AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #1 Skrevet 15. august 2015 Jeg har vært på jobb i dag 06:45 - 14:45 Og skulle på jobb igjen i morgen 13:30 - 00:00 Nå ringer de og har sykdom. Jeg blir bedt om å gå natta, og sier ja. 2230-07. Har jeg krav på noe overtid her ? Faktisk så mister jeg jo timer fordi søndagen er 10t vakt, og natta er 8t. Annet så får jeg beskjed 18:30 få timer til start. Og hviletiden på 9,5t er ikke overholdt. Hva har jeg krav på her ? Noen som vet ? Taper jeg her fordi jeg stiller opp når det er sykdom?Anonymous poster hash: b851d...095
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #2 Skrevet 15. august 2015 Du skal ha de vanlige tilleggene pluss de ekstra Anonymous poster hash: 82389...b99
Gjest Tingelinling Skrevet 15. august 2015 #3 Skrevet 15. august 2015 Du har krav på forskjøvet arbeidstid for de timene du jobber i natt. Om det ikke har blitt endret på, så får du ikke utbetalt søndagstillegget når overtidstillegg inngår, men dette kan du sjekke i tariffavtalen din.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #4 Skrevet 15. august 2015 Ts her, har jeg krav på overtid ? Jobber jo ikke noen flere timer, heller færre.. Tillegget her er det samme om jeg jobbet natta eller søndagen. Så time lønn er lik denne natta eller om jeg jobbet søndag. Men jeg sitter nå igjen med - to timer. Det er jo ikke masse, men litt. Spesielt litt bittert når jeg endrer mine planer fordi bedriften har behov. Søndagsstillegg osv har jeg krav på uansett. Spørsmålet er om jeg kan ha rett på noe overtid her, selv om jeg ikke overstiger 150t Er time lønnet og ikke fulltid ansatt.Anonymous poster hash: b851d...095
Gjest Thessie! Skrevet 15. august 2015 #5 Skrevet 15. august 2015 Får vel ikke overtidsbetaling for å frivillig bytte valt?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 Vi får 50% overtid for forskjøvet vakt. Anonymous poster hash: a7ce6...db0
Tibbie Skrevet 16. august 2015 #7 Skrevet 16. august 2015 Om du jobber kommunalt, skal du ha overtidsbetaling. Også om du ikke er fulltidsansatt. Jobber du mer enn åtte timer får du overtid, og er det under 12 timer til du skal på jobb neste gang, skal du få overtidbetalt for de timene du skal jobbe i runde to. Vet dessverre ikke hvordan det er på det private markedet. Det står vel ikke noe om dette i arbeidskontrakten din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå