Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett at de fleste som får diagnosene PCO/PCOS er ofte ufrivillige barnløse, derfor prøver jeg meg her.

Har ikke påvist diagnosen, men det er mulig siden jeg sliter meg gjentakende cyster, har allerede operert en gang og allerede en måned etterpå har jeg fått nye store cyster :( . Hvilke prevensjonsmiddel går/har dere gått på ? Har hørt at P-pillen Diane skal hjelpe.

Jeg fikk satt inn hormonspiral, men vet ikke om dette kan hjelpe mot cystene. Noen som vet? Den inneholder bare det ene hormonet progestone og ikke østrogen. Gynekologen sa bare at jeg burde begynne med hormon prevensjon siden jeg ikke gikk på noe, jeg foreslo jeg ville prøve hormonspiral så da ble det det. Men virket ikke som vedkommende hadde så mye peiling på hvilke type prevensjon jeg egentlig burde bruke..

Har også begynt på lavkarbo diett for å minske insulin i kroppen, kanskje det vil stabilisere hormon nivået :/ 

Flere med erfaringer? 

Anonymous poster hash: a4467...7d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke gi deg råd om prevensjon , da jeg ikke har brukt det på 18 år....men anbefaler at du finner deg en gynekolog som har kompetanse på pcos. Jeg fikk den diagnosen etter at jeg hadde fått mitt første barn og gjerne ville ha nummer to. Nummer to kom ikke før etter fire år, og da fordi jeg hadde klart å slanke meg noen kilo. Jeg er overvektig og opplever at når vekta når et visst tall stopper menstruasjonen opp. Uten menstruasjon er det veldig usikkert om det foregår noen eggløsning, og da er det vanskelig å få barn . Det skal også sies at jeg var så heldig å få en atpåklatten for fire år siden, også han et resultat av slanking.. Lav karbo diett fungerer veldig fint for oss med denne diagnosen, jeg hadde ikke hatt mitt siste barn uten å ha gått på det, opplever også at psoriasis som jag er litt plaget av blir mye bedre med Lavkarbo.

Skrevet

Takk for dine erfaringer :-)

Jeg er egentlig helt normal vektig og har ellers ingen av symptomene unntatt cyster.Men de som opererte meg forrige gang mente at det var mulig jeg hadde PCOS.

Håper på flere erfaringer :-)

Anonymous poster hash: a4467...7d8

Skrevet

Hei,

Jeg er nomalvektig og fikk påvist pco allerede som 15 åring, da av spesialist. Har gått på en rekke ulike p-piller, deriblant Diane. Har aldri fått mensen på normalt vis.

Nå er jeg i den sitasjonen at jeg ønsker å bli gravid. Etter en dobbel og en trippel kur med pergotime, uten eggløsning, har jeg hatt en kikkhullsoperasjon med ovarian drilling. Etter denne fikk jeg mensen for første gang naturlig.

Vil anbefale deg å gå til en gynekolog som har peiling på pco. Det er stor forskjell på hvordan pco'en påvirker ulike folk.

Mvh

Linda Sofie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...