjest 😄😄😄😄☀️☀️☀️😄👍👍👍😄☀️😃😄☀️👍👍👍

• Liker 6
Gjest Vena Cava
Skrevet

Når du skriver "biomor" - mener du da at barnet har flere mødre og at man gjerne er i tvil om hvem barnets mor er?

Du skjønte hva jeg mente.

Skrevet

Vanskelig å ta deg seriøst når du skriver som en fjortenåring. Dette er ett forum, ikke en facebook samtale for de som har stiftet bekjentskap med emotions for første gang.

Anonymous poster hash: 3c8f7...a0f

• Liker 7
Skrevet

Vanskelig å ta deg seriøst når du skriver som en fjortenåring. Dette er ett forum, ikke en facebook samtale for de som har stiftet bekjentskap med emotions for første gang.

Anonymous poster hash: 3c8f7...a0f

Skriver hyggelig og positivt slik at man ikke skal levne tvil om at forumets reglement ikke brytes :-) :-)

• Liker 3
Skrevet

Du skjønte hva jeg mente.

Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet?

Positiv og fredelig hilsen gjesten :-) :-) :-)

• Liker 3
Skrevet

Nå er ikke stemødrene mindre sure og bitre - etter å ha hørt sin nye erobrings helt objektive og faktaorienterte forklaring på hvorfor eksen er eks...

Men men, bare vær inkluderende og real så går det nok greit :)

• Liker 2
Gjest Vena Cava
Skrevet

Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet?

Positiv og fredelig hilsen gjesten :-) :-) :-)

Biomor var bare for å understreke at jeg mente BIOLOGISK mor og ikke stemor.

Skrevet

det er greit å si 'mødre' og 'stemødre'. "Biomødre" er mødre, med mindre det er flere som har betegnelsen mor

• Liker 3
Gjest Vena Cava
Skrevet

det er greit å si 'mødre' og 'stemødre'. "Biomødre" er mødre, med mindre det er flere som har betegnelsen mor

Men hva jeg velger å skrive er da min sak?

Fatter ikke hvorfor folk orker å legge seg borti og kverulere på sånne uvesentlige ting, og heller bruke tiden sin på å svare på det TS spør om.

Skrevet

Fy flate jeg er glad for at mine barn aldri har måttet forholde seg til noen stemor eller stefar. 

Anonymous poster hash: 09d9c...b83
Skrevet

TS her! 

Til deg som sitter bak tastaturet. Se for deg at jeg er sammen med din eksmann og er stemor til dine barn. Hvordan vil du at jeg skal oppføre meg for at vi skal ha en god tone? Og hva slags handlinger hadde irritert deg?

• Liker 1
Skrevet

Var det ikke nettopp en slik tråd da?

Hva er det med stemødre som alltid skal lage slike tråder? 

Skrevet

Fy flate jeg er glad for at mine barn aldri har måttet forholde seg til noen stemor eller stefar.

Enig! Unner ingen barn slikt.

Positiv og vennlig hilsen gjest ☀️👍🔆

Skrevet

Ts her! Nå har det seg sånn at mitt stebarn og hans mor må det. Og spørsmålet mitt var ikke om du er glad eller lei deg for det. Men om det noen gang blir slutt mellom deg og din partner så kan det vel hende at barnet ditt og du må forholdet dere til at din eks har ny partner! Hva ville da irritert deg og hva hadde vært godtatt? Har du ikke svar på spørsmålet mitt så kan du drite i å skrive noe som helst!

• Liker 4
Skrevet

Var det ikke nettopp en slik tråd da?

Hva er det med stemødre som alltid skal lage slike tråder? 

Hvorfor gidder du å kommentere om du ikke liker trådene. svar heller på spørsmålet.

• Liker 3
Skrevet

Ts her! Nå har det seg sånn at mitt stebarn og hans mor må det. Og spørsmålet mitt var ikke om du er glad eller lei deg for det. Men om det noen gang blir slutt mellom deg og din partner så kan det vel hende at barnet ditt og du må forholdet dere til at din eks har ny partner! Hva ville da irritert deg og hva hadde vært godtatt? Har du ikke svar på spørsmålet mitt så kan du drite i å skrive noe som helst!

Jeg skriver hva jeg vil og jo mer jeg ser deg skrive her så priser jeg meg enda mer lykkelig for at mine barn har sluppet å forholde seg til noe sånt. 

Og nei - de kommer aldri til å måtte forholde seg til noen stemor - for det første er de voksne, for det andre så er min mann død. 

Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg skriver hva jeg vil og jo mer jeg ser deg skrive her så priser jeg meg enda mer lykkelig for at mine barn har sluppet å forholde seg til noe sånt.

Og nei - de kommer aldri til å måtte forholde seg til noen stemor - for det første er de voksne, for det andre så er min mann død.

Greit nok at de aldri får stemor. Men hva med deg da, når/om du finner deg en ny?

Er da ikke noe verre med stemor enn stefar vel? Hvis ikke så kan du jo selv la være å få deg kjæreste selv da, siden det å få en steforelder er så fælt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...