Gå til innhold

Ting som irriterer på sosiale medier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, la oss skrive en liste! Hva irriterer DEG på sosiale medier?

Anonymous poster hash: 4e062...002
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reklamen, blandt annet

Anonymous poster hash: 8c522...8de
Skrevet

Siden det alt fins en egen tråd om facebook, tar jeg et par ting fra instagram. Venner som lar deg følge dem men ikke gidder følge deg tilbake. Folk som legger ut en million hashtager på bildene. Bilder av været, når noen må dokumentere det hver gang sola går bak en sky og hver gang den kommer tilbake. Bilder av alt man spiser og drikker. De siste tingene gjelder forsåvidt FB også. Og folk som legger ut nøyaktig det samme i alle sosiale medier. 

Anonymous poster hash: 62bb7...54f
  • Liker 1
Skrevet

At ALT skal foregå på sosiale medier...

Anonymous poster hash: 80cd7...276
  • Liker 1
Skrevet

- Folk som aventerer etter barnepass på facebook. Ikke sånn "er det noen som kjenner noen som tar på seg barnevakt-oppdrag" men mer "seinvakt i dag, hvem kan passe kidsa??".

- Småbarnsmødre som spammer med små drypp og "morsomme" historier om hverdagen.

- Folk som deler ting ukritisk. Særlig sånn typ. pseudoforskning og svada. Oioi, noen har funnet en studie som indikerer at alle barn må sove opp ned everybody must do this.

- ...Eller bare "triste og rørende" historier i beste klipp-og-lim journalistikk. Som egentlig bare er dumme vandrehistorier som aldri har skjedd.

- Folk som sender ut 20 fellessnaps daglig. Gjerne om kjedelige ting eller klaging.

- Folk som legger ut overstylede bilder på insta. Gjerne sånn "sitter tilfeldigvis her med den fine kaffekoppen ved siden av Kahler-vasen som tilfeldigvis matcher foran macen".

• Liker 2
Gjest pærecider
Skrevet

Fra instagram:

-Falske spamkontoer.

-De som lar deg følge dem, men ikke følger deg (altså av venner, ikke fremmede folk, eller populære kontoer)

-Selfies. En selfie her eller der er helt ok, men når hele kontoen består av bare selfies, så blir man litt lei. Spesielt baderoms- og treningsselfier.

-En million hashtags under bildene.

-Folk som følger for så å bli fulgt tilbake, deretter avfølger de deg for at de skal ha flere følgere i forhold til de de selv følger.

-Ghost followers.

-Instaweather-appen. Greit en gang i blant, men ikke hver eneste gang du legger ut bilde!

-De som har blitt konsulenter for forever living/mary kay/asea og fanden og hans oldemor, og som bare mååååå reklamere for sakene! En venninne av meg har i det minste vett nok til å skille mellom privat konto og forever living-kontoen sin, så da kan man velge om man vil følge fl-kontoen.

-De som skriver hashtaggen #nofilter når det er opplagt at bildet har vært gjennom haugevis med filtre.

Skrevet

Fra instagram:

-Folk som følger for så å bli fulgt tilbake, deretter avfølger de deg for at de skal ha flere følgere i forhold til de de selv 

Fins det faktisk folk som gjør det?  :laugh:

Forøvrig, JA; instaweather-appen ER djevelens verk. Spesielt når det står Jeg er HER på bildet. Det kunne like gjerne stått Jamen se på meg daaaa!

Anonymous poster hash: 62bb7...54f

Gjest pærecider
Skrevet

Fins det faktisk folk som gjør det?  :laugh: Forøvrig, JA; instaweather-appen ER djevelens verk. Spesielt når det står Jeg er HER på bildet. Det kunne like gjerne stått Jamen se på meg daaaa! Anonymous poster hash: 62bb7...54f

Jepp, har merket det noen ganger, stusset litt på hvorfor enkelte fulgte meg, jeg legger dem til, hvis jeg liker kontoen deres, så avfulgte de meg rett etterpå. (Og jeg tror ikke jeg har den mest ensidige kontoen, for å si det slik.) Etterhvert skjønte jeg jo at de gjorde det for å få følgere.

Glemte en ting som irriterer meg så grassat, de som skal på død og liv instagramme hvert eneste måltid de spiser. Og ikke ser det appetittelig ut. Mer som spy, bønner, barnebek og en dæsj med mais oppi. Verre blir det når de forsøker å gjøre det lekkert, ved å dandere fatet på et hvitt brett, med en rose til, og Michael Kors-veske, sånn tilfeldig i nærheten. Maten må jo ha blitt kald etter all den danderinga og jakten på det rette filteret.

Og de som legger ut en million bilder av ungene sine. Lettere å svelge de som legger ut bikkja, katta, gullfisken, kjæledyrsteinen sin, whatever. Unger er søte, og fine bilder av dem er helt ok, men føler det blir feil å legge ut bilder av andre uten deres godkjennelse. Spesielt bilder som ikke akkurat respekterer andres verdighet. Som hvis de griner, har bæsj oppetter ryggen eller er sjuke. Jeg er takknemlig for at morra mi ikke la ut bilder av meg med en finger i ræva og den andre på vei inn i nesa, eller meg som griner ved siden av en softis på bakken, eller hva nå jeg gjorde da jeg var liten.

Skrevet

NEI, jeg vil ikke like Forever Living-siden din!

Skrevet

Blinkende reklame er grusomt. Mye jeg ikke orker å lese som her inne hvis det blinker i reklamen på sidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...